تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۰۶۱۱۹
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ابلاغ اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای اجرای فاز دوم پل بشار یاسوج

۰
ابلاغ اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای اجرای فاز دوم پل بشار یاسوج
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای اجرای فاز دوم پل سوم بشار یاسوج خبر داد.
به گزارش کبنا، عبدالمجید نژاد‌صفوی  در خصوص آخرین وضعیت اجرایی فاز دوم  پروژه پل سوم  بیان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم  پروژه پل بشار به  دلیل کمبود اعتبار متوقف هست  که در این راستا مبلغ 35 میلیارد  ریال ابلاغ اعتبار شد تا در آینده نزدیک عملیات اجرایی فازدوم اجرایی آغاز خواهد شد.
مدیرکل راه و‌ شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مبلغ اعتبار ابلاغی 35 میلیارد ریال  است  که باید پیگیری کنیم منابع تخصیص هم حل و فصل شود  انچه در خور شان مردم استان است، برای خدمت رسانی  بهتر ارائه دهیم.
وی عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار ابلاغ شده بتوانیم تیر‌های پل که بصورت فلزی است و قیمت بالایی دارند را خریداری و دال دوم رو اجرا کنیم که اگر خداوند قبول کنه برای سال آینده دال دوم رو هم ریز بار ترافیک ببریم.
نژادصفوی با اشاره به  اینکه تکمیل این پروژه بار ترافیکی را کاهش می‌دهد ادامه داد: اجرای پروژه فاز دوم پل سوم هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر ترافیک و تراکمی که در برخی از نقاط اصلی شهر یاسوج وجود دارد ،حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان کرد: فاز دوم پروژه به دلیل برخی مشکلات کمبود اعتبار معطل مانده بود که خوشبختانه  تقریبا حل شده است ابلاغ اعتبار این پروژه انجام شده است و انشاالله  عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.
این مسوول در رابطه با مشکلی که بر اثر بارندگیها برای پل سوم ایجاد شده بود گفت: در رابطه با بحث پل سوم بشار مدت یک هفته بیتوته‌ای که در زمان حادثه روی پل داشتم  بارها تاکید کردم  که بدنه و اسکلت پل هیچ اسیبی ندیده تمام امور ایمنی در خود سازه پل رعایت شده‌ ستون‌ها و دیوارها بر روی شمع اجرا شده، مطمئنا هیچ اثر تخریبی پیدا نکرده و هیچ اثری نخواهد دید.
نژادصفوی در ادامه گفت:  تاکیدم این است که سازه پل هیچ مشکلی ندارد و تنها خسارتی که باعث این ذهنیت شده بخشی از دیوار حائل  خاک ریز  که اصلا ربطی به سازه پل ندارد به دلیل انحراف مسیر آب تخریب شد.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازه اصلی اسیبی ندیده و علت  اینکه  بخشی از  خاک ریز پشت پل آسیب دیده  به دلیل عدم رعایت موارد فنی بوده که متوجه پل نیست افزود:  در قانون استاندارهای داریم از جمله محدوده برداشت رودخانه‌ها  ،حریم رودخانه بخصوص برای پل بشار که یک رودخانه وحشی شناخته شده و سیلابهای مقطعی پر فشار را دارد که  متاسفانه شاهد کشاورزی های بودیم که در انجا بحث کشاورزی با ابیاریهای که می شود آن رژیم طبیعی آب متاسفانه بهم خورده و همچنین بحث  تاسیساتی زیر پل وجود دارد همه از جمله عوامل به وجود اوردنده مشکل پیش آمده برای دیوار حائل پل بوده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: در سازه پل انچه که پیمانکار و مشاور طراحی کرده تمام اصول فنی رعایت شده  البته هنوز رصد می‌کنیم  اما تاکیدم بر این است که سازه پل به هیچ وجه اسیب ندیده و مردم نگران نباشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1