تاریخ انتشار
جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۴۰۳۲۹۴
امام جمعه موقت دهدشت:

امام حسین(ع) حتی آب برای طفل شیرخوار نداشت اما در برابر دشمن تسلیم نشد

۱
۰
امام حسین(ع) حتی آب برای طفل شیرخوار نداشت اما در برابر دشمن تسلیم نشد
کبنا ؛امام جمعه موقت دهدشت گفت: کجا مشاهده کردید جوانی که اهل قرآن باشد معتاد، ولگرد یا بی‌حجاب باشد؟ معضلات اجتماعی به خاطر دوری از قرآن است.
 حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت در تبیین درس‌های عاشورا اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمود «اگر سرم بالای نیزه برود اما در برابر دشمن سر خم نمی‌کنم» و این یعنی تن ندادن به ذلت.
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) به ما درس استقامت آموخته است، افزود: در مورد تحریم اقتصادی درسش این است که حتی نداشتن آب برای طفل شیرخوار در برابر دشمن تسلیم نشد.
تقوی، تصریح کرد: امروز مشکل کشورهای اسلامی ترس از تحریم اقتصادی و حمله نظامی است اما امام حسین(ع) این درس مقاومت را به انسان آموخته است، همه انسان‌ها را بسیج کرد و به آنها درس آزادگی آموخت.
وی، مهمترین پیام حضرت را نماز اول وقت دانست و گفت:برای دو رکعت نماز ۳۰ تیر به امام پرتاب شد اما حتی اذان و اقامه نماز را رها نکرد.
تقوی،از توسل به قرآن کریم به بزرگترین درس سیدالشهدا نام برد و با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ما عمل نکردن به قرآن است،تصریح کرد:اگر برنامه تنظیم می‌کردیم دانش آموزان از شروع مدرسه تا دانشگاه قرآن بخوانند امروز جوان معتاد نداشتیم، دختر بی‌حجاب نداشتیم.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت ادامه داد:کجا مشاهده کردید جوانی که اهل قرآن باشد معتاد، ولگرد یا بی‌حجاب باشد؟ معضلات اجتماعی به خاطر دوری از قرآن است.
تقوی،گفت:در مشکلات به قرآن پناه ببرید و بدانید اگر به قرآن عمل کنیم قطعا پیروز خواهیم شد.
وی،با اشاره به دیگر درس‌های قیام امام حسین(ع) و یاداوری رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به تأثی از قیام آن حضرت، تأکید کرد: تا زمانی که فرهنگ شهید و شهادت را زنده نگه داشتیم و تا شهید می‌دهیم و در این مسیر امام حسین(ع) حرکت می‌کنیم انشالله موفق خواهیم بود.
تقوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: تقوا و پارسایی را پیشه کنید چیزی که نزد خداست جز با تقوای الهی میسر نخواهد شد.
ور در تقبیح گناه بهتان و تهمت با استناد به قرآن، احادیث و روایات تصریح کرد:خدای متعال در قرآن کریم سوره احزاب می‌فرماید« انسان‌هایی که به زنان و مردان بدون از اینکه کار خلافی انجام داده باشند تهمت بزنند گناه بزرگی را بر دوش گرفتند»امیرالمومنین علی(ع) هم در بیانی فرمود «بهتان از آسمان به این بزرگی گناهش بزرگتر است» بنابراین باید مواظب زبانتان باشید.
تقوی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) جز اینکه نیاز بود سخن نمی‌گفت،افزود: اما چقدر ما در فضای مجازی و روزنامه ها می‌بینیم و می‌شنویم که افترا می‌زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
امام حسین برا اب نجنگید. برا ازادی بیان و دفاع از حق
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1