کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان بویراحمد مطرح شد

اعترافات تلخ فرماندار بویراحمد؛ مادرانی که برای معافیت فرزندانشان طلاق می‌گیرند/ نابرابری و تبعیض جنسیتی نسبت به زنان ایرانی

31 تير 1397 ساعت 16:10

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: برخی از طلاق‌ها در شهرستان بویراحمد برای معافیت فرزندان از سربازی است که بعدها متوجه شده‌ایم که این طلاق‌ها صوری بوده تا فرزند از سربازی معاف شود و زن و شوهر هیچ مشکلی باهم ندارند.


شاهرخ کناری ظهر امروز در کارگروه آسیب‌های اجتماعی که با حضور مشاور امور بانوان در ادارات که در فرمانداری بویراحمد برگزار شد، بابیان اینکه پشت هر مرد موفقی یک زن وجود دارد، اظهار کرد: در ادارات شهرستان بویراحمد و استان باید از ظرفیت و توانایی‌های فکری بانوان استفاده شود.
کناری افزود: کشور شرایط خوبی ندارد و یکی از مشکلاتی که داریم تبعیض جنسیتی و عدم عدالت جنسیتی است، تبعیض‌های جنسیتی در دنیا وجود دارد اما ایران جز 4 کشور مانده به آخر است که باید این وضع موضوع را در کشور مدیریت کنیم.
وی بابیان اینکه یکی از چالش‌هایی که دولت‌ها متوجه آن بودند و از سوی نهادهای بین‌المللی تحت‌فشار هستند موضوع تبعیض‌های جنسیتی در کشور است، گفت: این دولت در استفاده از ظرفیت بانوان و زنان نگاه متفاوتی دارد که امیدوارم ما به‌عنوان نماینده عالی دولت و حاکمیت در مرکز استان بتوانیم به شعارهایی که این دولت داده جامعه عمل بپوشانیم.
کناری بابیان اینکه شهرستان بویراحمد به نسبت جمعیت آن حاشیه‌نشینی زیادی دارد، گفت: 65 هزار جمعیت حاشیه‌نشینی در شهرستان بویراحمد وجود دارد که بیشتر آسیب‌های اجتماعی در این سکونت‌گاه‌های غیررسمی است و متأسفانه سرانه‌های ورزشی و آموزشی برای بانوان در این فضاها رعایت نشده و همچنین در این مکان‌ها امکانات رفاهی و معابر هم برای خانواده‌ها در نظر گرفته نشده است.
فرماندار بویراحمد بابیان اینکه از جمعیت 330 هزارنفری یاسوج 25 درصد آن حاشیه‌نشین است، افزود: در حاشیه شهر یاسوج مشکل زمین آموزشی، فضای سبز، پارک تفریحی و ورزشی وجود دارد که عرصه‌های ملی برای احداث این فضاها در روستاهای شهر یاسوج در نظر گرفته‌شده است و امیدواریم که روستاهای شهر یاسوج به این شهر الحاق شوند تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
کناری اظهار داشت: زنان قدرت نامرئی دارند که می‌توانند در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشند که برخی از مسئولین در شهرستان و استان از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنند و همچنین برخی از زنان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود غافل هستند و روحیه مطالبه گری ندارند و اگر هم بانوان مطالبه گری کنند از سوی خود بانوان متهم می‌شوند که به دنبال چه چیزی هستید.
فرماندار بویراحمد با اشاره به حضور بانوان و زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: زنان در صحنه‌ها و مناسبت‌ها جز استان‌های پیشرو و اول است اما مطالبه گری زنان کمرنگ شده که امام علی (ع) هم می‌فرماید که کسی حق را نمی‌آورد درب خانه شما بدهد باید تلاش کنید و حق خود را بگیرید.
کناری بیان داشت: بانوان توانمندی‌های خود را به مدیران ارائه دهند و درخواست پست‌های میانی را داشته باشند که اگر مدیری نخواهد سر باز بزند می‌توانیم به آن مدیر نهیب بزنیم و آن مدیر را مجاب کنیم که از ظرفیت‌های بانوان استفاده کند.
وی تصریح کرد: هرگاه با جامع زنان شاغل در دستگاه‌ها مواجه می‌شویم، فقط میگویند که در دستگاه یک مقدار دیرتر بیایم، بچه شیردهی داریم و یک مقدار زودتر برویم یا اینکه اتاق ما کولر ندارد که سرجمع مطالبات شما همین‌ها است.
فرماندار بویراحمد بابیان اینکه آمار طلاق در شهرستان بویراحمد به‌شدت بالا رفته است که باید آسیب‌شناسی شود، گفت: متأسفانه برخی از طلاق‌ها در شهرستان بویراحمد برای معافیت فرزندان از سربازی است که بعدها متوجه شده‌ایم که این طلاق‌ها صوری بوده تا فرزند از سربازی معاف شود و زن و شوهر هیچ مشکلی باهم ندارند.


کد مطلب: 401677

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401677/اعترافات-تلخ-فرماندار-بویراحمد-مادرانی-معافیت-فرزندانشان-طلاق-می-گیرند-نابرابری-تبعیض-جنسیتی-نسبت-زنان-ایرانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1