کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضرت آیت‌الله جوادی آملی:

مشکل اصلی کشور بی عرضگی و عدم مدیریت است

25 دی 1397 ساعت 9:57

ایشان تاکید کردند: بحمدالله کارهای بسیار خوبی در این ممکلت شده است که بی‌سابقه است اما همه ما دلمان می‌خواد ایران اسلامی با داشتن این همه امکانات و جوانان باهوش، بیش از گذشته پیشرفت کند که امیدواریم آنچه خواسته قرآن و عترت است به دست شما انجام شود.


حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار استاندار قم با ایشان با تاکید بر تقویت مدیریت کارآمد در کشور، اظهار داشتند: ما همواره به خصوص در شرایط کنونی به یک مدیریت کارآمد نیازمندیم؛ داشتن رهبر خوب اگر با همراهی و تدبیر کارگزاران همراه نباشد شکست قطعی است، ما به لطف الهی همه چیز در این مملکت داریم و همه منابع در اختیار ماست و از این حیث مشکلی نداریم، مشکل ما بی‌عرضگی و بی‌مدیریتی از یک سو و اختلاس، نجومی و احتکار ازسوی دیگر است.
ایشان با اشاره به روایتی از نهج البلاغه بیان داشتند: حضرت امیر علیه‌السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشت که این نامه در نهج البلاغه آمده است، حضرت در آن نامه می‌فرماید برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند و این توان را ندارند که مسئولیت‌های اجرایی داشته باشند.
ایشان ادامه دادند: آلمان بعد از جنگ جهانی دوم خاکستر شد، اما کار و تلاش خود را پشتوانه پول خود قرار دادند و ظرف چند سال کشور خود را احیاء کردند، اگر ما با داشتن سرمایه‌هایی همچون قرآن و عترت نتوانیم کشور خود را آباد کنیم حقیقتاً مسئولیم.
آیت‌الله جوادی آملی به پروژه‌های ناتمام در استان قم اشاره کردند و اذعان داشتند: باید به اندازه بودجه‌ای که در اختیار داریم، پروژه‌ها را آغاز کنیم تا هیچ پروژه‌ای به دلیل اتمام بودجه، نیمه کاره رها نشود و گرفتار استهلاک نگردد.
ایشان گفتند: هرگز در حفظ بیت المال از خود رفع مسئولیت نکنیم، وقتی در این خصوص احساس مسئولیت کردیم خدا هم آبروی ما را حفظ خواهد کرد و بدانیم ممکن نیست کسی کار خیری انجام بدهد و خدا فراموش کند لذا زیر مجموعه خود را با عقل، ادب و پاکدستی مدیریت کنیم تا زیر مجموعه ما هم به تبع ما اینگونه باشند.
ایشان افزودند: ما تنها باید به یک جا تکیه داشته باشیم و آن «دین» است، الان در میدان مین به برکت قرآن و عترت در امنیت هستیم، پس معلوم می‌شود حساب و کتابی در کار است اما اگر ضعف مدیریت، ضعف عقل، ضعف دین و ضعف ادب و اخلاق را از خود دور نکنیم خدای نکرده خداوند نظر خود را از ما بر می‌گرداند.
آیت‌الله جوادی آملی بیان داشتند: بخش دولتی باید کوچک شود و کارها را به دست خود مردم واگذار کند و خود، امر نظارت را بر عهده داشته باشد.
ایشان تاکید کردند: بحمدالله کارهای بسیار خوبی در این ممکلت شده است که بی‌سابقه است اما همه ما دلمان می‌خواد ایران اسلامی با داشتن این همه امکانات و جوانان باهوش، بیش از گذشته پیشرفت کند که امیدواریم آنچه خواسته قرآن و عترت است به دست شما انجام شود.


کد مطلب: 406443

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406443/مشکل-اصلی-کشور-بی-عرضگی-عدم-مدیریت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1