تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۸۰۶۱
روحانی در آئین افتتاحیه فازهای جدید پارس جنوبی تشریح کرد

افزایش دو برابری تولید بنزین در 5 سال اخیر/ آنهایی که در صف واحد ایران فاصله بیندازند، ضد قرآن عمل کرده اند

۱
۰
افزایش دو برابری تولید بنزین در 5 سال اخیر/ آنهایی که در صف واحد ایران فاصله بیندازند، ضد قرآن عمل کرده اند
کبنا ؛
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات زیست محیطی در جنوب استان بوشهر گفت: باید برای بررسی وضعیت زیست محیطی این منطقه کمیته‌ای متشکل از وزیر نفت، وزیر کشور، وزیر مسکن، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت تشکیل شود.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آئین افتتاحیه فازهای 13،22،23،24 میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: این افتتاح ضربه بسیار محکمی به آمریکا است و با این افتتاح مسیر پیشرفت و تعالی خود را به حول قوه الهی انجام خواهیم داد.
رئیس جمهوری گفت: در ابتدای شروع دولت تدبیر و امید 10 فاز در پارس جنوبی داشتیم و در این مدت پنج ساله تعداد 15 فاز دیگر را افتتاح کردیم که در فازهای افتتاح شده 100 میلیون متر مکعب گاز، ظرفیت ما افزایش پیدا کرده است. از لحاظ منابع گازی در جهان اول هستیم و این نشان از قدرت ماست.
وی با بیان اینکه در تولید بنزین از 52 میلیون لیتر به 105 میلیون لیتر رسیده‌ایم، تصریح کرد: در این چند سال در نفت، گاز و بنزین خودکفا شده‌ایم و کسی نمی‌تواند به ما زور بگوید. در حالی که این منابع انرژی را در گذشته وارد می‌کردیم.
روحانی با بیان اینکه سال 97 سال سختی برای ملت بود، فشارهای تحریم و اقتصادی ناجوانمردانه بر ملت ما تحمیل می‌شود، گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ما یک جنایت علیه بشریت است. تحریم آمریکا قبل از اینکه جنگ اقتصادی باشد، جنگ روانی است.
رئیس جمهوری ابراز کرد: اولین هدف از تحریم، ناامیدی مردم از آینده است. وقتی مردم نسبت به فردای خود نگران باشند در اشتغال و آینده مردم تاثیر می‌گذارد و این جنایت از سوی آمریکاست. اهدافی که آمریکا دارد، به هیچ وجه به آن نخواهد رسید و اینکه فکر کند که ملت ایران در برابر خواسته‌های آنان سر فرود آورد، محال است.
وی گفت: آنهایی که در صف واحد ایران می‌خواهند فاصله بیندازند، ضد قرآن و ضد فرمان خدا عمل کرده اند، ما همه در صف واحد هستیم و نباید در این صف واحد فاصله بیاندازیم.
روحانی با بیان اینکه موفقیت علاوه بر سرمایه و تکنولوژی چیزهای دیگر هم نیاز دارد، ابراز کرد: یکی از این سرمایه‌ها اعتماد است. اینکه ما هر ساله فازهایی را افتتاح می‌کنیم، این نشان از اعتماد به مهندسین، مدیران و کارگران کشور است که سرمایه بزرگی برای ملت ماست.
رئیس جمهوری با اشاره به انضباط اجتماعی گفت: باید انظباطی پیدا کنیم که کارگران ایرانی برتر از کارگران دیگر کشورها در ساعت، کیفیت و نحوه کار باشند. اگر همه این‌ها در هم ضمیمه شود، محصول آن افتتاح چنین فازهایی است. امیدواریم سه فاز دریایی دیگر به این مجموعه اضافه شود و پارس جنوبی با 27 فاز به فعالیت پر افتخار خود ادامه دهد.
روحانی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی استان بوشهر گفت: مردمی که اطراف این پالایشگاه‌ها قرار گرفته اند از لحاظ زیست محیطی در فشار هستند و نباید بگذاریم آنها در رنج قرار بگیرند و سلامت آنها تهدید شود.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا به دنبال فشار روانی بر ملت ایران است اظهار داشت: در حال حاضر بحث واردات بنزین مطرح نیست، آنها می‌دانند که ایران نیازی به واردات بنزین ندارد، بلکه توانایی صادرات آن را دارد. وقتی روی پای خود ایستادیم جایگاه و قدرت ما بالاتر و تاثیر گذاری ما بیشتر می‌شود.
رئیس جمهوری با اشاره به ذخایر موجود در کشور بیان داشت: ما ذخایر زیادی در کشور داریم، اگر این ذخایر را پیش بینی نمی‌کردیم، در بدترین شرایط قرار می‌گرفتیم.
روحانی با اشاره به برخی انتقادات به دولت تدبیر و امید، گفت: اینکه امروز ما مشکلی داریم، این مشکل مربوط فرد، مدیر و دولت خاص نیست و بخشی از این مشکلات مربوط به قبل و بعد انقلاب است. در شرایط فشار و غیر عادی اداره و مدیزیت سختتر میشود اما در عین حال همه امروز بار مسؤولیت را بر دوش دارند. اگر این مدیریت ضعیف بود چطور توانست 15 فاز پارس جنوبی را افتتاح کند و تولید بنزین را دو برابر کند و بتواند کاری کند که وابستگی 43 درصدی نیروگاه های ما به سوخت مایع به 10 درصد برسد.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در جنوب استان بوشهر ابراز داشت: باید برای بررسی وضعیت زیست محیطی این منطقه کمیته‌ای متشکل از وزیر نفت، وزیر کشور، وزیر مسکن، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت تشکیل شود، کار بزرگی به لحاظ اقتصادی صورت گرفته اما به لحاظ زیست محیطی مردم در فشار هستند.
رئیس جمهور ادامه داد: نباید بگذاریم مردم جنوب استان بوشهر در رنج و مشقت باشند، طرحی که امروز در  تبدیل گاز به گاز بودار افتتاح شد برای سلامت مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بنی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی همه ما میدانیم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس با پیشرفت85درصدی تحویل دولت شما شده.در دوران تحریمها طبق آمار رسمی داخلی و خارجی بیشترین پیشرفت در فازهای پارس جنوبی در دولت قبل از شما بوده.خدمات نظام و دولتهای قیل را فراموش نکنید.وزیر نفت شما هم که اعتقادی به ساخت پالایشگاه به دلیل مقرون به صرفه نبودن نداشت.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1