کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با اعلام موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی؛

سهم ۳۳ درصدی زنان از هیئت‌علمی دانشگاه‌ها/ کهگیلویه و بویراحمد در رده آخر

5 آذر 1397 ساعت 20:59

بر اساس آماری که منتشرشده است، در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵، تعداد ۲۷۵ هزار و ۷۴۹ نفر در مؤسسات آموزش عالی کشور به تدریس اشتغال داشته‌اند که از این تعداد ۳۳.۲ درصد زن و ۶۶.۸ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.


بر اساس آماری که توسط موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ایران منتشرشده است، در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵، تعداد ۲۷۵ هزار و ۷۴۹ نفر در مؤسسات آموزش عالی کشور به تدریس اشتغال داشته‌اند که از این تعداد کادر آموزشی تمام‌وقت و پاره‌وقت مؤسسات آموزش عالی، ۳۳.۲ درصد زن و ۶۶.۸ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ استان‌های هرمزگان ۳۱.۶ درصد، کرمان ۳۰.۸ درصد و فارس ۲۸.۷ درصد بیشترین سهم اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت زن را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.
همچنین در این سال تحصیلی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۱۵.۲۵ درصد، کردستان ۱۵.۸ درصد و قم ۱۶.۶ درصد کمترین اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت زن را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.
باوجود افزایش تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زن در سال‌های گذشته، جذب زنان به هیئت‌علمی دانشگاه‌ها یکی از چالش‌های نظام آموزش عالی است و همچنان در برخی دانشگاه‌ها با موانعی روبه‌روست. برای مثال دریکی از دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف، تاکنون هیچ زنی به عضویت هیئت‌علمی درنیامده و تمام 27 عضو هیئت‌علمی این دانشکده را آقایان تشکیل می‌دهند.
 


کد مطلب: 404863

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404863/سهم-۳۳-درصدی-زنان-هیئت-علمی-دانشگاه-ها-کهگیلویه-بویراحمد-رده-آخر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1