تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۴۵۵۰
با حضور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده:

در جلسه بررسی پروژه‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده چه گذشت؟ / از سامان‌دهی ورودی‌های «دهدشت» تا چهار بانده کردن «لیکک»

۱
۱
در جلسه بررسی پروژه‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده چه گذشت؟ / از سامان‌دهی ورودی‌های «دهدشت» تا چهار بانده کردن «لیکک»
کبنا ؛عصر روز چهارشنبه (23 آبان ماه 97) جلسه ساماندهی و تعیین تکلیف پروژه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده کهگیلویه بزرگ، فرماندار شهرستان کهگیلویه، مدیران کل ادارات بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و برخی مدیران شهرستانی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه دراین جلسه با اشاره به مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه اظهار کرد: اولویت بندی نشدن پروژه‌ها، کمبود اعتبارات تخصیصی و مشکل برخی از قراردادهای پیمانکاران را ازجمله این مشکلات برشمرد.
جعفر نیکبخت از معاون عمرانی استاندار و مسوولان ذی ربط خواست تا به پروژه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه از جمله آسفالت و زیر سازی معابر روستایی، ورودی‌های شهر دهدشت، جاده سوق، برفکوه، قلعه رئیسی به دهدشت و...راسرو سامان دهند و روند پیشرفت را سریع‌تر کنند.
نماینده کهگیلویه بزرگ نیز در این جلسه عملکرد بنیاد مسکن استان را خوب ولی کافی نداست و اظهار کرد: ضروری است معابر روستاهای نهضت آباد، ضرغام آباد، دارگنده، دشت مازه، چغل و کوشک در شهرستان کهگیلویه و روستاهای عزیزی و دهنو در بخش سرفاریاب که زیرسازی آنها انجام شده و آماده هستند سریع‌تر آسفالت شوند تا از مهاجرت روستائیان نیزجلوگیری شود.
عدل هاشمی پور به بلاتکلیفی برخی پروژه‌ها و کند بودن اجرای آن‌ها معترض و خواستار تعیین تکلیف و سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه‌ها شد.
عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه برخی از مشکلات پروژه‌های راه در حال کار و احداث شهرستان اشاره و به بیان پیگیری‌هایی که برای حل این مشکلات از طریق کشور و استان شده بود پرداخت که در ادامه پس از بحث و تبادل نظر حضار مصوبات زیر مقرر شد.

مصوبات مربوط به شهرستان کهگیلویه
با توجه به قول مدیرکل اداره راه و شهرسازی در این جلسه، مقرر شد جاده سوق به دهدشت و دهدشت به چرام تا دهه مبارک فجر تکمیل و به بهره برداری برسد.
همچنین، اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت 10 روز پیمانکار پروژه جاده برفکوه را تعیین و برنامه زمان بندی پروژه را به معاون عمرانی استانداری و فرماندار کهگیلویه تحویل دهد.
نماینده کهگیلویه ابلاغ اعتبار جاده تنگ چویل را از طریق شرکت نفت پیگیری و بعد از ابلاغ اعتبار اداره کل راه و شهرسازی استان مناقصه را برگزار کند.
وضعیت جاده‌های مورخانی آجم، رود ریش، با هماهنگی معاون عمرانی استانداراز طریق مناقصه محدود بین چند پیمانکار مشخص گردد.
آسفالت و بهره برداری از جاده‌های روستاهای بی بی زلیخایی تا برد کشکی در دهه فجر، تعیین تکلیف جاده‌های بخش چاروسا و دیشموک که دارای اعتبار استانی، ابلاغ روستایی، بنیاد برکت و...است تا آذرماه، مشخص شدن  پیمانکار و تعیین تکلیف جاده قلعه رئیسی به دهدشت در کوتاهترین زمان بعد از اتمام قرارداد در حال کار سریعاً در کوتاهترین زمان برای ادامه کار، از دیگر مصوبات مربوط به کهگیلویه در این جلسه بود.
ساماندهی چهار ورودی شهر دهدشت با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و جاده‌ای و شهرداری دهدشت ضمن تعیین تکلیف پیمانکاران وهمکاری سه جانبه انجام و ظرف دو هفته تعیین تکلیف شود.
 
