کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کلینیک دندانپزشکی «شاهد» گچساران و صف طولانی و پُر درد بیماران / رئیس شبکه بهداشت پاسخگو نبود

13 دی 1397 ساعت 0:48

این کلینیک دولتی که گاه و بی گاه خبر واگذاری آن به بخش خصوصی شنیده می‌شود تنها در شیفت بعد از ظهر خدمات ارائه می‌دهد و تنها یک دندان‌پزشک در آن مشغول به کار است.


مردم گچساران برای انجام کارهای دندانپزشکی خود با مشکلاتی روبرو هستند و عدم ارائه خدمات کافی در تنها کلینیک دندانپزشکی دولتی گرفتاری مردم را دوچندان کرده است.
به گزارش کبنا، کلینیک دندانپزشکی شاهد شهر دوگنبدان به عنوان تنها مرکز دندانپزشکی که در این شهر خدمات دولتی ارائه می‌دهد، روزانه بیش از 20 مراجعه‌کننده دارد و آنطوری که مردم می‌گویند از این تعداد کمتر از 8 نفر خدمات دریافت می‌کنند چرا که معمولاً اقدامات دندانپزشکی زمان‌بر می‌باشد.
این کلینیک دولتی که گاه و بی گاه خبر واگذاری آن به بخش خصوصی شنیده می‌شود تنها در شیفت بعد از ظهر خدمات ارائه می‌دهد و تنها یک دندان‌پزشک در آن مشغول به کار است.
مراجعه‌کنندگانی که در صف ویزیت می‌نشینند، تقریباً بیش از 20 نفر هستند و به غیر از این، عده‌ای از مراجعه‌کنندگان از همان ابتدا به دلیل تعدد بیماران با عدم پذیرش مواجه می‌شوند.
مراجعه‌کنندگانی که در کلینیک حضور می‌یابند از هزینه بالای درمان دندان در شهر گچساران شکایت می‌کنند و عموماً باوجود مشکلات دندانی که دارند به دلیل هزینه‌های بالای درمان به مراکز خصوصی دندانپزشکی مراجعه نمی‌کنند.
شایان ذکر است بیش از 5 سال کلینیک دندانپزشکی «والفجر» گچساران در شیفت کاری صبح و بعد از ظهر به ارائه خدمات با تعرفه دولتی می‌پرداخت. و در این مرکز روزانه بیش از 6 پزشک به ویزیت و ارائه خدمات می‌پرداختند و در همان حال نیز این مرکز با ترافیک مراجعه‌کنندگانی روبرو بود که ساعت‌ها در صف انتظار می‌نشستند. اما چند ماهی است که کلینیک والفجر به طور کامل در تعطیل‌ی به سر می‌برد و بجای آن کلینیک دولتی شاهد بازگشایی شد که امکانات و ظرفیت کافی برای پذیرش بیماران و مراجعه‌کنندگان ندارد.
یکی از مراجعه‌کنندگان گفت: این وضعیت مردم را خسته و کلافه کرده است.
باید دید با شرایط اقتصادی جدید و برنامه بودجه‌ی 98 که طبق آن سهم بودجه استان‌ها به شکل قابل توجهی کاهش‌یافته است مسئولان مربوطه برای مشکلات حوزه سلامت دندان چه فکری می‌اندیشند!
به گزارش کبنا، صیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران به تماس تلفنی خبرنگار کبنانیوز در گچساران پاسخ نداد و سایت خبری کبنا آمادگی کامل برای انتشار پاسخ مسوولان مربوطه را در این رابطه دارد.

--------------------------------------------
گزارش از سیده زهرا حسینی‌فر


کد مطلب: 406026

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406026/کلینیک-دندانپزشکی-شاهد-گچساران-صف-طولانی-پ-ر-درد-بیماران-رئیس-شبکه-بهداشت-پاسخگو-نبود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1