کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ‌کدام از جایگاه‌های دفن زباله کهگیلویه و بویراحمد اصول را رعایت نمی‌کند

1 بهمن 1397 ساعت 12:28

محسن جعفری‌نژاد وضعیت دفن پسماند را غیر قابل قبول دانست و گفت: متاسفانه در هیچ کدام از جایگاه‌های دفن زباله استان، مدیریت اصولی و 8 گانه دفن رعایت نمی‌شود.


مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت ویژه مسؤولان کشوری در حل بحران پسماند در استان با اختصاص بودجه و معرفی سرمایه‌گذار در راه‌اندازی کارخانه ورمی کمپوست شد و گفت: با توجه به سرانه بالای تولید پسماند در کهگیلویه و بویراحمد مسؤولان توجه ویژه‌ای در بحث پسماند به این استان داشته باشند.
به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد کتایون حجتی مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست طی سفری 2 روز ه به کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار یا فرماندار دنا، بازدیداز منطقه حفاظت شده کوه گل سی سخت، شرکت در کارگاه آموزشی زن، محیط زیست و توسعه پایدار در آخرین برنامه کاری خود از جایگاه دفن زباله دو پشته دشت روم بازدید و در جریان  چگونگی دفن پسماند در این جایگاه زباله قرار گرفت.
در این بازدید محسن جعفری‌نژاد وضعیت دفن پسماند را غیر قابل قبول دانست و گفت: متاسفانه در هیچ کدام از جایگاه‌های دفن زباله استان، مدیریت اصولی  و 8 گانه دفن  رعایت نمی‌شود.
جعفری‌نژاد خواستار حمایت ویژه مسؤولان کشوری در حل بحران پسماند در استان با اختصاص بودجه و معرفی سرمایه‌گذار در راه‌اندازی کارخانه ورمی کمپوست شد و گفت: با توجه به سرانه بالای تولید پسماند در کهگیلویه و بویراحمد و شرایط خاص پوشش جنگلی منطقه  ضرورت دارد مسؤولین کشوری توجه ویژه‌ای در بحث پسماند به این استان داشته باشند.
سرپرست شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد زا تأکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی گامی موثر برای حذف آلاینده‌های زیست محیطی است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد سید هاشم موسوی رعایت ملاحظات زیست محیطی را یکی از اصول ایجاد و احداث هر شهرک و ناحیه صنعتی دانست و اظهار کرد: ملاحظات زیست محیطی  به گونه‌ای که باید در تمامی شهرک و نواحی صنعتی قبل از تملک و ایجاد زیرساخت ارزیابی‌های لازم صورت گرفته، استاندارها و الزامات لازم در این زمینه لحاظ شود که اساسا  فلسفه ایجاد شهرک‌های صنعتی ساماندهی صنایع و بهبود وضعیت زیست محیطی است.
سرپرست شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرک های صنعتی یکی از حوزه های تاثیرگذار در محیط زیست است، چراکه اگر صنایع بخواهند به صورت پراکنده ساخته شوند، برای تاسیس هر کدام نیازمند جاده، شبکه و سیستم آب و برق، گاز و فاضلاب مجزا است در صورتی که تجمیع صنایع در یک شهرک صنعتی با ایجاد امکانات زیربنایی متمرکز در یک نقطه، هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم میزان آلودگی ها و تخریب محیط زیستی آن کمتر است.
وی شهرک‌های صنعتی را یکی از بهترین و کاملترین مکانهای فعالیت تولیدی و اقتصادی دانست و افزود: شهرکها و نواحی صنعتی در امر رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی پیشگام هستند که با توجه به نقش و جایگاه به عنوان زنجیره ای از نمادهای توسعه، گسترش و توسعه شهرک و نواحی صنعتی با اولویت صنایع پاک، پربازده، اشتغال زا و همسو با محیط زیست مورد تاکید است.
موسوی ادامه داد:رعایت زون بندی ها، مدیریت آلودگی ، ایجاد و نگهداری تصفیه خانه ها، توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند شهری از جمله اقدامات  زیست محیطی در  شهرک‌ها و نواحی  صنعتی است.
وی بیان داشت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان شهرکهای صنعتی و محیط زیست در سطح استان وجود دارد و مشکلات زیست محیطی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه تولید بوده که در این راستا واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ عنوان در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجازه استقرار ندارند.
موسوی گفت: با توجه به وجود برخی صنوف مزاحم، آلاینده  پراکنده در محدوده های شهری آمادگی لازم جهت انتقال این واحدها به درون شهرکهای صنعتی را در صورت حمایت و همکاری همه بخشهای متولی داریم.


کد مطلب: 406619

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406619/هیچ-کدام-جایگاه-های-دفن-زباله-کهگیلویه-بویراحمد-اصول-رعایت-نمی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1