تاریخ انتشار
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۷
کد مطلب : ۴۰۸۱۵۸
در آخرین شورای اداری کهگیلویه مطرح شد

اولتیماتوم سرهنگ پورنگ به شهرداری دهدشت: تبصره 3 قانون را در باره شهرداری اعمال می‌کنیم

۱
۳
اولتیماتوم سرهنگ پورنگ به شهرداری دهدشت: تبصره 3 قانون را در باره شهرداری اعمال می‌کنیم
کبنا ؛رئیس پلیس راهور کهگیلویه که پیشتر در شورای ترافیک کهگیلویه (کلیک کنید) که آبان ماه برگزار شده بود، کم‌کاری شهرداری را عامل بسیاری از تصادفات خواند و با داشتن اهرم قانونی شهردار دهدشت را تهدید کرده بود، همچنین شورای پنجم شهر دهدشت را خطاب قرار داده بود که «آنان که رای مردم را گرفتند حال بیایند کف خیابان و پاسخگو باشند!» اینبار نیز در آخرین شورای اداری کهگیلویه (کلیک کنید)، شهردار دهدشت را به داشتن اهرم قانونی تهدید کرد ولی با لحنی ملایم‌تر و داشتن مشکلات اقتصادی را دلیل موجهی برای کار نکردن ندانست!
 رئیس پلیس راهور کهگیلویه در حاشیه آخرین شورای ترافیک سال ۹۷ کهگیلویه که در ۲۶ اسفندماه با حضور اندک مدیران برگزار شده بوذ، در پاسخ به سوال کبنا مبنی بر نحوه عملکرد شهرداری در همکاری با پلیس راهور گفت: در یک کلام انتظاراتی که پلیس از شهرداری داشت اصلا برآورده نشد، چه در خصوص ایمن سازی، چه در خصوص خط کشی، چراغ‌های راهنما و دیگر موارد.
که امیدواریم در سال آینده خواسته‌های ما برآورده شود در غیر این صورت از اهرم‌های قانونی استفاده می‌کنیم و قطع به یقین برخورد می‌کنیم و تبصره ۳ ماده ۱۴ را اعمال می‌کنیم.
به گزارش کبنا، رئیس پلیس راهور در آخرین شورای اداری کهگیلویه نیز شهرداری را نقد کرد البته بدون نام بردن مستقیم و گفت: هم در بعد پیاده روی هم در بعد سواره روی کارهایی که ما خواستیم انجام نشد، حالا اینکه می‌گویند مشکلات مالی بود، به هر حال ما هم هستیم می‌بینیم مشکلات اقتصادی در کشور را، ولی به این معنی نیست که دیگر هیچ کاری را انجام ندهند!
دوستان (شهرداری دهدشت) مطمئن باشند با این شرایطی که هست، در سال آینده ازاهرم‌های قانونی به ویژه تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کنیم و برخورد می‌شود.
 رئیس پلیس راهور کهگیلویه درجلسه شورای اداری کهگیلویه اظهار کرد: شهرستان کهگیلویه تنها شهرستان استان است که آمار مصدومین و مرگ و میر ناشی از تصادفات در آن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که انتظار داشتیم در مجمع سلامت شهرستان کهگیلویه از همکاران بنده نیز تقدیر می‌کردند در کنار تجلیل از اداره دیگر.
شهباز پورنگ عنوان کرد: امیدواریم این روند کاهش حوادث ادامه دار باشد و مدیران باید با پلیس همکاری کنند به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها ی جاده‌ای.
پورنگ با بیان اینکه ما سعی کردیم مسائلی که خواست مردم بود را بازگو کنیم، کارهای زیر بنایی باید انجام می‌شد تا باعث ایمنی در آمد و شد شود، تصریح کرد: هم در بعد پیاده روی هم در بعد سواره روی کارهایی که ما خواستیم انجام نشد حالا اینکه می‌گویند مشکلات مالی بود، به هر حال ما هم هستیم می‌بینیم مشکلات اقتصادی در کشور را، ولی به این معنی نیست که دیگر هیچ کاری را انجام ندهند!
