کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

عصر سیاه در فروشگاه رفاه یاسوج / افکار عمومی منتظر برخورد با گرانفروشان و احتکارکنندگان هستند / «دیودیده» چه چیزی را می‌پوشاند / تذکر یک مسوول امنیتی به رسانه‌ها

8 مهر 1397 ساعت 23:16

گوهرگانی در پاسخ به این سؤال که آیا در بازدید شما از فروشگاه رفاه توهین و برخورد بدی هم با خبرنگاران صورت گرفت یا نه اظهار کرد: هم مدیر بازرگانی و هم مدیر فروش و هم مدیر فروشگاه و هم برخی کارکنان رفاه برخورد بد و توهین‌آمیزی با خبرنگاران داشتند.


عصر سیاه روز شنبه 7 مهرماه جمعی از رسانه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای طرح #کاسب_باانصاف به منظور بازدید و بازرسی از فروشگاه‌ها و بازار یاسوج وارد فروشگاه رفاه یاسوج شدیم در ابتدای ورود مسوولان و خبرنگاران فردی که در ادامه خود را مسوول مالی فروشگاه معرفی کرد با جمله لری «ایشالله و خیر بو» از همه ماها استقبال کرد. 
مسوولان که به طور دقیق قسمت های مختلف فروشگاه را مورد بازدید قرار می دهند با اجناس و کالاهایی برخورد می کنند که اصلاً قیمت بر روی آنها حک نشده بود و به قول معاون استاندار دست دلالان و فروشندگان و سودجویان را برای فشار آوردن به مردم باز می‌کند.
کالاهای اساسی مردم همانند برنج، رب گوجه و روغن در قفسه‌های این فروشگاه پیدا نمی‌شود و وقتی که مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد از مسوولان سووال کردند که چرا اینگونه است، حرف از لاستیک، کامیون‌ها و تحصن کامیون‌داران و نبود ماشین حمل زدند و گفتند اگر این کالاهای اساسی نیست به این دلیل است که کامیون حمل بار نیست. آن مسوول فروشگاه ادامه داد و گفت: 15 روز است که این کالاهای اساسی را عرضه نمی‌کنیم. مردم هم گلایه‌مند، ناراضی بودند که چرا الان چندین روز است که رب‌گوجه، روغن و برنج در این فروشگاه موجود نیست. گوهرگانی مرتب در حین بازدید از مسوولان فروشگاه فاکتورهای خرید کالا را درخواست می‌کند که آنان به هر دلیلی خودداری می‌کنند.
اما به یک باره درب انبار فروشگاه رفاه باز می‌شود و ورق بر می‌گردد و حرف‌های تغییر می‌کنند و توهین به معاون اقتصادی استاندار نیز کلید می‌خورد و به خبرنگاران همچنین. انباری پر از روغن که مردم در به در به دنبال این کالای اساسی می‌گردند.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در باره عصر سیاه فروشگاه رفاه یاسوج در گفت‌وگو با فارس اینگونه توضیح می‌دهد که قبل از هر چیز باید گفت که این اول راه است و بازدیدهای سرزده و مستمر از این پس توسط مسوولان استانی صورت خواهد گرفت و کسی هم نمی‌تواند در برابر قانون موضع گیری و مقاومت کند چرا که ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم چنان که امروز بازرسانی را برای پایش بازار به منطقه لوداب فرستادیم.
وی در خصوص کمبودهایی که در فروشگاه رفاه مشاهده شد و علت آن گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل رفاه و بقیه وظیفه دارند کم و کاستی‌های خود را به بازرسان صنعت و تجارت گزارش دهند تا نیازهای آن‌ها برآورده شود و حتی مردم باید از وضعیت اجناس و کالاهای آن‌ها مطلع باشند.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در فروشگاه رفاه اعتصاب کامیون‌داران را بهانه قرار داده بودند که نتوانسته‌‌اند کالاها و اجناس ضروری مثل برنج و روغن و گوشت به مردم عرضه کنند در حالی که اگر حرف آن‌ها راست باشد می‌توانستند به ما اطلاع دهند تا نیازهای آن‌ها را تامین کنیم که باز هم معتقدیم این حرف آن‌ها بهانه‌ای بیش نیست.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلوم است یک سری محصولاتی مثل دستمال کاغذی که برای آن‌ها به صرفه است و سود خوبی دارد و بدون درج قیمت و افزایش از 2500 تومان به 6500 تومان را عرضه کنند اما مایحتاج اساسی مردم مثل گوشت و مرغ و گوشت منجمد و روغن را عرضه نمی‌کنند که این برای مسوولان استانی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
گوهرگانی با بیان اینکه فاکتوری در فروشگاه رفاه به ما ارائه نکردند خاطرنشان کرد: این به معنای فرار از نظارت‌ها و پایش بازار است هر چند که صنعت و معدن هم برای حضور در انبار رفاه مخالفت می‌کرد اما وقتی وارد شدیم ما و خبرنگاران دیدیم که کالاهای ضروری مردم مثل روغنی که عرضه نمی‌کردند در انبار رفاه یاسوج به وفور موجود است و حتی در حال تخلیه بار هم بودند.
وی با بیان اینکه باید تیم بازرسی بر بازار را ترمیم کرده و افراد دلسوز و پاکدست را مامور این کار کنیم خاطرنشان کرد: همین پایش نامطلوب و ناقص بازرسان صنعت و معدن و تجارت موجب گرانفروشی و کم‌فروشی و احتکار در بازار استان و یاسوج شده است.
گوهرگانی در پاسخ به این سؤال که آیا در بازدید شما از فروشگاه رفاه توهین و برخورد بدی هم با خبرنگاران صورت گرفت یا نه اظهار کرد: هم مدیر بازرگانی و هم مدیر فروش و هم مدیر فروشگاه و هم برخی کارکنان رفاه برخورد بد و توهین‌آمیزی با خبرنگاران داشتند.