مصوبات شهرستان چرام
انعقاد قراردادجاده دمه به میان تنگان توسط اداره کل راه و شهرسازی طی یک هفته، برآورد و ارزیابی جاده چاسخار در اسرع وقت وبرگزاری مناقصه، تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای فعالیت پروژه جاده خلیفه‌ای چرام با هماهنگی معاون عمرانی استاندار، ادامه فعالیت جاده آب حیات با پیمانکار فعلی، برگزاری مناقصه جاده کهکزک چرام ظرف دو هفته آینده از جمله مصوبات شهرستان چرام در این جلسه بود.

مصوبات شهرستان لنده
مقرر شد جاده لنده به پاتاوه –دهدشت ظرف دو هفته یک برنامه زمان بندی فشرده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با هماهنگی کارشناسان اداره انجام و به معاون عمرانی استانداری و فرمانداری لنده اعلام گردد.

مصوبات شهرستان بهمئی
تکمیل و بهره برداری از پروژه چهار بانده کردن شهر لیکک به تشان به طول 5 کیلومتر تا دهه فجر، تشکیل جلسه‌ای تعاملی بین استانداری و اداره کل راه  شهرسازی و دستگاههای نظارتی در خصوص تعیین تکلیف جاده لیکک به جایزان مبنی بر کاهش حجم عملیات راهسازی به طول 12 کیلومتر و ادامه عملیات راهسازی از جمله مصوبات شهرستان بهمئی در این جلسه بود.
همچنین مقرر شد توسط اداره کل راه و شهر سازی برنامه زمان بندی آسفالت 9 خیابان شهر لیکک و 22 روستای شهرستان بهمئی به دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ و معاون عمرانی استاندار ظرف یک هفته اعلام گردد.
 
 مصوبات مربوط به بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی 
مقرر شد بنیاد مسکن استان قیر مصرفی روستاهای نهضت آباد، ضرغام آباد، دارگنده،  دشت مازه، چغل، کوشک ابول در شهرستان کهگیلویه و روستاهای عزیزی و دهنو در شهرستان چرام را تامین و ظرف مدت دو هفته مناقصه برای اسفالت را برگزار کند.
همچنین عملیات اجرایی و تکمیل جاده طسوج در قالب قراردادهایی فی مابین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان تا روز 28 آبان ماه 97 منعقد و اقدام گردد.
 عدل هاشمی پور طی تماس تلفنی معاونت پارلمانی مجلس و معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، مقدمات مجوز و نظر مساعد بنیاد مسکن کشور برای آسفالت این روستاها را اخذ نمود و مقرر شد هفته آینده با حضور سردار هاشمی پور و مدیر کل بنیاد مسکن استان در دفتر مهندس شاملو، اعتبار مورد نیاز تأمین و به استان ابلاغ گردد.
مدیر کل بنیاد مسکن  ضمن تشکر از پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه در اخذ سه میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر روستایی گفت: بنیاد مسکن افتخار دارد که در دو سال گذشته، خیلی بیش از این مبلغ را در کهگیلویه بزرگ هزینه نموده اما به دلیل عدم اختصاص بودجه شهرستانی، قادر به تأمین قیر و آسفالت نمودن روستاهای مذکور نمی‌باشد.

بهره برداری از اولین پمپ بنزین در «سوق»
به گزارش کبنا از دهدشت، طی سفر معاون عمرانی استاندار به کهگیلویه بزرگ، نخستین جایگاه پمپ بنزین شهر سوق با تعداد 2 سکو و 8 نازل نیز در زمینی به مساحت 220 مترمربع و با هزینه بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
کهگیلویع تعطیل رسمیه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1