تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۹۷۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد

فیلی: برنامه‌ای برای استاندار شدن در کهگیلویه و بویراحمد ندارم / «احمدی» می‌ماند

۰
فیلی: برنامه‌ای برای استاندار شدن در کهگیلویه و بویراحمد ندارم / «احمدی» می‌ماند
کبنا ؛معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: مجوز زمین‌های واگذاری منابع ملی که در قالب اجرای طرح‌های تولیدی و سرمایه گذاری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده در صورت اجرایی نشدن طرح ظرف یک سال ابطال می‌شوند.
به گزارش کبنا، عزیز فیلی روز سه شنبه (1 آبان‌ماه 97) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این مهم با توجه به تاکید علی محمد احمدی استاندار و همچنین تصویب آن در کارگروه ویژه مبارزه با زمین خواری استان از سال جاری قابلیت اجرایی دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون 63 مورد واگذاری اراضی منابع ملی، کشاورزی و طبیعی که با دریافت مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه اقدام به تغییرکاربری کرده بودند ولی تاکنون عملیات اجرایی در مکان مورد نظر انجام نداده‌اند، در آستانه ابطال هستند.
وی همچنین با هشدار به برخی نهادهای مربوطه از جمله تعاونی‌های زیرمجموعه آنها نیز گفت: برخی از تعاونی‌ها در اقدامی غیرقانونی زمین‌های کشاورزی واگذاری به افراد و اعضای تعاونی‌ها را در قالب صورت جلسات داخلی خود تغییرکاربری می‌دهند.
وی با اشاره به اقدام‌ها و عزم راسخ دستگاه‌های متولی و نظارتی برای مقابله جدی با پدیده زمین خواری، گفت: فرهنگ سازی لازم تا حدودی صورت گرفته ولی باید در کناران نیز نظارت‌ها و آگاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به قوانین و مقررات گسترش یابد.
وی همچنین از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست حریم شهرها و زمین‌های در حریم جاده‌های ارتباطی استان را در اسرع وقت تعیین تکلیف و مشخص کند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نبود طرح آمایش سرزمینی و نقشه کاداستر و مشخص نبودن حریم‌ها از جمله عوامل دخیل در رشد پدیده زمین خواری در استان است، بر نظارت مستمر و برخورد قاطع دستگاه‌های متولی و نظارتی از جمله اداره کل حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، منابع طبیعی با همراهی و همکاری دستگاه قضایی تاکید کرد.
وی گفت: بر اساس قانون برخی از نهادها خود بدون حکم قضایی می‌توانند به پدیده زمین خواری‌ها و تعرض به منابع ملی و طبیعی ورود کنند.
فیلی با تاکید بر اینکه در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج به دلیل شرایط خاص اقلیمی و نیز ارزش بالای زمین تعرض و دست درازی به زمین‌ها و منابع ملی همچنان رو به افزایش است، گفت: یکی از مکان‌هایی که بیشترین تعرض به آن توسط سودجویان صورت گرفته رودخانه بشار یاسوج است.
وی یادآور شد: اقدام‌های مناسبی برای جلوگیری از بروز زمین خواری به ویژه در زمینه جابه جایی کارخانه‌های شن و ماسه در محدوده این رودخانه صورت گرفته و ظرف مدت 6 ماه به صاحبان این واحدها و متولیان امر فرصت داده شده است.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: 23 هزار هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 2 هزار و 620 طرح عمرانی کوچک و بزرگ در این استان در حال اجراست.
فیلی اظهار داشت: این طرح‌ها با میزان پیشرفت فیزیکی 20 تا بالای 90 درصد در بخش‌های گوناگون در حال اجرا هستند.
وی تصریح کرد: عمده این طرح‌ها در بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای و راهسازی، آب، عمران شهری و روستایی و بهداشت و درمان هستند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: البته سه فصل حمل ونقل، آب و گردشگری به عنوان اولویت‌های مهم توسعه‌ای این استان هستند.
 
 تمام فرایندهای قانونی پتروشیمی بویراحمد انجام شده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام فرایندهای قانونی برای واگذاری زمین محل مورد نظر احداث پتروشیمی بویراحمد طی شده است گفت: سرمایه‌گذار پتروشیمی بویراحمد ریالی تسهیلات از دولت نمی‌گیرد.
 عزیز فیلی اظهار کرد: سرمایه گذارانی از دو کشور چین و ایتالیا برای مشارکت با سرمایه گذاری بومی پتروشیمی بویراحمد به محل سفر کرده و جوانب مختلف را بررسی کردند و بنا به گفته آنان هم اکنون پیگیر کارهای لازم با هدف اجرای طرح هستند.
 وی با اشاره به اینکه گفته برخی افراد در زمینه نمایشی بودن حضور سرمایه گذار خارجی برای اجرای پتروشیمی بویراحمد بی انصافی بوده و صحت ندارد، عنوان کرد: سرمایه گذار ریالی تسهیلات از دولت دریافت نمی‌کند و دولت برابر قانون و طبق درخواست متقاضی و با طی کردن فرایند لازم زمین در اختیار سرمایه گذار قرار داده و در صورت عدم احداث طرح طبق قرارداد انجام شده به طور حتم زمین نیز پس گرفته می‌شود.
 فیلی با تشریح وضعیت اجرای پروژه اتصال کهگیلویه و بویراحمد به خط راه آهن ابراز کرد: برای اجرای راه آهن «یاسوج-اقلید» به طول 160 کیلومتر با قیمت امروز بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت روند ترزیقی اعتبار همچون چند سال اخیر این پروژه 60 سال به طول می‌انجامد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه خوشبین به اجرای پروژه راه آهن یاسوج نیستم، ادامه داد: باید فارغ از منابع دولتی به فکر اجرا و تکمیل این پروژه بزرگ باشیم.
 فیلی بحث «آب» را از برنامه‌های اولویت دار مسئولان اجرایی دانست و افزود: هم اکنون با تنش شدید آبی در شهرهای یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت روبه‌رو هستیم که برای برطرف کردن این مشکلات برنامه‌های برای کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج" یکی از نادرترین حوادث بوده است، تصریح کرد: این حادثه در یک قله 4 هزار متری و در اوج زمستان و در یک استان کمتر برخوردار رخ داد و متاسفانه مرکز نیز پشتیبانی نکرد و مسئله را به استان اصفهان سپرد که در نهایت مسئولان استانی دست تنها ماندیم.
 فیلی با اشاره به وقوع زلزله بهار امسال در یاسوج و سی سخت گفت: در این زمینه دولت به اندازه وقوع یک زلزله مهیب اعتبار به استان اختصاص داد که این یک فرصت برای بازسازی منازل روستایی است.
 وی بیان کرد: در زمینه جبران خسارات زلزله دولت 170 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 و 5 درصد و 37 میلیارد تومان نیز بلاعوض به این استان اختصاص داد.
 معاون استاندار در پاسخ به این سؤال که از شما به عنوان گزینه جایگزین، علی‌محمد احمدی، استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد نام برده می‌شود، گفت: اخیراً موضوع تغییر استاندار و رفتن آن به یک استان دیگر شایعه شده است که من با آقای استاندار صحبت کردم و او به صراحت به من گفت که فعلاً صحبتی با من نشده و این بحث مطرح نیست.
 فیلی تصریح کرد: فعلاً آقای احمدی استاندار است و من هم معاون عمرانی وی هستم و کارمان را می‌کنیم.
وی تآکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای استاندار شدن ندارم و نه آقای استاندار قرار است برود، این‌ها شایعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1