کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس شورای شهرستان بویراحمد

امیدوارم حرف‌های استاندار شوی تبلیغاتی نباشد/ آقای علیمردانی سهم قیر مارگون رفت که رفت

28 تير 1397 ساعت 20:42

رئیس شورای شهرستان بویراحمد گفت: سال گذشته 330 تن قیر به شهر مارگون واگذار شد، اما این قیر رفت که رفت و تنها بدهی آن برای شهرداری مارگون باقی ماند و آقای علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم می‌گویند که قیر موجود نیست.


محمد دانشی نسب در نشست شورای شهرستان بویراحمد که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد، با قدردانی از مرادی مدیرکل حوزه استانداری، اظهار کرد: شورای شهرستان بویراحمد حتی یک مترمربع فضای فیزیکی برای بایگانی نامه‎ها ندارد که برخی از مشکلات شورای این شهرستان سیاسی است که حتی تا کنون عضو رسمی شورای اداری در جلسات کمیته برنامه‌ریزی و شورای اداری دعوت نشده است.
عضو شورای شهر مارگون ضمن قدردانی از مجموعه استانداری برای پیگیری مشکلات مردم مارگون، اظهار داشت: بشارت از حضور آقای استاندار می‌دهیم که امید در دل مردم این استان جوانه و رشد کرده و امیدوار شده‌ایم که تغییراتی در این استان صورت می‌گیرد اما هشدار می‌دهیم که نکند حضور استاندار تنها شوی تبلیغاتی باشد و با احساسات مردم بازی کند که دیگر بدتر خواهد شد البته خوشبختانه تا کنون ما امیدوار هستیم.
رئیس شورای شهرستان بویراحمد اظهار داشت: با فرماندار شهرستان بویراحمد به‌صورت تلفنی، حضوری، پیامکی و مکاتبه داشته‌ایم که مشکلات ما را برطرف کنند، اما تا کنون مشکلات ما پیگیری نشده است و متأسفانه اصلاً گوش شنوا نیست.
وی افزود: آیا این تخلف نیست که فرماندار بویراحمد نماینده رسمی شورای شهرستان را در جلسات این شهرستان دعوت نمی‌کند و از روی عمد هم دعوت نمی‌کنند که حتی چندین بار حضوری بیان کردیم چرا ما را در جلسات رسمی دعوت نمی‌کنید.
دانشی نسب بیان داشت: بخش مارگون پهناورترین و وسیع‌ترین بخش استان هست که بخش سیلاب کلوار و زیلایی دارای محرومیت استانی و کشوری است، اگر واقعاً می‌خواهید محرومیت را لمس کنید در این دو منطقه حضور پیدا کنید و ببینید که مردم با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی اظهار داشت: مشکلات بخش مارگون آب شرب و کشاورزی است که بسیاری از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی ازلحاظ کشاورزی مشکل‌دارند و همچنین راه‌های اصلی مشکلات دیگر است که در این بخش هزار متر روکش آسفالت صورت گرفت و نیمه‌تمام رها شد که معضلات جدید هم به این شهر اضافه‌شده است.
وی با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان مارگون، اظهار کرد: استخدام نیروی انسانی بومی یکی از مشکلات این کارخانه است که این کارخانه نیروهای خارج از استان را استخدام‌ کرده است.
دانشی نسب بیان داشت: شهر مارگون قریب به 5 هزار نفر جمعیت دارد، اما هنوز یک مترمربع فضای سبز و پارک محله‌ای ندارد که شورای شهر مارگون زمینی را برای فضای سبز تملک کرده که برای احداث این پارک نیاز به بودجه عمرانی دارد و همچنین نبود سالن همایش برای برگزاری جلسات این شهر لازم هست.
وی بابیان اینکه در پرداخت بدهی شهرداری مارگون با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: شهرداری مارگون بالغ‌بر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی دارد و این شهرداری هیچ‌گونه درآمدی ندارد.
عضو شورای شهر مارگون بیان کرد: سال گذشته 330 تن قیر به شهر مارگون واگذار شد، اما این قیر رفت که رفت و تنها بدهی آن برای شهرداری مارگون باقی ماند و آقای علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم می‌گویند که قیر موجود نیست، واقعاً این عدالت است.
وی افزود: در طول این 3 سال هیچ پروژه موفق و بزرگی در شهر مارگون نداریم و در این مدت پروژه‌ای در این شهر کلنگ زنی نشده و تنها یک پروژه برای کمربندی شهر مارگون بوده که تا کنون یک ریال هم اعتبار تخصیص داده نشده است.
دانشی نسب بابیان اینکه اگر می‌خواهید مهاجرت معکوس در استان عملیاتی شود باید سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری صورت گیرد، گفت: بخش مارگون چشمه‌ها، آبشار و دریاچه‌های فراوانی دارد که برای اشتغال‌زایی باید در این حوزه فعالیت شود.
رئیس شورای شهرستان بویراحمد اظهار داشت: 250 قطعه زمین بنیاد مسکن در بالای شهر مارگون به مردم واگذار کرده که الآن بعد از 15 سال کارشناسان بنیاد مسکن می‌گویند که این زمین‌ها قابلیت واگذاری و ساخت‌وساز ندارد، پول از مردم گرفتند و سند هم داده‌اند اما اجازه ساخت‌وساز نمی‌دهند که باید این زمین‌ها تعیین تکلیف شود.


کد مطلب: 401616

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401616/امیدوارم-حرف-های-استاندار-شوی-تبلیغاتی-نباشد-آقای-علیمردانی-سهم-قیر-مارگون-رفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1