تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۰۲
رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد

اجرای 20 برنامه‌ فرهنگی هفته هنر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
اجرای 20 برنامه‌ فرهنگی هفته هنر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه به مناسبت 20 فروردین‌ماه مصادف با سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی در راستای پاسداشت هنر دینی و هنر در خدمت اهداف انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود، گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد 20 برنامه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که برنامه‌ها از امروز به مدت یک هفته در مناطق مختلف استان اجرایی خواهد شد.
اسلامی در ادامه افزود: آیین غبارروبی و گردافشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد تجسمی شامل عکس، نقاشی، طراحی گرافیک با موضوع هنر انقلاب اسلامی، برگزاری تولیدات هنرمندان حوزه هنری، دیدار با نماینده ولی‌فقیه استان، دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رونمایی از 4 کتاب، دیدار و تکریم هنرمندان پیشکسوت، سرکشی از خانواده شهدای هنرمند، دیدار با جانباز هنرمند، اکران فیلم‌های تولیدی حوزه هنری در مدارس و دانشگاه‌های استان، اجرای 3 نمایش خیابانی در مناطق مختلف استان، از 12 هنرمند برتر سال 97 استان که صاحب جوایز بین‌المللی و ملی شدند تجلیل می‌شود.
سال گذشته سال پرباری از منظر درخشش‌ها و کسب موفقیت‌ها در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بود، آثار تولیدی که توسط این هنرمندان خلق‌شده بود توانست در جشنواره‌ها بدرخشد و مقام‌های متعددی را کسب کند، «محراب آرامش» سال گذشته در 38 برنامه بین‌المللی حضور داشت و توانست در جشنواره جهانی فیلم انیمیشن هند جایزه دوم بهترین فیلم را از آن خود کرد، فیلم مستند «جوکر» به کارگردانی «سجاد ایمانی» به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران انتخاب شد، فیلم کوتاه «ته ته» به کارگردانی «سید جواد آریا اصل» بهترین فیلم کوتاه جشنواره ایثار را کسب کرد، نماهنگ هم‌سنگری در جشنواره ملی سرزمین نور بهترین نماهنگ را کسب کرد.
سال گذشته در جشنواره‌های نفت، ایثار، مرصاد و معلولین این آثار حائز رتبه‌های برتر بازیگری و نویسندگی شدند، نمایشنامه «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به کارگردانی «رضا گشتاسب» به‌عنوان بهترین نمایشنامه جشنواره فانوس را کسب کرد.
«احسان گنجی» جایزه ملی بهترین اثر کاریکاتور در جشنواره تجسمی فجر را کسب کرد، «جواد طالبیان» جایزه ملی بهترین اثر موسیقی را از آن خود کرد.
حدود 10 کتاب در بخش‌های ادبی، ادبیات پایداری و ادبیات به چاپ رسیده‌اند و حدود 5 کتاب دیگر در دست چاپ هست که تا پایان فروردین به بازار کتاب عرضه خواهد شد.
کتاب «آلاتایو» مجموعه شعر ترکی قشقایی، کتاب «کله‌پاچه عروسی» شعر لری طنز، کتاب «زمند» مجموعه غزل‌های لری، کتاب «گل سرخ»، «این جمعه تعطیل نیست»، «امین دل‌ها» و «راه بی‌قرار عشق» به چاپ رسیده است.
همچنین 16 اثر در حوزه خاطرات رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در دست تولید داریم.
خاطرات «مرحوم سید آیت‌الله ملک حسینی» به قلم «رقیه جوادی» و خاطرات «آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی» امام‌جمعه یاسوج به قلم «سیاهپور» در حال گردآوری است.
آثار «تو را قوچ کوهی نفس می‌کشد» مجموعه یاریارهای کهگیلویه و بویراحمد، کتاب «ارزش فرهنگی و اقتصادی» پژوهشی در حوزه اقتصاد هنر به قلم «حسین خلیلی»، «مقدمه‌ای بر چاپ دستی» به قلم «احمد وکیلی» چاپ می‌شود.
40 اثر فاخر تجسمی در حوزه‌های نقاشی، طراحی، عکس، گرافیک و کاریکاتور با موضوع چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تولید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمیدکرمی
Iran, Islamic Republic of
ارزوی سعادت وتوفیق برای مدیرارزشی جناب اسلامی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1