کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

راه‌اندازی نیروگاه 500 مگاواتی برق در کهگیلویه / کهگیلویه و بویراحمد قطب صادرات برق جنوب می‌شود

12 خرداد 1397 ساعت 11:59

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از راه‌اندازی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل‌ ترکیبی برق در کهگیلویه خبر داد.


عدل هاشمی‌پور در گفت‌وگو با کبنانیوز، اظهار کرد: با توجه به صنعت‌های که ما از قبیل، پتروشیمی دهدشت، کارخانه سیمان، واحدهای پایین دستی و فاز دوم کارخانه آجر و ایستگاه تصفیه خانه آب چهار شهر از سد کوثرکه باید در پادوک احداث شود، داریم و همچنین سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه کهگیلویه بزرگ داشتند و افت ولتاژ و نوسانات برق از معضلات اساسی این حوزه بود، برای رفع این معضل به دنبال این بودیم که یک نیروگاه برق در حوزه کهگیلویه بزرگ احداث شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: برای رفع معضلات برق چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و همچنین برق استان کهگیلویه و بویراحمد و از طرفی صادرات آن ما نیاز به یک نیروگاه برق داریم که در کل کشور سه نیروگاه اختصاص داده شد که به بخش خصوصی توانیر واگذار شود.
وی با بیان اینکه یکی از این نیروگاه‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اولین نیروگاه برق در حوزه کهگیلویه منطقه پادوک احداث می‌شود.
هاشمی‌پور افزود: کارگاه این نیروگاه در منطقه پادوک کهگیلویه در حال تجهیز است و حتی ساخت توربین آن در کشور ایتالیا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: توربینی که برای این نیروگاه برق ساخته می‌شود، 600 تن وزن دارد و الان ما به فکر این هستیم که این توربین را از کدام مسیر عبور دهیم که به پل‌های ما آسیبی وارد نکند.
هاشمی‌پور افزود:  نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی بزرگترین کمک در صنعت برق به استان ما خواهد بود که علاوه بر تأمین برق کل استان کهگیلویه و بویراحمد حتی در بحث صادرات برق به استان‌های همجوار اهمیت زیادی خواهد داشت.
 
 


کد مطلب: 400446

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400446/راه-اندازی-نیروگاه-500-مگاواتی-برق-کهگیلویه-بویراحمد-قطب-صادرات-جنوب-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1