وی فرماندار را خطاب قرار داد و گفت: دوستان (شهرداری دهدشت) مطمئن باشند با این شرایطی که هست، در سال آینده از اهرم‌های قانونی به ویژه تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کنیم و برخورد می‌شود.
وی افزود: این حق مردم است و ما حق مردم را در تعاملی که با شما داشتیم تا حالا اعمال نکردیم ولی در سال اینده حتما اعمال خواهیم کرد.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه ادامه داد: سوانح و حوادث رانندگی بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها سومین عامل مرگ و میر در کشور ما است لذا می‌طلبد همه گام برداریم هر کسی به هر شکلی که می‌تواند واقعا در راستای جان انسان‌ها کمک کنند.
پورنگ با بیان اینکه نهادینه شدن قوانین راهنمایی و رانندگی با فرهنگ سازی به صورت طولانی مدت، بهتر پاسخ می‌دهد، افزود: امروز پلیس اهداف فرهنگی را دنبال می‌کند و به صورت فرهنگی با مردم در ارتباط است، اینکه به صورت روزانه در مهدهای کودک، دبستان‌ها مدارس و برخی مواقع در خواست می‌کنیم تریبون نماز جمعه را ۵ دقیقه در اختیار پلیس قرار دهید تا حرف‌های ترافیکی را بزند این‌ها نشان گر این است که اهداف فرهنگی را دنبال می‌کنیم.
وی مطرح کرد: شعار امسال پلیس نیروی انتظامی «نشاط بهاری، نظم و قانون مداری است» و شعار پلیس راهنمایی و رانندگی «پرهیز از خطر و آرامش در سفر است» که امیدواریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رفتارهای ترافیکی که عزیزان از خود نشان می‌دهند، هم سلامتی برای خودشان فراهم کنند و هم ادبیاتی به کار می‌برند باعث الگو برداری دیگران باشد.
پورنگ بیان کرد: تجزیه و تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که اگر در هر ساعت فقط ۱۰ کیلومتر دیر‌تر بخواهیم به مقصد برسیم، ۴۵ درصد کشته‌های جاده‌ای ما به وقوع نمی‌پیوندد و شدت تصادفات پایین می‌آید، ۳۵ درصد تصادفت منجر به مصدومی رخ نخواهد داد، ۲۰ درصد تصادفات منجر به خسارت که ۷ درصد ناخالص ملی کشورمان را شامل می‌شود به وقوع نخواهد پیوست، لذا توصیه می‌شود که حتما در مسافرت‌ها با ایمنی کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنیم.
استفاده از موبایل، خوردن، آشامیدن، سیگار کشیدن در طی رانندگی برای راننده حواس پرتی می‌آورد، بستن کمربند ایمنی به تمامی سرنشین‌های خودرو توصیه می‌شود.
وی گفت: هر نقدی از هر اداره‌ای شد در طی سال گذشته فقط برای اصلاح امور بود و خواسته مردم بود نه برای تخریب شخصیت کسی، با خودروی‌های اداری که برگ ماموریت در رفت و آمد‌ها ندارند نیز برخورد می‌شود.
عابدی، رئیس پلیس راه کهگیلویه نیز که در حاشیه آخرین شورای ترافیک کهگیلویه در گفت‌و‌گو با کبنا از برطرف شدن برخی از مشکلات خبر داد و گفت: چیزهایی که در ذهن ما بود از جمله علایم ایمنی، لکه گیری و آسفالت و... تا حدودی برطرف شد و برخی دیگر نیز در حال پیگیری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسرپناهنده
Iran, Islamic Republic of
احسن و درود براقای پورنگ واقعا شهرداری داره چکارمیکنه شهردار جدید افتضاح هست یه چاله کوچیکو چهار ماه طول میکشه تا پرش کنند واقعا واسه شهرم متاسفم ک چنین شهردار بی مسولیتی داره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1