کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش‌بینی 103 شغل روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

16 اسفند 1397 ساعت 22:35

تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده است که با کمترین میزان انحراف از منابع و دستورالعمل‌ها پرداخت‌شده‌اند.


پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آخرین مرحله تعداد 10 طرح با مبلغ 91 میلیارد ریال تسهیلات و پیش‌بینی 103 نفر اشتغال از محل اعتبار روستایی و عشایر تصویب و به بانک‌های عامل ارجاع شد.
وی نظارت را یکی از عوامل مهم در آئین‌نامه اجرایی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دانست و افزود: مردم باید اطمینان حاصل کنند که در پرداخت تسهیلات اشتغال میزان انحراف ناچیز است.
نیک‌مرام با تشریح عملکرد برنامه‌های اشتغال در سال 97 و ارزیابی مثبت این عملکرد، بیان کرد: نقش نظارت قبل، حین و پس از پرداخت تسهیلات در موفقیت اهداف برنامه‌های اشتغال‌زایی بسیار حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: تمامی طرح‌های روستایی و عشایری استان مطابق دستورالعمل و رسته‌های آن‌ها جزو رسته‌های منتخب و تأییدشده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بررسی و کنترل سرانه اشتغال طرح‌ها از وظایف کمیته فنی است، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی بانک‌های عامل، اشتغال واقعی و درج‌شده در پرونده‌های بانکی متقاضیان را با سامانه کارا هماهنگ و احصا کنند.
وی ابراز داشت: بانک‌های استان با همکاری بیشتر، مانع ارسال طرح‌های بدون توجیه فنی، اقتصادی و مالی به سیستم بانکی توسط دستگاه‌های اجرایی شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعمال سخت‌گیری لازم از سوی کمیته فنی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: با حمایت حداکثری برای تحقق طرح‌های اشتغال روستایی، رعایت مباحث فنی در بخش نظارت به‌طور کامل اجرایی می‌شود.
نیک‌مرام افزود: با استفاده از تجربه تسهیلات روستایی و بنگاه‌های زودبازده درگذشته، ارائه تسهیلات اشتغال با رعایت تمام نکات و در مسیر هدف‌گذاری ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، مبلغی بیش از یک هزار و 395 میلیارد ریال به یک هزار و 577 طرح اشتغال روستایی و عشایری این استان پرداخت‌شده که زمینه اشتغال چهار هزار و 610 نفر را ایجاد کرده است.
نیک‌مرام اظهار داشت: نظارت بر روند پرداخت تسهیلات و بررسی اهلیت دریافت‌کننده بسیار فنی و تخصصی انجام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای وسعت کمی است باید تمام توان برای کمترین انحراف در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری بکار گرفته شود.
 


کد مطلب: 407764

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407764/پیش-بینی-103-شغل-روستایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1