تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۰۷۵
در نشست چهره‌های سیاسی، تشکل‌ها و سمن‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

روستاهایی که هنوز صدای کابینه دولت را نشنیده‌اند /مدیران پاک دست در منصب‌ها بر کار باشند / درد استان جلسه و تعارف نیست

۰
روستاهایی که هنوز صدای کابینه دولت را نشنیده‌اند /مدیران پاک دست در منصب‌ها بر کار باشند / درد استان جلسه و تعارف نیست
کبنا ؛نشست چهره‌های سیاسی، تشکل‌ها و سمن‌های استان کهگیلویه و بویراحمد (دوشنبه 12 آذرماه) با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.
کامرانی عضو جبهه رهروان خط امام و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب استان در این نشست خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: به اطلاع رئیس جمهور برسانید بر عهدی که به مردم بسته است بماند.
وی عنوان کرد: راه حل رفع مشکلات کنونی کشور، گفت‌وگو است و رئیس جمهور باید گفت‌وگو در سطح ملی را شروع کند، تا زمانی که گفت‌وگو شروع نشود همین مشکلات را شاهد خواهیم بود.
این چهره اصلاح‌طلب در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رئیس جمهور از حقوق شهروندی سخن می‌گویند اما برای تحقق حقوق شهروندی راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد.
در ادامه مجید باقریان یکی دیگر از اصلاح‌طلب بیان کرد: به رئیس جمهور بگوید به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هم سر بزند، در این استان روستاهایی هستند که هنوز صدای کابینه دولت را نشنیده‌اند.
این چهره اصلاح‌طلب عنوان کرد: در استان ما روستاییانی هستند که مشتاق دیدار معاون رئیس جمهور و فردی از کابینه دولت هستند اما پنج سالی است که کسی به آنها سری نزده است.
باقریان ادامه داد: چه جوابی به مردمی که به آنها گفتیم اگر دولت روحانی نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر کشور می‌آمد بدهیم؟
وی تصریح کرد: بسیاری از کسانی که باور به گفت‌وگوی دولت ندارند در کابینه دولت قرار گرفته‌اند که این خطا است.
این چهره اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد بیان گفت: هرگز مشکلات دولت مربوط به بیرون نیست باید از حزب موتلفه و جبهه پایداری تشکر کرد آنها وظیفه دارند که رقیب را زمین بزنند.
باقریان ادامه داد: کسانی دولت را زمین زدند که از مجموعه خود دولت هستند، چرا نباید مدیران پاک دست در منصب‌ها بر کار باشند.
در ادامه ملک‌حسینی یکی از اعضای سمن‌های استان در این نشست با بیان اینکه درد مردم استان جلسه و تعارف نیست، گفت: مسوولان ما وقتی جلسه می‌گذارند فقط از خودشان تعریف می‌کنند و هیچ جمایتی از تشکل‌ها نذارند.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی این نشست اظهار کرد: اعتباراتی در حوزه اجتماعی برای سمن‌ها اختصاص داده شده که منابع اجتماعی بر اساس طرح‌های این سمن‌ها هستند.
احمدی گفت: ما سمن وابسته به دولت نیاز نداریم، رمانی که به بلوغ نرسیده باشید در کنار شما می‌مانیم اما باید از بخش خصوصی برای پویایی سمن‌ها استفاده شود.
وی بیان کرد: دولت با تمام تنگناها و تحریم‌ها اقدامات اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده، لنده به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی انتخاب شده و سه برابر منابع، به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت ۷۰ میلیارد تومان منابع برای رفع محرومیت در زیلایی اختصاص داده است.
احمدی بیان کرد: با کمک معاون رئیس جمهور بستر استفاده از طرفیت نیروهای انسانی در داخل و خارج استان فراهم شود.
 معاون رئیس جمهور در امور خانواده: زمان گفت‌وگو در خانواده‌ها از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: در آخرین تحقیقات انجام شده  زمان گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی از 2  در 10 سال پیش  به 20 دقیقه رسیده است.
وی با بیان اینکه کیفیت گفت‌وگو نیز پایین آمد به گونه‌ای که حرف همدیگر را نمی‌فهمند، عنوان کرد: شاید دلیل کاهش گفت‌وگو در خانواده‌ها گرفتاری‌های زن و مرد باشد.
ابتکار ابراز کرد: اختلال ارتباطی به یکی از مهمترین مشکلات خانواده‌ها در کشور تبدیل شده به گونه‌ای که طلاق عاطفی و عدم گفت‌وگو بین اعضای خانواده را به همراه دارد و البته در بسیاری از نقاط دنیا عدم مفاهمه، سوء تفاهم، خشونت به دلیل سوء تفاهم و لکنت زبان به عنوان مشکلات آسیب زننده به خانواده مطرح است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه برخی کارشناسان معتقدند اختلال ارتباطی در خانواده‌ها به دلیل رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در مجموع تلفن همراه بوده است، ادامه داد: شیکه‌های اجتماعی سبب ایجاد فاصله و از هم گسیختگی خانواده‌ها شده است.
ابتکار با بیان اینکه احزاب تنها کارکرد سیاسی ندارند و باید به مسائل اجتماعی نیز ورود کنند، خاطرنشان کرد: بنا داریم با کمک نهادهای مدنی از جمله انجمن جامعه شناسی ایران، مشکلات اختلال ارتباطی خانواده‌ها را کاهش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1