تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۰۸۰۴۶
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد:

چرا باید در استخدام نیروها از واژه‌های سردسیری و گرمسیری استفاده کنیم

۱
۰
چرا باید در استخدام نیروها از واژه‌های سردسیری و گرمسیری استفاده کنیم
کبنا ؛سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (یکشنبه 26 اسفندماه 97) در همایش ریش‌سفیدان و معتمدین شهرستان بویراحمد اظهار کرد: وقتی در رابطه با استان‌های قومی و قبیله‌ای صحبت می‌شود ذهن‌ها به سمت منفی کشیده می‌شود در حالی که این استان‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند‌.
وی گفت: این مردم یک خصوصیات بی‌نظیر دارند که برگرفته از سنت‌هاست که یکی از آن‌ها مهمان‌نوازی است مردمی که از سفره و نان خود برای احترام به مهمان می‌گذرند و یا این که مردم در مناسبت‌ها مثل عاشورا و اربعین برای امام حسین هر چه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و وقتی دشمن به کشور حمله کرد حماسه‌آفرینی کردند.
وی با قدردانی از ایل بزرگ بهمئی در برگزاری یادواره ۶۵۰ شهید ایل بهمئی اظهار کرد: ایلات و طوایف مردم شریف و نجیبی هستند که از معاشرت با آنها لذت می‌بریم اما متاسفانه در بزنگاه‌هایی مسائل دیگر بر موضوعات اصلی و حسنه غلبه می‌کند‌.
فرمانده سپاه فتح با اشاره به این که باید خوبی‌ها و حسنات ایل‌ها و طوایف استان را بزرگنمایی کنیم، افزود: باید میثاق ببندیم که برخی موضوعات را تکرار نکنیم چرا باید مشکلاتی را که به راحتی می‌توان از طریق ریش سفیدی حل کرد به گونه‌ای دیگر رفتار کرد.
خرمدل خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای استفاده کنیم بیشتر مشکلات استان را می‌توان برطرف کرد بنابراین باید برخی از آداب و رسوم را کنار بگذاریم.
فرمانده سپاه فتح یکی از کارها را راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در بین ایلات و طوایف دانست و گفت: چرا باید در برخی دعواها و نزاع‌ها حضور داشته باشیم اما در کارهای عام‌المنفعه شرکت نکنیم.
وی تعطیل کردن بسیاری از کارها را به دلیل برخی رسوم از جمله حضور در برنامه‌های ختم و عزاداری و فاتحه‌خوانی خاطرنشان کرد: چرا باید در استخدام‌ها به طوایف تکیه کنیم و از واژه‌هایی مثل سردسیری و گرمسیری استفاده کنیم.
خرمدل با بیان این که در بکارگیری نیروها و فرماندهان در سپاه فتح هیچ‌گاه به موضوعات سردسیری و گرمسیری توجه نمی‌کنم افزود: چطور در جنگ و دفاع مقدس بحث سردسیری و گرمسیری نبود اما در تقسیم غنایم به دنبال سردسیر و گرمسیر هستیم.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از رویکرد طایفه‌ای که در فضای مجازی استان ایجاد شده است افزود: افتخار و عزتی که امروز قوم لر دارد مربوط به شهداست و امروز هر قوم و طایفه‌ای که می‌خواهد به خود افتخار کند باید به شهدای خود افتخار کند.
وی با بیان این که چرا طوایف و ایلات به افراد مستضعف و محروم و بی‌بضاعت خود کمک نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: چرا نباید در طوایف به زنان محروم سرپرست خانوار کمک کنند اما اگر دعوا و نزاعی صورت گرفت همه در میدان حاضر می‌شوند.
خرمدل با بیان برخی از دردها اظهار کرد: چرا باید در برخی روستاها به دلیل مشکلات مختلف عده زیادی کشته شوند و در مدارس از دانش‌آموزان حرف‌های آن چنانی بشنویم.
وی در زمینه ایجاد امنیت در استان اظهار کرد: بعد از کیش دومین منطقه امن کشور هستیم اما درد مزمن ما این است که به دلایل مختلف بیکاری در استان زیاد است در خواست ما این است که باید از ظرفیت‌های قوم و قبیله در استان به خوبی استفاده کنیم چرا که استان شایسته اتفاقات مثبت و رسیدن به توسعه و  دوری از محرومیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سردسیری بی صحاب
Iran, Islamic Republic of
چرا باید در استخدام نیروها از واژه‌های سردسیری و گرمسیری استفاده کنیم؟
چون همه استخدامها گرمسیری شده اند!
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1