تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۰۲۷۶۶
کبنا گزارش می‌دهد

همه برای افتتاح بیمارستان «شهید جلیل» یاسوج به کمک ایلامی بیایند / با این مشکلات مردم و مسوولان به دردسر می‌افتند / آقای ایلامی مراقب غضنفرها باش / ضرورت جلسه‌ای به ریاست استاندار

۱۳
۰
همه برای افتتاح بیمارستان «شهید جلیل» یاسوج به کمک ایلامی بیایند / با این مشکلات مردم و مسوولان به دردسر می‌افتند / آقای ایلامی مراقب غضنفرها باش / ضرورت جلسه‌ای به ریاست استاندار
کبنا ؛ بیمارستان شهید جلیل یاسوج در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.
 بر اساس اعلام مسوولان ارشد کشوری و استانی بیمارستان جدید شهر یاسوج در نیمه دوم شهریور ماه امسال با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری می‌رسد.
بیمارستان شهید جلیل یاسوج در هشت طبقه دارای بخش LDR به تعداد هشت تخت، nicu به تعداد 9 تخت، icu به تعداد 14 تخت، ccu به تعداد 14 تخت،post icu به تعداد 10، post ccu به تعداد 10 تخت، اورژانس به تعداد 21 تخت، نوزادان سالم به تعداد 23 تخت، بستری زنان و زیمان به تعداد 47 تخت، بستری کودکان به تعداد 48 تخت، بستری جراحی زنان 48 تخت، بستری جراحی مردان 48 تخت، اتاق عمل به تعداد 9 تخت است.
امکانات درمانی این بیمارستان شامل 8 اتاق عمل، 8 اتاق LDR، یک اتاق عمل اورژانس، چهار بخش اصلی داخلی، جراحی، زنان و کودکان با امکانات تخصصی و فوق تخصصی رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، icu، ccu و امکانات آموزشی از قبیل سالن آمفی تئاتر، کلاس‌های بالینی، کتابخانه و پاویون جهت اقامت دانشجویان است.
بیمارستان درمانی و آموزشی 283 تختخوابی یاسوج از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت نهم در سال 1385 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و با زیربنای 25 هزار مترمربع در مرحله بهره برداری است.
تاکنون اعتباری افزون بر 540 میلیارد ریال برای اجرای این بیمارستان هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای تکمیل این طرح نیز حدود 150 میلیارد ریال است.
امکانات تخصصی و فوق تخصصی پیش‌بینی شده در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی.تی اسکن، آزمایشگاه، سی.سی.یو و آی.سی.یو است.

سه بخش تخصصی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج آماده افتتاح است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: فاز نخست بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج شامل بخش‌های اتفاقات، داخلی و اطفال در نیمه دوم شهریورماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.
اورنگ ایلامی روز سه شنبه (13 شهریورماه 97) در بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمد از روند نصب تجهیزات این بیمارستان آموزشی و تخصصی اظهار داشت: فاز نخست این طرح در قالب 100 تخت بیمارستانی همراه با تجهیزات روز پزشکی و درمانی است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج «شهید دکتر جلیل» از سال 85 آغاز شد و پس از 12 سال هم اینک فاز نخست آن آماده افتتاح شده است.
بر اساس چشم انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید.
وی با بیان اینکه متولی ساخت فضای فیزیکی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاکنون رقمی افزون بر 600 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال 85 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و بازیربنای 25 هزار مترمربع در حال ساخت است.
امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: افتتاح این بیمارستان باید همراه با نصب کامل تجهیزات درمانی و بدون کمترین نواقص و ایراد فنی و یا کمبودی در بخش‌های گوناگون باشد.
علی محمد احمدی یادآور شد: البته بهره برداری از این بیمارستان در شرایط کنونی که استان به ویژه شهر یاسوج با کمبود فضای فیزیکی و ساختمانی و امکانات پزشکی مواجه است یکی از دغدغه‌های مردم، مسئولان و متولیان امر است.
وی ابراز داشت: یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیرو امید و مدیریت اجرایی استان این است که طرح ناتمام و دارای نواقص بهره برداری نشود.
وی گفت: امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، کلاس‌های بالینی، کتابخانه و پاویون برای اقامت دانشجویان از بخش‌های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.
ساختمان فیزیکی برخی بیمارستان‌های استان به ویژه شهر یاسوج مربوط به قبل از انقلاب بوده و قدمتی بالای 40 سال دارند.
مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد حدود 980 تخت است که بیش از 700 مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: با بهره برداری از سه بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به بیش از هزار تخت خواهد رسید.
احمدی یادآور شد: حدود 480 تخت ظرف یک ماه آینده به تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان اضافه خواهد شد.
وی افزایش 2 برابری تخت‌های بیمارستانی در استان را یادآور شد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و اتمام برخی طرح‌های در دست ساخت تعداد تخت‌های بیمارستانی از 534 تخت به یک هزار و 152 تخت در بخش دولتی می‌رسد.
وی با اشاره به اقدام‌های مثبت و ارزنده طرح تحول سلامت در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان شمار پزشکان متخصص استان از 170 نفردر سال 92 به 267 نفر در سال 97 رسیده است.
وی بیان کرد: همچنین تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری استان از 29 پایگاه به 41 مورد رسیده که استان در این شاخص از استان‌های برتر کشور است.
 