توهین به خبرنگار
در این برنامه بعد از آنکه مردم از نبود محصولات اساسی مانند روغن و رب در فروشگاه رفاه انتقاد کردند خبرنگاران به همراه معاون استاندار از انبار این فروشگاه بازدید کردند که به صورت ناگهانی جعبه‌های روغن  از انبار فروشگاه سر درآوردند.
بعد از این ماجرا و اینکه فروشگاه رفاه به احتکار روغن محکوم شد قائدی مسوول فروشگاه سعی در توجیه این کار داشت‌، خبرنگاران و معاون استاندار از مدیر فروشگاه خواستند که فاکتور ارائه کنند اما آنها از این طفره رفتند.بعد از این کش و قوس‌ها بود که فروشندگان فروشگاه رفاه شروع به توهین به خبرنگاران کردند.
مسوولان فروشگاه خبرنگاران را دست نشانده معاون استاندار دانستند، آنها حتی به خبرنگاران حمله‌ور شدند تا با آنها گلاویز شوند.
فروشندگان رفاه گفتند چرا بعد از سه ماه آمده‌اید بازار را کنترل کنید، خبرنگاران آمده‌اند از بازار چیزی به نفع خودشان جمع کنند.

روی دیگر سکه
از زمانی که داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری برای بازدید از فروشگاه رفاه یاسوج همراه شد او حتی یک بار هم نگفت که «کامیون حمل روغن» در حال تخلیه بار است و حتی مسوولان فروشگاه به همچنین چیزی اذعان نکرده بودند. مگر آقای دیودیده به عنوان مسوول نظارت بر بازار نباید در جریان ریز و درشت بازار و انبارهای استان قرار بگیرد، انبارهایی که در سازمان صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده‌اند.
اما او که هیچ حرفی از کامیون در حال تخلیه بار روغن در انبار فروشگاه رفاه یاسوج نمی‌زد و اصلاً اطلاعی نداشت، قصد داشت که گوهرگانی را توجیح کند که گوهرگانی از او خواست که کنار بکشد و نمی‌خواهد مرا همراهی کنی و تا شما باشید من بازدید را انجام نمی‌دهم.
اما همین آقای دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به یک مرتبه در شبکه خبر تاریخ 8 مهرماه حاضر می‌شود و جلوی چشم میلیون‌ها بیننده، می‌گوید: همزمان با بازدید ما کامیون حمل روغن در حال تخلیه روغن در انبار فروشگاه رفاه یاسوج بود. اما هیچ حرفی از احکتار و نبود کالاهای اساسی در قفسه‌های فروشگاه و همچنین انبار پر از روغن نمی‌زند.
زیرائی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد این کار فروشگاه رفاه یاسوج را مصداق اختفاء و احکتار می‌داند.

افکار عمومی منتظر برخورد با متخلفان
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج بعد از مخابره شدن خبرهای مربوط به بازدید مسوولان از فروشگاه رفاه یاسوج منتظر هستند که برخوردهای قانونی و لازم صورت گیرد و با افراد سهل‌انگار، کم‌کار و بی‌توجه به مردم نیز قانونی برخورد شود.

و اما؛
در یکی از جلسات شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مسوولان عالی‌رتبه امنیتی خطاب به خبرنگاران استان گفت: که خودتان را ارزان نفروشید. سخن این مسوول بسیار پرمغز است و قطعاً عده‌ای هنوز جایگاه رسانه‌های این استان را نشناخته‌اند و می‌خواهند رسانه‌ها را سبک بشمارند.
لذا باید به همه بگوییم که رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد انسان‌های باشرف، با انصاف و کنار مردم هستند و اجازه نخواهند داد که کسی آنها را سبک بشمارند.


کد مطلب: 403379

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403379/عصر-سیاه-فروشگاه-رفاه-یاسوج-افکار-عمومی-منتظر-برخورد-گرانفروشان-احتکارکنندگان-هستند-دیودیده-چیزی-می-پوشاند-تذکر-یک-مسوول-امنیتی-رسانه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1