تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۰۱۳۹۳
گزارش:

پروژه احداث کلینیک تخصصی یاسوج ۱۱ ساله شد؛ وعده‌هایی که زود فراموش می‌شوند

۰
پروژه احداث کلینیک تخصصی یاسوج ۱۱ ساله شد؛ وعده‌هایی که زود فراموش می‌شوند
کبنا ؛شاید از مهمترین نارضایتی‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در کف جامعه ارائه خدمات نامطلوب در حوزه بهداشت و درمان باشد چه آن روستایی که در زیلایی خبری از بهداشت و درمان ندارد و چه ان فردی که در مرکز استان در به در دنبال پزشک مورد نظر می‌گردد و در آخر راهی شیراز و اصفهان می‌شود.
دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کمبود فضای فیزیکی کلینیک‌های با عنوان کلینیک شهید مفتح 1 تا 4 در مناطق  مختلف شهر یاسوج و در مکان‌های استجیاری و ملکی مستقر کرده است ولی کمتر بیماری بوده که راضی از این مراکز درمانی خارج شوند زیرا «درد» دیگری جز «درد» بیماری را متحمل شده‌اند.
کمبود جا در کلینیک‌ها سبب شده که بیماران ساعت‌ها ایستاده منتظر بمانند تا نوبت بگیرند و یا پزشک معالج را ببینند، انتظاری که در نهایت با گریه و درد مضاعف همراه می‌شود و طرف مجبور بوده عطای درمان را به لقایش در کهگیلویه و بویراحمد ببخشد و راهی شیراز و سایر شهرهای ایران شود.
«بهداشت و درمان استان صاحب ندارد» و «هرکس به مراکز درمانی استان مراجعه کند باید در نهایت بمیرد و میتش را خارج کنند». این جملاتی بوده که در مراکز درمانی از بیماران می‌شنویم بیمارانی که بنا به گفته خودشان مانده‌اند چه کنند زیرا نه پول دارند به سایر استان‌ها مراجعه کنند و نه در این استان راه علاجی است.
بسیاری از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد که از دولت‌های گذشته به یادگار مانده از جمله بیمارستان بزرگ یاسوج و کلینیک تخصصی این شهر هنوز ناتمام هستند و راه به جایی نبرده‌اند در حالی که با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحضه‌ای تحویل مدیران کنونی حوزه بهداشت و درمان شدند.
یکی از این پروژه‌ها ساختمان کلینیک تخصصی یاسوج با زیربنای 6 هزار متر مربع در 5 طبقه بوده که سال 86 عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی هنوز اندر خم یک کوچه مانده است و تنها مسئولان در سال‌های تنها وعده محقق نشدنی در زمینه افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ را داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه ساختمان کلینیک تخصصی یاسوج 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه به دلیل کمبود اعتبار تاکنون مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.
اورنگ ایلامی از افتتاح این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: تاکنون 70 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده که برای تکمیل آن 30 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فاز اول این پروژه در آینده‌ای نزدیک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1