کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت و گو با کبنا مطرح شد

«مسمومیت» علت احتمالی مرگ دو توله پلنگ کشف شده در چرام

10 اسفند 1397 ساعت 23:36

رئیس دامپزشکی کهگیلویه در گفت و گو با کبنا با اشاره به کالبد گشایی 2 توله پلنگ تلف شده،اظهار کرد:آثاری از تیر بر لاشه ها مشخص نبود،پوست سالم بود،ولی پنجه های توله پلنگ ها قطع شده بود،احتمال شکار بالا است البته نه با اسلحه،احتمال مسمویت نیز وجود دارد،لاشه های توله پلنگ ها تقریبا گندیده بود و حدودا سه تا چهار روز از مرگشان نیز می گذشت.


محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه 2 توله پلنگ شب گذشته و بر اساس گزارش‌های مردمی توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان چرام کشف شد.
وی بابیان اینکه هنوز دلیل مرگ این 2 توله پلنگ مشخص نیست تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده آثاری از گلوله در بدن این توله پلنگ‌ها مشاهده نشده است که البته با هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل دامپزشکی استان، نمونه‌گیری از بافت لاشه‌ها برای آزمایش و تعیین علت دقیق مرگ این 2 توله پلنگ انجام‌شده است.
بر اساس گزارش‌های رسیده پنجه‌های دست توله پلنگ‌ها نیز توسط افراد ناشناس قطع‌شده است.
رئیس دامپزشکی کهگیلویه نیز در گفت و گو با کبنا با بیان اینکه به درخواست مامورین محیط زیست شهرستان کهگیلویه بررسی،کالبد گشایی و نمونه برداری از دو توله پلنگ تلف شده انجام گرفت،تصریح کرد:اثاری از تیر بر لاشه ها مشخص نبود،پوست سالم بود،ولی پنجه های توله پلنگ ها قطع شده بود.
علی اکبر حسینی افزود:لاشه های توله پلنگ ها تقریبا گندیده بود وحدودا سه تا چهار روز از مرگشان گذشته بود.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ ظاهری بدن آنها سالم بود گفت:چون پنجه های توله پلنگ ها  قطع شده بود احتمال شکار بالا است البته نه با اسلحه،احتمال مسمویت نیز وجود دارد.
به گزارش کبنا از دهدشت،اواخر مهرماه امسال نیز لاشه یک توله پلنگ 6 ماهه در منطقه حفاظت‌شده خاییز در کهگیلویه کشف‌شده بود.


کد مطلب: 407596

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407596/مسمومیت-علت-احتمالی-مرگ-دو-توله-پلنگ-کشف-شده-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1