تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۴۰۲۵۱۷
در نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدی: اعتبارات را عادلانه تقسیم کردیم / غصه‌می‌خورم / ابهام در پروازهای فرودگاه یاسوج

۰
احمدی: اعتبارات را عادلانه تقسیم کردیم / غصه‌می‌خورم / ابهام در پروازهای فرودگاه یاسوج
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۳۱۵ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در سطح استان طی هفته دولت خبرداد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی عصر امروز (سوم شهریورماه 97) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه ۲۰۵ پروژه با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، افزود: از این تعداد پروژه ۱۸۱ پروژه افتتاح و ۲۴ پروژه کلنگ زنی می‌شود.
وی با تاکید بر افتتاح محوری و تکمیل پروژه‌ها، اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان تزریق تسهیلات نیز در استان عملیاتی شده است. طی هفته دولت ۹۳ طرح اقتصادی در حوزه بخش خصوصی افتتاح و ۱۷ پروژه کلنگ زنی می‌شود که قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان ارائه تسهیلات این حوزه است.

۵۰۰ میلیون دلار برای چاه‌های نفت در گچساران و بهمئی داشته‌ایم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رشد استان در شاخص‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های استان خیلی بیشتر از خروجی فعلی است و باید تلاش کنیم که استانی که شایستگی‌های بالقوه بسیاری دارد به ظرفیت بالفعل دست یابد.
احمدی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در استان تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالی ظرفیت‌های مناسبی را رقم زده است و در حال حاضر نیز تسهیلات اشتغال روستایی بستر مناسبی برای اشتغال زایی مولد و خروجی محور است.
وی ادامه داد: جلوگیری از پول پاشی و خروجی محوری از جمله اهداف مورد نظر این حوزه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر جذب اعتبارات در استان، عنوان کرد: در حوزه آب استان طی سال گذشته قریب به ۲۰ میلیارد تومان در بخش تنش و بهبود زیرساختی جذب شد که این علاوه بر اعتبارات مصوب شده برای استان است و به همین لحاظ به مدیران سپرده‌ایم که چشمشان تنها به اعتبارات استانی نباشد.
احمدی از اجرای پروژه‌های مختلف در بخشهای گردشگری، کشاورزی، زیرساختی و مبلمان شهری خبر داد و بیان کرد: در حوزه شهر یاسوج تنها برای تکمیل یک پروژه ۱۵ میلیارد تومان جذب شد و اعتقاد ما توسعه همه جانبه استان است.
وی اظهارکرد: با تمهیدات انجام گرفته توسعه عدالت محور همه نقاط استان را هدفگذاری کرده‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شهرستان بهمئی برای پایلوت محرومیت زدایی را گامی موثر در ارتقای توسعه این منطقه دانست و گفت: در دهستان زیلایی نیز هدفگذاری‌های توسعه‌ای کلید خورده و بازدید و احصای مشکلات تمامی مناطق استان با تاکید بر خروجی محوری اجرایی می‌شود.
در صادرات غیر نفتی جهش خوبی داشته‌ایم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اتفاقاتی که در استان رخ داده اشاره  و عنوان کرد: از هفته دولت گذشته تاکنون با همه کمبودها استان ما شرایط مناسبی را طی می‌کند و سرمایه گذاری و تولید نیاز به حمایت و امنیت دارد که محیط استان محیطی امن برای سرمایه گذاران است و آن چه که آمارها می‌گویند بالندگی خاصی در استان وجود دارد.
احمدی اذعان کرد: مشکلات و معضلات هست اما سعه صدر مردم موجب شد تا از مشکلات عبور کنیم و ما از این فرصت استفاده کردیم و برخی از گره‌های اقتصادی را با برگزاری جلسات مختلف برطرف کردیم که به همین منظور جلسات پرشماری برگزار شد.
احمدی با بیان این که در بسیاری از شاخص‌های ملی و حوزه کسب منابع مالی استان رشد داشته اما ظرفیت‌های استان بسیار بیشتر از این است هر چند که کاستی‌های زیادی وجود داشته است.
وی با بیان این که بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی رفع شده و سرمایه‌گذاری جدید در آن‌ها شده  است، افزود:  تسهیلات خوبی پرداخت شده که توفیقات خوبی داشته‌ایم و در صادرات غیر نفتی جهش خوبی داشته‌ایم که ما را قانع نمی‌کند که باید مسیر اشتغال پایدار را فراهم کنیم و تسهیلات خوبی برای اشتغال زایی پرداخت شده است.

