تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۰۸۴۹۳
در سفر به کهگیلویه و بویراحمد:

وزیر راه برای پروژه پاتاوه-دهدشت دعا کرد و برای فرودگاه یاسوج صحبت می‌کند

۱
۰
وزیر راه برای پروژه پاتاوه-دهدشت دعا کرد و برای فرودگاه یاسوج صحبت می‌کند
کبنا ؛محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز (19 فروردین ماه 98) در نشست هماهنگی ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلاتی که برای کشور در دوره خشکسالی ایجاد شده بود اظهار کرد: خشکسالی برای کشور بحران ایجاد کرده بود و در یک مورد باعث تخلیه روستاها و هجوم روستانشینان به شهرها شده بود.
وزیر راه ادامه داد: همین موجب حاشیه نشینی گسترده در شهرها شده بود و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی ایجاد کرده بود اما در آستانه سال نو باران رحمت الهی بارید و کشور ما را از وضعیت خشکسالی به سوی تر سالی برد و رحمتی کریمانه بود که سرزمین تشنه را سیراب کرد.
این مسؤول با بیان این که هر چند خسارت‌های زیادی از بارندگی‌های اخیر دیدیم خاطرنشان کرد: یادمان باشد که در چه وضعیتی بودیم و باید سپاس و شکر رحمت الهی را هیچگاه فراموش نکنیم.
وزیر راه در ادامه اظهارات خود با بیان این که دولت در سیل اخیر یکپارچه پای کار بود اظهار کرد: جلوه‌های زیادی از همکاری و همیاری دولت و مردم را در سیل اخیر مشاهده کردیم که در اوج بحران سیل همه در کنار هم بودند و باید خدا را شکر کرد که ملت ما چنین ظرفیت‌هایی دارد.
وی گفت: اما در این میان شیطان صفتی آمریکایی‌ها بیش از گذشته مشخص شد و به جهانیان با حرکت خود نشان دادند که دروغگو و شیطان‌صفت هستند زیرا با وجود دم زدن از حقوق بشر اجازه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را ندادند که در سیل اخیر چهره آن‌ها مشخص‌تر از گذشته شد.
وزیر راه به تصمیماتی که در هیات دولت برای پرداخت خسارت به استان‌های سیل زده گرفته شد اشاره کرد و با بیان اینکه ابتدا استان‌های گلستان و مازندران مشمول شدند و در ادامه برای سایر استان‌ها پرداخت خسارت در نظر گرفته شد افزود: یک بخش از خسارات برای منازل مسکونی و بخش دیگری برای لوازم منازل و معیشت و بخش دیگر پرداخت خسارات برای کسب و کار است که بخش زیادی از باغ‌ها و مزارع و فضای کسب و کار مردم دچار خسارت شدید شد.
اسلامی از مصوب شدن این تسهیلات که بخشی بلاعوض است در هیات دولت خبر داد و گفت: این خسارات پس از ارزیابی انجام شده به برخی استان‌ها هم ابلاغ شده و تا امروز وقت داشتند که برآورد‌های خود را از خسارات گزارش دهند.
محمد اسلامی وزیر راه پس از استماع درخواست‌ها و گلایه‌های نماینده کهگیلویه در مجلس که از وی خواسته بود اجازه ندهد پروژه همچنان بر زمین بماند و در دوره وزارت اسلامی تکمیل شود اظهار کرد: من هم از خدا می‌خواهم که این پروژه در دوره مسؤولیت ما تکمیل شود.
وزیر راه گفت: در همین خصوص با آقای محمد مسوول قرارگاه خاتم‌الانبیا صحبت خواهم کرد اما این پروژه به یک مجری مجرب و دانا نیاز دارد که ببرد و تصمیم بگیرد.
وزیر راه با اشاره به برخی مشکلاتی که در استان وجود دارد و دغدغه نمایندگان و مسؤولان استان است اظهار کرد: یکی از آن‌ها افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج است که دستور می‌دهم برای رفاه حال مردم تعداد پرواز‌های این فرودگاه افزایش پیدا کند.
وی گفت: برای من غیر قابل قبول بود که پروازهای فرودگاه یاسوج قطع شود و به همین خاطر جلساتی برگزار شد و خیلی اصرار داشتیم که پروازها از سر گرفته شود که برای بیشتر شدن تعداد پروازهای یاسوج با شرکت‌ها هواپیمایی صحبت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم با بصیرت دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اولویت با سیل است جاده پاتاوه -دهدشت به 1400 موکول شود فعلا دهدشت به یاسوج از دو مسیر راه دارد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1