کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صرفه اقتصادی 2میلیاردریالی مراجعان با راه اندازی آزمایشگاه پاتولوژی در گچساران

5 اسفند 1397 ساعت 15:26

با اعتباری بالغ بر 45میلیون تومان بخش پاتولوژی بیمارستان شهید رجایی راه اندازی شد.


دکتر سید طاهر حسینی در این باره بیان داشت: در جریان ادامه روند ارائه خدمات درمانی در عرصه سلامت و نیاز سنجی بعمل آمده و همکاری مدیر شبکه بهداشت و درمان بخش پاتولوژی برای اولین بار در بیمارستان شهید رجایی گچساران راه اندازی شد.
دکترحسینی به صرفه اقتصادی این بخش برای شهروندان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این بخش تشخیصی تاکنون نزدیک به 2 میلیارد ریال صرفه جویی مالی برای مراجعین و شهروندانی که جهت دریافت خدمات پاتولوژی به مرکز استان و یا شهرهای همجوار مراجعه می کردند به همراه داشته است.
وی در ادامه اظهار داشت: با راه اندازی این بخش تشخیصی نیازی به اعزام شهروندان به شهرهای همجوار یا مرکز استان وجود ندارد.
دکتر حسینی افزود: پذیرش نمونه های بافتی خارج شده از بدن بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، تهیه اسلاید های بافت شناسی و گزارش لام های بافتی تهیه شده توسط متخصصین پاتولوژیست از جمله خدمات آزمایشگاه پاتولوژی در این مرکز درمانی است.
وی یادآور شد: کلمه پاتولوژی از دوبخشPatho  وlogy  تشکیل و به معنی آسیب شناسی است که به مثابه تنه ارتباطی بین علوم بالینی و پزشکی بوده و در شناسایی و غربالگری سرطان ها بسیار موثر است.
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران در پایان خاطر نشان کرد: این بخش با اعتباربالغ بر 45میلیون تومان از محل درآمد بیمارستان و به همت دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی شده است.
 
 


کد مطلب: 407453

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407453/صرفه-اقتصادی-2میلیاردریالی-مراجعان-راه-اندازی-آزمایشگاه-پاتولوژی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1