تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۰۰۴۵۲

کهگیلویه وبویراحمد کمترین نرخ تورم را در اردیبهشت داشت

۱
۰
کهگیلویه وبویراحمد کمترین نرخ تورم را در اردیبهشت داشت
کبنا ؛بر اساس جدیدترین اطلاعات مرکز آمار ایران، نرخ تورم اردیبهشت ماه 97 کل کشور را 8.1 درصد اعلام کرد که نسبت به ماه گذشته (فروردین ماه) ثابت بود و تغییر نداشت.
در این بازه زمانی استان های لرستان، کرمانشاه، همدان، چهار محال و بختیاری و ایلام از محدوده تورم تک رقمی عبور کردند و بیش از 10 درصد تورم داشتند.
استان لرستان با 11.1 درصد و استان کرمانشاه با 10.8 درصد، بیشترین نرخ تورم را در دوره مورد بررسی به خود اختصاص دادند.
همچنین نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوره مورد بررسی نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری 8.1 درصد و خانوارهای روستایی 7.9 درصد است.
 
** تورم خانوارهای شهری
شاخص کل (بر مبنای 100=1395) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری عدد 114.1 را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان ایلام (120.5) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (110.8) است.
درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری 8.1 درصد است.
همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم 12 ماهه در این ماه 11.1 درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 6.1 درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
**نرخ تورم خانوارهای روستایی
شاخص کل(بر مبنای 100=1395) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی عدد 114 را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (121.4) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (108.7) است.
درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه 96 برای خانوارهای روستایی 7.9 درصد است.
همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم 12 ماهه در این ماه 11.2 درصد است که مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 4.6 درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است./ ایرنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
تبریک به تمام مسئولین زحمت کش و دلسوز استان.ای خخخخخخخخخخخخخخخخخدا
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1