کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه مشترک صورت گرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث فرهنگی با دانشگاه یاسوج

4 تير 1397 ساعت 13:12

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج تفاهم نامه همکاری امضا کردند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 صبح امروز 4تیرماه1397، نشست مشترک دانشگاه یاسوج با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
 
رییس  دانشگاه یاسوج در این نشست با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این حوزه‌ها در استان انجام شده است.
 
 
احمد عریان افزود: پایان نامه های زیادی در دانشگاه ها دفاع می شود که بخشی از آنها در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
 وی از دستگاهای اجرایی استان خواست تا برای کارشناسی نیاز های استان اعتبار قرار داده و هزینه پرداخت کنند.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ترویج آموزش در زمینه های مختلف  می تواند نقش مهمی در توسعه هر جامعه ای داشته باشد و دانشگاه می تواند در این راستا بازوی توانمندی باشد.
 عریان تصریح کرد: دانشگاه می تواند در زمینه های مختلف گردشگری و گروه هدف سیمنار علمی برگزار کند.
 وی با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که دانشگاه های مادر با آن سر و کار دارند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، خواستار انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه یاسوج و اداره کل میراث فرهنگی استان شد.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از موضاعات اساسی استان  توسعه همه جانبه است، گفت: دانشگاه نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه استان دارد.
 محمود باقری از امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و دانشگاه یاسوج در زمینه آموزش خبر داد و افزود: صحبت از گردشگری، شامل صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز می شود.
 دبیر کارگروه گردشگری استان با اشاره به اینکه برخی کارشناسان متعقد هستند  ۱۱ درصد اشتغال مربوط به گردشگری است، گفت: کشور ترکیه نزدیک به ۳۰ میلیون گردشگر دارد اما گردشگری که وارد ایران می شود پنج میلیون است که با افق ۲۰ میلیون گردشگر فاصله زیادی دارد.
باقری بیان کرد: صنعت گردشگری یک صنعت حساس است و اگر اقتصاد  وامنیت اجتماعی در یک جامعه ثابت باشد شاهد ورود تعداد زیاد گردشگران هستیم.
  وی با بیان اینکه از ۳۰۰ نوع رشته صنایع دستی، ۳۰ نوع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گلیم را برند صنایع دستی این استان دانست.
  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۳۰۰ جاذبه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون در حدود ۵۰ مورد از این جاذبه ها زیرساخت ایجاد کرده ایم.
 باقری با بیان اینکه از دستگاهای پیشتاز در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی هستیم، گفت: تاکنون چهار پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و چهار پروژه دیگر را هم تا پایان تیرماه واگذار می کنیم.
 وی ابراز کرد: زندگی روستایی و عشایری از جاذبه هایی است که تلاش می کنیم تا با ترویج بوم گردی در جذب گردشگری روستایی و عشایری پیشرفت کنیم.
 باقری با بیان اینکه بیش از دو هزار اثر تاریخی در استان داریم، گفت:بافت قدیم دهدشت با ۴۰ هکتار وسعت مربوط به دوره صفوی و از کهن ترین آثار تاریخی استان است.
 وی عنوان کرد: نقوش برجسته تنگ سولک و پل های تاریخی دوره صفوی و هخامنشی نشان این است که این استان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر در حوزه میراث فرهنگی دارد.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان مقصد خوبی برای گردشگری استانهای جنوب کشور است، اظهار کرد:  وقتی می گوییم گردشگری محور توسعه است باید دانشکده گردشگری داشته باشیم.
 باقری بیان کرد: شهر یاسوج شهر دانشگاهی است و باید در راستای توسعه استان دانشجو تربیت است.
 وی ابراز  کرد: هتل های استان به دلیل نداشتن پرسنل تخصصی در خدمات دهی گاها ناتوان هستند که با ایجاد دانشکده های تخصصی این مشکل حل می شود.


کد مطلب: 401024

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401024/انعقاد-تفاهم-نامه-اداره-کل-میراث-فرهنگی-دانشگاه-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1