احمدی در ادامه به برخی از پروژه های بزرگ استانی از جمله پتروشیمی‌ها و سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: طرح های بزرگ آبرسانی در استان داریم و از محل صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار برای ضریب گسترش چاه‌های نفت در گچساران و بهمئی داشته‌ایم.

اجازه حاشیه‌سازی و سنگ‌اندازی به کسی ندادیم
وی به پروژه‌های آبرسانی اشاره  و خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه شهری اعتبارات خوبی گذاشتیم و برای پروژه‌های مانند  پل سوم بشار ۱۵ میلیارد تومان داشتیم و در بحث بودجه و اعتبارات پیشرفت های خوبی داشتیم و با تفاهم و همدلی اعتبارات به صورت عادلانه در استان تقسیم شد و اجازه ندادیم کسانی که دنبال حاشیه هستند سنگ اندازی کنند و حال نقاط محروم از مارگون تا دیشموک در قالب رویکرد عادلانه پروژه‌های آن ها به خوبی پیش می‌رود.
احمدی با بیان این که به دولت اکتفا نکردیم و از ظرفیت بنگاه‌ها و بنیادها استفاده کردیم خاطرنشان کرد:  برای مثال بنیاد برکت در همه زمینه‌ها اقدامات خوبی انجام می‌دهد و بهمئی را به عنوان پایلوت محرومیت زدایی قرار دادیم تا در جای جای استان کار و تلاش و رونق وجود داشته باشد.
احمدی جذب حداکثری منابع با تاکید بر توجه به اعتبارات ملی در کنار اعتبارات استانی را از دیگر برنامه‌های استان دانست و بیان کرد: مدیریت اصولی و مناسب توجه به جذب همه جانبه اعتبارات را طلب می‌کند.
وی با بیان اینکه شرایط استان برای توسعه مناسب است، ادامه داد: محیط استان برای سرمایه گذاری امن است و خروجی و رصد آماری نشان از بالندگی خاص در استان دارد که البته صرفاً مربوط به حوزه مدیریتی نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این استان نیز کم و کاستی‌هایی وجود دارد و مردم ما از گردنه‌های سختی عبور کرده‌اند و گام‌های زیادی در راستای رشد و پیشرفت استان براشته اند.
احمدی با اشاره به تحقق برنامه‌های هفته دولت، اظهار کرد: تبیین دستاوردها و تعامل دولت و ملت به عنوان مظهری از سرمایه اجتماعی از جمله هدفگذاری های دولت است.
وی شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی را از شعارهای اساسی و کاربردی دولت دانست و تحقق دستاورد و خروجی کاری بر اساس این محورها برای مردم را ضروری عنوان کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انعکاس ظرفیت‌ها عامل افزایش امید و نشاط در جامعه است و جمهوری اسلامی ایران برخواسته از مردم و بطن جامعه است و رویکرد دولت‌ها به ویژه دولت فعلی خدمت رسانی به مردم و تحقق شفافیت در عملکرد بوده است.
احمدی اظهارکرد: دولت با تمام توان، قدرت، قوت و برنامه، ساز و کار خدمت گذاری خود را ادامه می‌دهند و امید است گام به گام مشکلات مردم را حل کنیم و فضایی سرشار از امید در جامعه ساری و جاری شود.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در انعکاس اقدامات انجام گرفته و بیان مشکلات جامعه محسوس است، بیان کرد: رسانه دلسوز و آگاه به بیان موارد مختلف می‌پردازد و نقش رسانه‌های استان نیز در این بخش شایسته تقدیر است.