اما ذکر چند نکته لازم است؛
اولاً شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در یک اقدام سریع و برای یک بار دیگر تصمیمی که قبلاً در جلسات متعدد این شورا برای نام بیمارستان گرفته بود، را صراحتاً و بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای و بدون تأثیرپذیری از حواشی‌های ساختگی اعلام نماید تا مردم اسم بیمارستان را دقیقاً بدانند.
دوماً مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نماینده بویراحمد و دنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریعتر مشکلات این بیمارستان را مرتفع نمایند.

 مسوولان هر چه سریعتر تجهیزات کامل بیمارستان شهید جلیل با همان 296 تختخوابی را برای نصب در بیمارستان فراهم کنند.
 چرا اگر این بیمارستان بدون پارکینگ قطعاً نفس شهر را تنگ خواهد کرد و قوز بالای قوز می‌شود و مسوولان و شهروندان را به دردسر می‌اندازند. بنا بر این اقدام ضرب‌الاجلی و کارشناسی شده برای رفع مشکل پارکینگ و پد بالگرد بیمارستان شهید جلیل بسیار ضروری است.
مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد باید این را بدانند که بیمارستان را نمی‌توان بدون سایر بخش‌های ضروری و تجهیزات مورد نیاز، IT و ... به بهره‌برداری رساند چرا که معضلات و مشکلات دیگری را رقم خواهد زد.
 به گزارش کبنا، بهتر است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر با حضور مسوولان ارشد و مربوطه استان جلسه‌ای را برای هماهنگی و رفع نواقص و مشکلات احتمالی 296 تختخوابی تا حد امکان برگزار کنند و همه به کمک «اورنگ ایلامی» بیایند که این روزها برای سلامت، بهداشت و درمان مردم تلاش‌ می‌کنند تا قدری از رنج‌های مردم بکاهیم.
 «ایلامی» باید مراقب غضنفرهای دانشگاه علوم پزشکی باشد و آنها را از زمین بازی کنار بگذارد چرا که خوراک شعبان بی‌مخ‌ها را برای حباب‌های حاشیه‌ساز تأمین می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فاز اول ؟؟؟!!!!!!!!!
اگه هدفشون فریب مردم نیست چرا اجازه نمیدن تا همه بخشها و قسمتهای مورد نظر تکمیل و تجهیز بشه و پس از کامل شدن قیچی و روبانو بیارن ؟؟!!!
همین ظاهز سازی ها و شعاز دادن ها پدر ملتو درآورده!!
کا خونباز
Iran, Islamic Republic of
ککا ..ت و خودش بزرگش کرده ، آدم که نمی باس بچه خودش را مواظبت کنه
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
بالاخره دوچیز را ازین بیمارستان نفهمیدیم اول چند تخت خوابی 296 یا 309 چون کلی گفتند 296 و جزئی 309 تخت خواب گفتند دوم نام بیمارستان که همچون سایر مسائل استان قومی و قبیله ای شده است و در خصوص مورد دوم بهتر است نام آن را به نام فارابی نامگذاری کرده تا شاید از این مسائل حاشیه ای که دامنه اختلاف قومی و قبیله ای را دامن می زند و ریشخندی برای استان از طرف سایر هم وطنان می شود به حد اقل ممکن برسد
هدایت خواه
Iran, Islamic Republic of
بهتر است نام بیمارستان را احمدی نژاد انتخاب کنند
Iran, Islamic Republic of
مراسم پیشواز ماه محرم در یاسوج برگزار می شود+پوستر
http://jebhefarhangikb.ir/?p=1156
شهدای دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
اگر بیمارستان به غیر ازنام شهدای دولت اباد بخواهد افتتاح بشود افتتاحی درکار نخواهد بود .
مطالب گر
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان به نام شهدای دولت اباد نامگذاری شده لطفا فرافکنی نکنید .
اهدا کننده
Iran, Islamic Republic of
مدیر ومسئول سایت محترم کبنا با سلام :
همانطور که خوب می دایند زیمن ایم بیمارستان اهدائی وبه قیمت نصف اهدا شده وجای هیچ شک وتردید نیست شهید جلیل هم برای ما قابل احترام است اما همیشه وتابوده مستحق نام گذاری یا منطقه است یا هدا کننده این چه سری است که برای نامگذاری این بیمارستان به نام شهدای دولت اباد مخالفت می کنند ما در هیچ صورت به غیر از نام شدهای دولت اباد راضی نمی باشیم ودر غیر اینصورت غصب می باشد.با تشکر تعجیل در فرج اقا امام زمان صلوات
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اولا خواهش داریم مطالب ما را حذف نفرمایئیددوما شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیچ نام برای بیمارستان 282تختخوابی یاسوج مصوب نکرده است وخوب می دایند این نامگذاری باید به نام شهدای دولت اباد باشد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا پیامهای ما راحذف می کنید خدا خوشش نمی اید ؟
مطلع
Canada
این بیمارستان در طول دوازده سال گذشته احداث شده و این دو ساله هیچ پیشرفتی نداشته الکی به نام ایلامی تمومش نکنین.
اسمش هم قبلا بزرگمهر انتخاب شده بود.
بویراحمد،باوی
Iran, Islamic Republic of
بدون شک نامگذاری بیمارستان جدید یاسوج به نام شهید دکتر جلیل نام به حقی است چرا که ایشون تنها پزشک‌ شهید استان هستند
فروغ
Romania
سلام
تاریخ افتتاح معلوم نشد اخرش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1