کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و در آستانه ایام نوروز مطرح شد

فرمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ادارات؛ آماده باشید / فیلی: علوم پزشکی با مدیریت بهتر از حوادث تلخ جلوگیری کند / مقدم: امکانات و اعتبارات شهرداری‌ها محدود است

14 اسفند 1397 ساعت 8:42

معاون استاندر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: می‌طلبد علوم پزشکی در این زمینه نسبت به گذشته با مدیریت بهتر در خدمات رسانی از بروز هرگونه حادثه تلخ جلوگیری کند.


نشست شورای مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور معاونین استاندار، حسن نوروزی رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: باتوجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان با استقبال میهمانان نوروزی رو به رو خواهیم بود و باید در زمینه اسکان آنها آمادگی بسیار خوبی داشته باشیم.
احمدی اظهار داشت: باید سطح آمادگی در مقابله با بحران را در استان افزایش دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به عنوان مثال در سال جاری علی رغم وجود تجهیزات و نیروی انسانی کافی آنطور که باید و شاید شاهد عملکرد مثبتی در هنگام وقوع بحران نبودیم.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود ماشین آلات و دستگاه‌های خدمات رسان پیش از وقوع هرگونه بحرانی در محورهای حادثه خیز و پرترافیک استان حضور داشته باشند تا میزان بروز آسیب‌ها را کاهش دهند.
احمدی تاکید کرد: با هدف افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی باید یک بازنگری در نگاه خود نسبت به این مسائل داشته باشیم.
وی ضمن تسلیت به دلیل شهادت تعدادی از هموطنان در سانحه سقوط بالگرد اورژانس در چهارمحال و بختیاری، گفت: برای پیشگیری از هرگونه حادثه تلخ می‌طلبد تمهیدات لازم باتوجه به شرایط جوی استان اندیشیده شود.
احمدی به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: برای کاهش دغدغه‌های ذهنی مردم باید زمینه لازم برای ایام خوش مسافران در استان را مهیا کنیم و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری‌ها در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرداران مناطق ۱۷ گانه استان همگی پای کار باشند و نسبت به زیباسازی مبلمان شهری برای استقبال هرچه بهتر مسافران اقدام کنند.
وی خواستار تهیه و تدوین پکیج خدمات رسانی از سوی دستگاه‌های متولی شد و افزود: در نشست ستاد خدمات سفر بیشترین تمرکز بر روی هماهنگی بین دستگاهی برای استقبال باشکوه از مسافران باشد.
 عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: ۵۲ درصد از مصدومان سوانح رانندگی استان در بیمارستان‌های، مراکز درمانی و حین انتقال و مابقی در صحنه فوت می‌کنند.
وی عنوان کرد: می‌طلبد علوم پزشکی در این زمینه نسبت به گذشته با مدیریت بهتر در خدمات رسانی از بروز هرگونه حادثه تلخ جلوگیری کند.
فیلی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در این ۲۰ روز پای کار باشند و با همت جهادی به ارائه خدمت بپردازند.
 برآورد ۲۴۳ میلیارد تومانی خسارات بحران در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برآورد ۲۴۳ میلیارد تومانی خسارات بحران در حوزه‌های مختلف خبر داد.
وحید محمدی تبار افزود: با تلاش متولیان و جمع بندی خسارات در بخش‌های مختلف، کارشناسی و برآورد ۲۴۳ میلیارد تومانی اعتبارات بحران عملیاتی شد.
محمدی تبار تصریح کرد: رایزنی و اقدامات برای جذب اعتبارات بحران در قالب تسهیلات بلاعوض، تسهیلات بدون سود و اعتبارات عمرانی بخش بحران در حال انجام است.
محمدی تبار با اشاره به اینکه وقوع حوادثی مانند زمین لرزه، بارندگی‌ها و آتش سوزی‌ها خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف در استان وارد کرد، ابراز داشت: با همکاری فرمانداری‌ها، بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برآورد خسارت در برهه‌های مختلف وقوع حوادث انجام گرفت.
مدیرکل بحران استان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در محورهای مختلف، گفت: نقش این محور در کاهش چالش‌ها و مشکلات مختلف محسوس است.
وی افزود: ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی نقش مؤثری در کاهش عوامل بحران ساز دارد.
 
کمبود منابع در حوزه شهرداری‌ها/ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برخی خدمات
شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج با کمبود منابع روبه رو است.
نستهن مقدم افزود: قیمت تمام شده خدمات در برخی حوزه‌ها تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که افزایش اعتبارات شهرداری‌ها محقق نشده است.
مقدم با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز از فعال سازی ستاد خدمات نوروزی شهرداری‌ها خبر داد و بیان کرد: گرچه خدمات دهی شهرداری‌ها معطوف به زمان خاصی نیست اما در ایام نوروز خدمات دهی به شکل برجسته و محسوس‌تری خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین پاکسازی مسیرها، زیباسازی، بهسازی و ارتقای تجهیزات خدماتی را خواهیم داشت.
نماینده شهرداران استان با تاکید بر ضرورت تجهیز آتش نشانی‌های ۱۷ شهر استان، خاطرنشان کرد: امکانات این حوزه در شهرهای استان به شکل حداقلی است.
وی با بیان اینکه برش و زیرسازی خیابان‌های سطح شهر یاسوج در راستای لکه گیری با ۳ اکیپ اجرایی از امروزآغاز شده است، خاطرنشان کرد: تا بهسازی تمام معابر اصلی و سپس فرعی این طرح ادامه خواهد داشت.


کد مطلب: 407688

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407688/فرمان-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-ادارات-آماده-باشید-فیلی-علوم-پزشکی-مدیریت-بهتر-حوادث-تلخ-جلوگیری-کند-مقدم-امکانات-اعتبارات-شهرداری-ها-محدود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1