تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۹۱۶۹
طی پیامی:

پیام تبریک رئیس شورای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

۰
پیام تبریک رئیس شورای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها
کبنا ؛کیوان آشنا رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها را تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
 
مقام معظم رهبری: «خداى متعال را شکرگزاریم كه در انتخابات شوراها یک‌نهاد دیگر براى خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یك گام دیگر به تحقق كامل قانون اساسى مترقى جمهورى اسلامى نزدیك گشت. اکنون‌که در سالروز پیام امام عزیز و در سالى كه به نام گرامى آن یگانه‌ى دوران نام‌گذاری شده، این نهاد اصیل آغاز به كار مى‌كند، از صمیم قلب آرزو مى‌كنم كه شوراهاى اسلامى شهر و روستا بتواند در سمت اهداف والا و انقلاب بنیان‌گذار نظام اسلامى تلاش و فعالیت كند و در چهارچوب تكالیف قانونى خود به رفع مشكلات مردم بپردازد.»
امر شورا و مشورت آن‌چنان از اهمیت به سزایی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره را به نام شورا اختصاص داده و در آیات بی‌شماری بر این موضوع دلالت دارد، ازجمله آیه شریفه 38 از سوره مبارکه شورا آنجا که می‌فرماید: «و آنان که امر خدا را اطاعت و اجابت کردند و نماز برپا داشتند و کارشان را با مشورت یکدیگر انجام دادند. ازآنچه روزی‌شان کردیم به فقیران انفاق کردند.» و آیه 159 سوره آل‌عمران در سفارش پیامبر به اهل ایمان «پس آنان را ببخش و برایشان طلب آمرزش کن و در امور با ایشان مشورت نما و آنگاه‌که تصمیم گرفتی توکل بر خدا کن که خداوند توکل‌کنندگان را دوست دارد.»
همین توجه به شوراها در تعالیم قرآن و عترت، موجب شده تا روز نهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز شوراها» ثبت‌شده، یادآور یکی از نقاط عطف تاریخی در نظام اسلامی و مردمی ایران اسلامی بافرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای محلی در شهرها و روستاها و سپردن امورات مردم به خود آنان، سرفصلی جدید در بالا بردن سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه توسط مردم و نمود عینی از مردم‌سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته شود.
شجره طیبه انقلاب اسلامی سال‌ها است که از چشمه مردم‌سالاری دینی آبیاری شده و دراین‌بین میدان دادن به شوراها، بر طراوت این درخت سرافراز افزوده است.
البته تفکر شورایی و به‌کارگیری مشارکت مردم در امور زندگی، تنها به محیط سیاسی کشور محدود نیست و همان‌گونه که تعالیم دینی به ما آموخته، به‌کارگیری آن در همه امور بر مسلمانان واجب است، بر همین اساس، این تفکر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در تمام امور مربوط به مردم و جامعه نیز همیشه در اولویت بوده و هست.
این روز باشکوه را به همه‌ی اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌نمایند و با امانت، کفایت، درایت و کیاست و حسن سلوک برای نیل به جامعه‌ی شهروند مدار، خالصانه و عاشقانه تلاش می‌نمایند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. از خداوند منان خدمت‌رسانی وسیع، اهتمام به‌سلامت مردم در ابعاد مختلف و توجه به نیازهای اجتماعی جوانان و مناطق محروم و اشخاص بی‌بضاعت و توجه خاص به خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران و همه‌ی ملت شریف و صدیق ایران مسألت داریم.
انشا ا... در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) با همدلی و صمیمیت اعضای شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت و تلاش در خدمت به هم استانی‌های عزیز باشیم و امید که با دعای خیر مردم منشأ خدمات ارزشمندی باشیم.

کیوان آشنا
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
و رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1