کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه:

صنایع دستی کهگیلویه در حال پوست‌اندازی است/احیای صنایع منسوخ شده طی 2سال گذشته

22 تير 1397 ساعت 12:13

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی طی دو سال گذشته در شهرستان احیا شده است.


سیاوش زمان پنجشنبه (21 / مردادماه 97) در نشست فرهنگ،آداب و رسوم شهرستان اظهار داشت: 60 نوع بازی محلی فردی و دسته جمعی از جمله چوب‌بازی،کورس،کلکه‌بازی، الختر در شهرستان داریم که باید معرفی شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: در صدا و سیما به بخشی از این بازی‌ها و معرفی آداب و رسوم پرداخته میشود که جای تقدیر دارد.
زمان با بیان اینکه بازی‌ها بخشی از هویت ما هستند، بیان داشت:هر ملتی با هویت زنده است و هویت دو پایه دارد یا استعدادهای ملت است یا گذشته میراث و فرهنگ ملت.
وی، با بیان اینکه باید بر میراث گذشته خود تکیه کنیم گفت: ما در شهرستان فرهنگ غنی داریم و باعث افتخار است شیعه 12 امامی و از نژاد برتر لر هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه صنایع دستی از گلیم مشته به یک اثر ثبت جهانی و ملی و از افتخارات صنایع دستی نام برد و گفت: نی‌چیت و سیاه چادر به عنوان رشته‌های دیگر منسوخ شده در شهرستان بود که طی دو سال گذشته احیا شده است.
زمان افزود: صنایع دستی در کهگیلویه در حال پوست اندازی است و در آینده رشد مثبتی دارد.
این مسؤول گفت: در روستاهای چنگلوا،طولیان،راک و دیگر روستاها ظرفیت‌های صنایع دستی،جاذبه‌های گردشگری و بازی‌های بومی بسیاری داریم.


کد مطلب: 401452

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401452/صنایع-دستی-کهگیلویه-حال-پوست-اندازی-احیای-منسوخ-شده-طی-2سال-گذشته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1