تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۰۳۳۹۳
همزمان با تصویب FATF انجام گرفت

تهديد پيامكي نمايندگان

۱
۰
تهديد پيامكي نمايندگان
کبنا ؛آرمان نوشت؛ «تهدید نمایندگان از طریق پیامک» شاید در نگاه اول برای برخی چندان ملموس نباشد که چرا نمایندگان در برهه‌های مختلف تهدید می‌شوند و قابل تامل‌تر آنکه این تهدید از طریق اس‌ام‌اس به اطلاع آنها می‌رسد. تهدید پیامکی نمایندگان برای رأی دادن به یک طرح یا لایحه یا خودداری از رأی دادن به آن، موضوع جدیدی نیست، اما در گذشته این روند با اظهارات دلواپسان، کفن‌پوشیدن و تجمع دلواپسان به نمایش در می‌آمد که اکنون ظاهرا ورژن معترضان ارتقا پیدا کرده و با ارسال پیامک تهدیدات خود را اطلاع می‌دهند! به هر حال با پیشرفت تکنولوژی برنامه‌ریزی‌های دلواپسان هم ارتقا پیدا می‌کند! نکته قابل توجه اینکه محتوای این پیامک‌ها در تمام حوزه‌هاست، یعنی برای ارسال کنندگان تفاوتی میان اینکه درباره موضوع مذاکره به تهدید پیامکی نمایندگان بپردازند یا موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، چراکه هدف آنها مشترک است که همان تضعیف و القای ناکارآمدی دولت تعریف می‌شود.
باز هم تهدید پیامکی!
دیروز رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوع FATF خاطرنشان کرد: هنوز موضوعی تحت عنوان FATF در مجلس مطرح نشده است و آنچه که وجود دارد ۴ لایحه است. دو لایحه در حوزه اصلاح قانون داخلی و دو لایحه کنوانسیون خارجی. اگر ایران این لوایح را تصویب کند آن موقع بهانه‌ها یا توصیه‌های ۴۱ گانه FATF کنار می‌رود. حشمت‌ا... فلاحت پیشه گفت: امروزه شاهد هستیم که تمام نمایندگان پیامک‌های مختلف از توصیه تا تهدید را دریافت می‌کنند. آقای رئیس مجلس زمانی که آخرین لایحه در این رابطه که لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است در مجلس بررسی می‌شود شما بخشی از وقت را به FATF اختصاص دهید که این FATF چیست و مسئولان بیایند در این باره صحبت کنند.
دفاع نماینده مشهد از پیامک‌ها!
پیش از این هم در جريان تصويب لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم پیامک‌های تهدید برای نمایندگان ارسال شده بود. علی مطهری نایب رئیس مجلس در آن مقطع اظهار کرد:«به نظر مي‌رسد اين پيامك‌ها توسط همان كساني ارسال شده كه كنسولگري عربستان در مشهد را نيز مورد حمله قرار دادند. مي‌گفتند اين افراد نزديك به گروهي از تندروها هستند كه حتي جبهه پايداري را هم قبول ندارند. درواقع اين افراد حتي از جبهه پايداري هم تندروتر هستند. شايد بهتر باشد درباره هويت اين افراد از نمايندگان مشهد سوال كنيد. آنها اطلاعات خوبي دارند.» پس از او هم علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید چنین توئیت کرد:«از گزارش پیامک‎های حاوی تهدید و توهین به نمایندگان در حضور دکتر لاریجانی مشخص شد، مرکز طراحی و ساماندهی پیامک‎ها علیه نمایندگان و مجلس(با هدف رد لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم) شهر مشهد بوده است.» پس از این اظهارات بود که جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد گفت:«این حرف امیدی‌ها و زنجیره‌ای‌هاست.» پس از آن اما کریمی قدوسی در گفت‌وگویی اظهار کرد:«پیامک‌های بسیار زیادی ارسال شده و فکر می‌کنم تصاویر آنها را هم پخش کردم ولی به هیچ عنوان تهدیدآمیز نبوده است. ادعاهای مطرح شده مبنی بر تهدیدآمیز بودن پیامک‌ها کاملا خلاف واقع است و برخی جریانات سیاسی از این موضوع به دنبال پیشبرد اهداف سیاسی و جناحی خود در این موضوع هستند.» اما اظهارات کواکبیان نماینده تهران با آنچه نماینده مشهد می‌گوید متفاوت است. کواکبیان از دریافت قریب به 600 پیامک و پروانه مافی هم از دریافت 140 پیامک تهدیدآمیز و حاوی کلمات توهین‌آمیز خبر دادند. کواکبیان می‌پرسد که پول اینها(پیامک‌ها) از کجا می‌آید؟ و بلافاصله بدون آنکه به‌صورت مستقیم به مبدأ ارسال این پیامک‌ها اشاره کند، می‌گوید:«البته خوب است که تشکل‌های بسیج دانشجویی اینقدر دغدغه‌مند هستند، اما من هم جانبازم و دلم برای مملکت می‌سوزد. چرا به ما می‌گویند به خون شهدا خیانت نکنید؟ بدانید که شهدا قطعا از اینکه آمریکا چوب لای چرخ بانک‌های ما بگذارد، ناراحت خواهند بود».
سرنوشت خانم پیامک‌باز
2 تیر ماه بود که بار دیگر خبر تهدید پیامکی و بازداشت یک نفر منتشر شد. در آن روز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: مسئولان امنیتی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند. محمد رحیم نوروزیان درخصوص منشأ ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس بیان کرد: همکاران امنیتی ما در خصوص ارسال پیامک‌ها به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده که با پیگیری‌های بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد. وی در خصوص منشأ پیامک‌هایی که در روز بازی ایران و اسپانیا به کافی‌شاپ‌داران ارسال شده بود نیز اظهار کرد: بر اساس صلاحدید و مصوب شورای تامین بنا نشده که همزمان با مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا کافی‌شاپ‌ها تعطیل باشند و تعطیلی کافی‌شاپ‌ها را شورای تامین تصویب نکرده است. وی ادامه داد: «همچنین شورای تامین عملیاتی کردن این کار را نیز درست نمی‌داند، چرا باید شاهد تعطیلی این اماکن باشیم؟» اما در نهایت خبری از سرنوشت این خانم پیامک‌باز نشد و روایت پیام‌های تهدیدی به نمایندگان مجلس ادامه دارد.
خرابکاران و کفن‌پوش‌ها
دوران کفن‌پوشی سپری شده و مدت‌هاست دلواپسان کفن‌‌های خود را در گنجنه پنهان کرده‌اند و به تکنولوژی جدید روی آورده‌اند. تعدادی افراد ناشناس در شب روز شنبه حدود ساعت ۲۰، درحالی که صورت‌های خود را پوشانده بودند با حضور در شهرک اصلاح بذر، یکی از مناطق پرجمعیت و پرتردد ورامین، شیشه‌های تعدادی خودرو را شکستند و به بدنه برخی از خودروها نیز خسارت زدند. با رخ دادن این حادثه شایعاتی در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که برخی می‌گفتند این افراد کفن‌پوش هستند و با برنامه‌ریزی دست به انجام خرابکاری زدند که در این خصوص سردار احمد نوریان، سخنگوی ناجا در اولین نشست خبری خود با اشاره کوتاهی به این حادثه گفت: در جریان این حادثه ۴ نفر که ارازل و اوباش بودند توسط ماموران ناجا دستگیر شدند و همکاران ما در حال تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند. لازم به ذکر است که این افراد کفن‌پوش نبودند.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

s
Iran, Islamic Republic of
باسلام
وقتی مقام معظم رهبری به صراحت می فرمایند که نباید زیر بار این قواعد و لایحه هایی که از سوی کشورهای استعمارگر برای سلطه بر سایر کشورها ارائه می شوند رفت، تصویب کردن و پذیرش چنین مواردی تحت هر عنوانی که باشد خیانت است به نظام و امنیت و ملت و این کشور.
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
1