کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فیلی: تصمیم نهایی در باره طرح بازنگری «مادوان» اتخاذ می‌شود / جهانبخش: سهل‌انگاری شد / پیام: مشکلات ناشی از نگاه‌های سلیقه‌ای است / شهری که درمانگاهش فقط وقت اداری باز است / فرخ‌پور: مطالبه مردم فضای سبز است

7 تير 1397 ساعت 11:24

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصمیم نهایی در باره طرح بازنگری هادی شهر مادوان اتخاذ می‌گردد.


صبح امروز عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل دفتر فنی استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مادوان از این شهر بازدید کرد.
تصمیم نهایی در باره طرح بازنگری هادی شهر مادوان اتخاذ می‌گردد
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این بازدید با اشاره به طرح بازنگری هادی شهر مادوان، اظهار کرد: این طرح بالغ بر 4 سال در دست مطالعه است و در جلسات مختلف استانداری پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد و با توجه به نظرات پیشنهادی شهردار و اعضای شورای شهر ماداون امروز وضعیت شهر و طرح‌های پیشنهادی جهت ساماندهی معابر، کاربری‌ها و افزایش محدوده شهر مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در جلسه نهایی که با حضور نمایندگان شهرداری و شورا، مشاور و استانداری در محل معاونت عمرانی استانداری تشکیل می‌شود، موارد و مشکلات منطقه که قبلاً منعکس کرده بودند مورد بازنگری و تصمیم نهایی اتخاذ گردد.
سهل انگاری در روند اجرای طرح بازنگری شهر مادوان
داریوش جهانبخش شهردار مادوان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در یاسوج، ضمن تشکر و قدردانی از معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری، اظهار کرد: سهل‌انگاری در روند اجرای طرح بازنگری شهر مادوان صورت گرفت که این مسئله باعث نگرانی مجموعه شهرداری، اعضای محترم شورا و مردم این شهر شد.
جهانبخش تصریح کرد: لذا از معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل دفتر فنی استانداری خواستیم تا در یک بازدید میدانی مشکلات شهر را مورد بررسی قرار دهند. تا بتوانیم برای رفع مشکلات مردم و دغدغه آنها تصمیم بهتر و کارشناسی شده‌ای اتخاذ شود.
شهردار مادوان با اشاره به 45 مورد پیشنهادی شهرداری و شورای شهر مادوان برای اصلاح طرح بازنگری هادی شهر مادوان به استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: 7 پیشنهاد اصلاحی آن را امروز اختصاصاً مورد بازدید میدانی قرار دادیم تا در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل شود.
فرخ‌پور: مطالبه اصلی مردم مادوان فضای سبز و ورزشی است
رضا فرخ‌پور رئیس شورای اسلامی شهر مادوان در این بازدید از دولت بابت انتخاب استاندار و معاون عمرانی خوب برای استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: مردم منطقه مادوان از فرهنگ غنی برخوردار هستند و شجاعت و دلیری از ویژگی‌های آنان است.
فرخ‌پور ادامه داد: فضای سبز مطالبه اصلی مردم شهر مادوان است و با توجه به عرصه‌های منابع طبیعی در صورت واگذاری زمینی ضمن حفاظت از منابع طبیعی و گیاهان دارویی برای مردم فضای سبز ایجاد خواهد شد و تا حدود زیادی بارترافیکی از دوش شهر یاسوج مرکز استان برداشته می‌شود چرا که مردم مناطق شهر مادوان و روستاهای اطراف از این پارک و فضای سبز استفاده خواهند کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مادوان از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های شورا و شهرداری برای واگذاری زمین از سوی اداره‌کل منابع طبیعی جهت احداث پارک و فضای سبز خبر داد و گفت: امیدواریم با درایت معاون عمرانی استاندار و سایر مسوولان استان و منابع طبیعی این مشکل مرتفع شود.