با زور نگذاشتیم که پولی برگشت بخورد.!!
احمدی در خصوص توجه خودش به موضوع اشتغال و تولید گفت: کمتر استانداری در کشور می‌بینید که به صورت جزئی و ریز وارد موضوعات واحدهای صنعتی بشود.
مسؤول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی در خصوص شفافیت خود با مردم و رسانه‌ها هم گفت: به غیر از شورای تامین هیچ جلسه و برنامه‌ای نبوده که خبرنگاران از آن آگاه نباشند و از زندگی خصوصیم تا تصمیمات مختلف در استان را گفته‌ایم و برای جلب اعتماد مردمی راهی جز این نداریم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت نامشخص پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگی که به سرانجامی نرسیده‌اند هم گفت: یاسوج تیم مدیریتی قوی می‌خواهد که انتخاب آن در دست مردم است و ما هم به نوبه خود برای یاسوج چیزی کم نگذاشته‌ایم.
استاندار که معلوم بود از وضعیت کنونی شهر یاسوج رضایت چندانی ندارد تصریح کرد: اگر شهر یاسوج با زیبایی‌هایش و موقعیتش در جایی دیگر از ایران بود الان نام زیباترین شهر زاگرس را داشت.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا که چه نمره‌ای به عملکرد خود می‌دهید افزود: برای گرفتن نمره خوب تمام تلاشم را می‌کنم  و هم برای خوب بودن وضعیت استان غصه می‌خورم و هم تلاش می‌کنم و هم وسواس و هم دغدغه دارم.
استاندار این گونه که در لابلای صحبت‌هایش مشخص بود از کم کاری برخی مدیران در گرفتن اعتبارات و جذب آن‌ها دل پر دردی داشت و گفت: از نظر منابع در کشور در میانه سایر استان‌ها هستیم و کمبود اعتبار و منابع نداریم و اگر نگذاشتیم پولی برگشت بخورد با زور نگذاشتیم که برگشت بخورد.!!

نظر احمدی در باره فرودگاه یاسوج
وی در خصوص فرودگاه یاسوج و وضعیت آن هم گفت: اگر از روز اول من اینجا بودم می‌گفتم که یک فرودگاه بین‌المللی در سپیدان بزنند که هم این استان و هم غرب استان فارس از آن استفاده کنند و با کشیدن یک مسیر بزرگراه از سپیدان تا یاسوج همه مشکلات حل می‌شد.
احمدی همچنین به طرح تطویل فرودگاه گریزی زد و با انتقاد تلویحی از هزینه 20 میلیاردی باری طرح تطویل فرودگاه گفت: اگر به جای 20 میلیاردی که اکنون خرج این کار شده همان وقت 5 میلیارد تومان به زندان می‌دادند و آن را جمع می‌کردند حالا نیاز به چنین هزینه‌ای نبود.
وی با بیان این که لندینگ و تیک‌آف برای هواپیما در این فرودگاه مشکل است گفت: قبل از این با مسؤول ماهان صحبت کردم اما  اتفاق سقوط که رخ داد استقبالی از سوی آن‌ها نشد.
استاندار همچنین به گران بودن بلیط پروازهای یاسوج هم اشاره کرد و گفت: چندی پیش که بلیطی برای ما تهیه کرده بودند قیمت آن 495 هزار تومان بود که که با مسؤولان مربوطه تماس گرفتم و از آن‌ها پرسیدم مگر به نرخ آلمان است که چنین نرخی تعیین کرده‌اند و قرار شد قیمت روی 300 هزار تومان تعیین شود.
احمدی به پرواز دوباره ای‌تی‌آر در این خط هوایی و پیشنهادی که در این مورد داده شده اشاره کرد و گفت: چند فروند هواپیمای نو تحویل کشور شده که برای در اختیار گذاشتن آن در پرواز یاسوج پیشنهاد داده شد اما به دلیل عدم آمادگی روحی و روانی اعلام عدم آمادگی کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت:  شعار امسال شفافیت پاسخگویی و کارآمدی است که باید دست در دست همه به مردم خدمت کنیم و ویژگی هفته دولت امسال این است که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است که باید دست به دست هم دهیم و با همدلی دشمن را مایوس کنیم چرا که به دنبال ناامید کردن مردم هستند تا بگویند در نظام شفافیت و کارآمدی وجود ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این دولت به دنبال شفافیت و در کنار مردم بودن است خاطرنشان کرد:  شرایط کشور خاصاست و دولت در دور اول خود توافقی با سایر کشورها امضا کرد تا زورگویان نتوانند خواسته‌های نابجای خود را به ملت ایران تحمیل کنند و تیم مذاکره از باب دیپلماسی و کارشناسی عملکرد خوبی داشت و آن که بدعهدی کرد آمریکا بود اما ملت ما ایستاده و همانگونه که رهبری فرمودند،  دولت کار خود را با قدرت دنبال می‌کند و با وجود همه مشکلات دولت ساز کار خدمت‌گزاری خود را ادامه خواهد داد.
احمدی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه هفته دولت فرصتی است که دولتمردان با شفافیت عملکرد دولت را بیان کنند و تعامل بین دولت و ملت تقویت شود، افزود: در این نشست از شما قدردانی می‌کنیم و نگاه دولت این است که رسانه و دولت در کنار هم باشند و هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت و کارهای انجام شده به گوش مردم برسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1