کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در یاسوج / آمارهای تکان دهنده از وضعیت مدارس کهگیلویه و بویراحمد

10 مرداد 1397 ساعت 20:29

از تعداد نزدیک به ۱۰۰ مدرسه‌ای در استان خبر می‌دهد که سرویس بهداشتی ندارند و همچنین بیش از ۱۰۰ مدرسه‌ای که سرویس‌های بهداشتی آن‌ها نیاز به بهسازی دارند


بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.
عصر امروز بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه با حضور مسئولان و مردم و خیرین مدرسه‌ساز در محل سالن شهید کرامت‌الله ایزدپناه برگزار شد‌.
در این جشنواره هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار تلخی از وضعیت مدارس استان ارائه داد و اظهار کرد:  از تعداد نزدیک به ۱۰۰ مدرسه‌ای در استان خبر می‌دهد که سرویس بهداشتی ندارند و همچنین بیش از ۱۰۰ مدرسه‌ای که سرویس‌های بهداشتی آن‌ها نیاز به بهسازی دارند که البته با توجه به وضعیت موجود و واقعیت‌هایی که باید در نظر گرفت این تعداد مدرسه که یا سرویس بهداشتی ندارند و یا سرویس‌های آن‌ها نیاز به بهسازی دارند بسیار بیشتر از این رقمی است که توسط آقای مدیرکل بیان شد.
زارع‌پور اظهار کرد: یکی از مولفه‌ها و متغیرهای موثر بر یادگیری بهتر فضای آموزشی است که تا ۷۰ درصد فضای آموزشی بر یادگیری دانش‌آموزان تاثیر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به بیان آماری از دانش آموزان پرداخت و گفت: در استان ۱۳ منطقه آموزشی داریم،معیت دانش آموزان در سال گذشته آموزشی ۱۵۳ هزار نفر بود که ۷۴ هزار نفر دانش‌آموزان دختر معادل ۴۸ درصد دختران و ۵۱ درصد معادل ۷۹ هزار نفر دانش‌آموزان پسر هستند.
وی تصریح کرد:  تعداد ۱۱۹ هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی معادل ۷۷ درصد در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و بقیه در مدارس غیردولتی هستند که ۲۲ درصد آمار را تشکیل می‌دهند.
این مسوول افزود:  تعداد ۱۰۲ هزار نفر در شهرها و  ۵۳ هزار نفر در روستا مدارس تحصیل می‌کنند که ۳۴ درصد جمعیت دانش‌اموزی در روستاها هستند.
زارع‌پور بیان کرد: بزرگترین شهرستان استان شهرستان بویراحمد با ۵۹ هزار نفر جمعیت دانش‌اموزی و‌ لوداب با دو هزار دانش‌آموز کوچکترین مناطق استان هستند. ضمن اینکه ۳۰۱۵ مدرسه و ۸۶۰۲ کلاس درس داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  تعداد کلاس‌های مستحکم استان ۳۵۲۸ کلاس و تعداد کلاس‌‌های تخریبی ۱۴۱۶ کلاس هستند که باید بازسازی شوند ضمن اینکه ۳۶ درصد کلاس‌ها معادل دو هزار ۶۹۴ کلاس درس غیراستاندارد هستند.
وی عنوان کرد: در زمینه تجهیزات مدارس به شدت مشکل داریم امسال هنرستان‌های ما ۳ پایه می شوند در زمینه ساخت سرویس بهداشتی هم مشکلاتی داریم و سرویس بهداشتی۱۳۰ مدرسه نیاز به بهسازی دارد.
این مسوول عنوان کرد: در زمینه ساخت مدارس در حاشیه شهرها مشکل داریم و با بحران مواجه هستیم، ترجیح می‌دهیم خیرین به جای ساخت مدرسه در روستاها در حاشیه شهرها مدرسه بسازند.

محقق شدن ۷۰ درصد از تعهد ۶۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز/در دست اجرا بودن ۶۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد
در این نشست جهان محرابی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با خیرمقدم به خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد:  ۱۹ جشنواره در سطح استان برگزار شد که دو مورد آن در تهران و برای معرفی بیشتر استان برگزار شد و امروز در بیستمین جشنواره میزبان خیرین هستیم.
وی عنوان کرد:  در طول چهار سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تعهد خرید مدرسه‌ساز در استان بوده که ۷۰ درصد این مبلغ  محقق شده است.
این مسوول افزود: در این جشنواره‌ها ۶۰ مدرسه در قالب ۳۱۴ کلاس درس به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.


کد مطلب: 401934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401934/جشنواره-خیرین-مدرسه-ساز-یاسوج-آمارهای-تکان-دهنده-وضعیت-مدارس-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1