فرخ‌پور تاکید کرد: ایجاد سرانه ورزشی و فضای سبز از مطالبات به حق جوانان و مردم این شهر است.
مشکلات شهر مادوان برگرفته از نگاه‌های سلیقه‌ای است
حاتم پیام سخنگوی شورای شهر مادوان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر مادوان قابلیت مهاجرت پذیری دارد و با رشد محسوس جمعیت مواجه است، اظهار کرد: این شهر با کمبود امکانات آموزشی، ورزشی، تفریحی و بهداشتی روبرو است و به هیچ وجه متناسب با جمعیت آن نیست و بدون شک مردم برای گذراندن اوقات فراغت مشکلات عدیده‌ای دارند. لذا ایجاد فضاهای سبز، ورزشی و تفریحی باید در طرح بازنگری شهر گنجانده شود.
پیام گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مادوان به تنهایی قادر به پاسخگویی مطالب و خواسته‌های مردم نیست اگر چه تاکنون هم در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده است و پروژه‌های فعال آن از جمله پروژه احداث آتش‌نشانی، آسفالت معابر و جداول گویای این مسئله است. اما همکاری مسوولان استان را برای خدمت رسانی بهتر می‌طلبد.
عضو شورای اسلامی شهر مادوان گفت: این شهر یک درمانگاه بیشتر ندارد، آن هم فقط در وقت اداری باز است که با توجه به بضاعت مالی مردم این منطقه مشکلاتی ایجاد شده است که امیدواریم با حضور حضرتعالی این نیازها و خواسته‌های به حق مردم مورد توجه قرار بگیرد و رفع شوند.
پیام تاکید کرد: شهر مادوان با یک بافت روستایی و بدون برنامه‌ریزی اولیه شهری شکل گرفته است و می‌توان گفت که بیشتر با نگاه سلیقه ای طراحی و بنا شد که مشکلات امروز شهر مادوان بر گرفته از همان نگاه‌های سلیقه ای است.
وی افزود: امید می‌رود در طرح بازنگری که فلسفه آن رفع مشکلات حاد و فوری شهر است 54 مورد پیشنهادی و اصلاحی مجموعه شهرداری و شورای شهر مدنظر قرار بگیرد.
شهر مادوان «میدان» ندارد
سردار رحیمی‌نسب عضو دیگر شورای اسلامی شهر مادوان به مشکلات عمده شهر اشاره و اظهار کرد: شهر مادوان دارای خیابان‌های  و کوچه‌های پر پیچ و خم است که در صورت بروز مشکل همانند آتش سوزی خدمات رسانی و امدادرسانی سخت است.
وی با اشاره به تخلفات که در گذشته در شهرداری ماداون صورت گرفت، گفت: مجموعه گذشته شهرداری مادوان باید جلوی تخلفات ساخت و ساز شهری را می‌گرفتند و مثلاً اجازه نمی‌دادند که سرانه فضای سبز تغییر کاربری پیدا می‌کرد و یا فضای آموزشی مسکونی می‌شد.
وی گفت: شهر مادوان تنها شهری است که میدان ندارد و انتظار می‌رود در این رابطه چاره‌اندیشی شود و می‌توان در جلوی دانشگاه آزاد یاسوج که بیش از 200 کوچه و خیابان را پوشش می‌دهد، میدان طراحی کرد.
رحیمی‌‎نسب به مشکل حریم جاده یاسوج و اصفهان هم اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر بیش از 28 نفر از مسوولان و کارشناسان استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه تایید کردند که حریم جاده 76 متر باشد و اداره کل راه و شهرسازی هم این مسئله را تأیید کردند.
وی افزود: باید مشکل ورودی و خروجی شهر را مدنظر بگیریم و الان ساخت و سازهای صورت گرفته که غیرقانونی است.  


کد مطلب: 401096

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401096/فیلی-تصمیم-نهایی-باره-طرح-بازنگری-مادوان-اتخاذ-می-شود-جهانبخش-سهل-انگاری-پیام-مشکلات-ناشی-نگاه-های-سلیقه-ای-شهری-درمانگاهش-فقط-وقت-اداری-باز-فرخ-پور-مطالبه-مردم-فضای-سبز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1