تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۴۰۰۲۸۷
کبنا گزارش می‌دهد

بازار ملتهب «گوشت قرمز» در یاسوج / مردم نگران هستند

۰
بازار ملتهب «گوشت قرمز» در یاسوج / مردم نگران هستند
کبنا ؛این روزها بازار کهگیلویه و بویراحمد ملتهب شده و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش پیدا می‌کند و همین مسئله نگرانی‌های را برای مردم ایجاد کرده است.
عصر امروز نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و تا جایی که مسوولان نیز از گرانی کالاهای اساسی از جمله «گوشت قرمز» پرده برداشتند.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نوسانات بازار استان را طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: همیشه در آستانه سال جدید متناسب با نرخ تورم، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مورد کالاهایی که اساسی نیستند باید نظارت صورت گیرد که بی‌دلیل و بدون بهانه قیمت‌ها افزایش نیابد.
احمدی گفت: در مورد کالاهای اساسی مانند گوشت و برنج باید از نوسان قیمت‌ها جلوگیری کرده و طوری مدیریت کنیم که نه تولیدکننده متضرر شده و نه به مصرف‌کننده فشار وارد شود و هر جا افزایش نهاده‌ای صورت گرفت، متناسب با آن قیمت افزایش داده شود اما اینکه بدون دلیل و به بهانه افزایش قیمت سایر کالاها، قیمت کالایی را افزایش دهیم قابل قبول نیست.

وی در رابطه با موضوع فروش گوشت میش و بز به عنوان گوشت بره و بزغاله در بازار شهر یاسوج، ابراز کرد: اینکه یک کالا به اسم کالای دیگری فروخته شود مصداق کم‌فروشی و تقلب است و باید برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مقایسه قیمت گوشت قرمز در استان ما با سایر استان‌ها چندان معقول نیست زیرا ممکن است قیمت تمام شده یک کالا در استان ما کمتر باشد.
احمدی بیان کرد: باید یک قیمت آنالیزشده برای «گوشت قرمز» تعیین شود که نه تولیدکننده ضرر کند و نه در حق مصرف‌کننده اجحاف شود.
وی با انتقاد از شیوه توزیع «گوشت قرمز» در استان، گفت: گوشت قرمز جزء اقلام پرمصرف مردم است و نرخ آن باید مناسب با کیفیت محصول و خدمات ارائه شده تعیین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نوسانات در همه بازارها وجود دارد و اصناف نیز با دولت ها چانه زنی می کنند، بیان داشت: تولید کننده و مصرف کننده در کشور ما نیز از بطن جامعه و مردم هستند و باید در حوزه افزایش قیمت ها، افزایش نهاده در نظر گرفته شود.
وی به نوسانات قیمت گوشت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده مواردی را برای تحقق حمایتی مطرح کرده است و باید به این موارد توجه شود.
احمدی با اشاره به طرح موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: افزایش یا کاهش قیمت ها باید با آنالیز صحیح انجام شود و شیوه فروش و عرضه نیز در استان صحیح نیست.
استاندار با بیان اینکه تخلفاتی در حوزه عرضه دام استان وجود دارد، گفت: باید وجدان کاری داشته باشیم، اما با توصیه اخلاقی نمی توان جامعه را اداره کرد و تحقق مدیریت صحیح، سیستم اصولی را طلب می کند.
احمدی طرح افزایش یا کاهش قیمت ها در جلسات تنظیم بازار را اصولی ندانست و ابراز داشت: کمیته ای تخصصی با محوریت صنعت معدن و تجارت استان بررسی این موضوع را به شکل کارشناسی شده انجام خواهد داد.
استاندار گفت: همچنین اکیپی برای بررسی عرضه گوشت به استان های همجوار اعزام و گزارشی را از سطح و نوع خدمات در این بخش ارائه خواهد داد.

بازار یاسوج ملتهب است
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز می‌گوید؛ افزایش قیمت «گوشت قرمز» باعث افزایش نارضایتی و نگرانی مصرف کننده می‌شود.
وی ادامه می‌دهد که گوشت هایی مانند «بره» در شهرستان بویراحمد به قیمتی بیش از نرخ مصوب به فروش می رسد که کنترل قیمت ها بر اساس نرخ مصوب مورد تاکید است.
کناری با اشاره به طرح موضوعی پیرامون قیمت گوشت قرمز در استان های همجوار، بیان داشت: در استانی مانند اصفهان نحوه خدمات توزیع گوشت و بسته بندی متفاوت است و تعیین قیمت بر اساس استان های دیگر صحیح نیست.
فرماندار بویراحمد مشکل عدم توزیع متناسب و متعادل انواع گوشت قرمز را یک آسیب دانست و بیان کرد: در اکثر قصابی ها بیشتر گوشت بره و بزغاله توزیع می شود.
وی افزود: ‌باید بضاعت ها در این حوزه نیز در نظر گرفته شود و سایر گوشت های قرمز نیز در مراکز توزیع شود.
کناری با اشاره به ضرورت کنترل بازار استان،  بیان داشت: بازار یاسوج در یک ماهه اخیر شرایط خوبی ندارد و ملتهب است.
کناری گریزی به قیمت گوشت هم می‌پردازد و بیان می‌کند که در حال حاضر گوشت قرمز با قیمت 45 هزار تومان در سطح شهرستان عرضه می‌شود که بالاتر از نرخ مصوب است و اگر با این شرایط باز هم نرخ مصوب گوشت را افزایش دهیم نارضایتی‌ها تشدید می‌شود.
در ادامه معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تحقق ۴۵۷ مورد نظارت و بازرسی از مراکز عرضه گوشت قرمز در سطح استان خبر داد.
سالار حسین پور افزود: در شهر یاسوج توزیع گوشت قرمز اصولی نیست و اکثر لاشه گوشت های موجود مربوط به گوشت بزغاله و بره است.
حسین پور تصریح کرد: مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده که پیشنهاد می شود در حوزه گوشت "بره و بزغاله" برنامه ریزی برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن این دو مورد از قیمت ها انجام شود.
وی افزود: ‌همه متولیان درگیر این موضوع هستند و باید اقدامات کارشناسی شده در این بخش عملیاتی شود.
داریوش دیودیده رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولی و نظارت بر بازار به آخرین قیمت مصوب گوشت قرمز در استان اشاره و اظهار کرد: هم اکنون نرخ مصوب گوشت بره و بزغاله در استان 42 هزار تومان و قیمت گوشت بز و میش 35 هزار تومان است.
وی با بیان اینکه بعد از بالا گرفتن بحث صادرات دام زنده شاهد افزایش قیمت‌ها در این حوزه بودیم، افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، هم‌اکنون قیمت تمام شده یک کیلوگرم گوشت قرمز بدون احتساب سود قصاب، 42 هزار و 300 تومان است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چالش‌های زیادی با قصابان بر سر قیمت گوشت قرمز داریم، گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال 457 مورد بازرسی از واحدهای قصابی استان انجام و در این راستا 22 پرونده تخلف تشکیل شد که عمده پرونده‌ها در زمینه گران‌فروشی بود.
به گزارش کبنا، علی بهروزی یکی از شهروندانی یاسوج به خبرنگار کبنا می‌گوید که در بازار یاسوج قیمت‌ها «کیلویی» افزایش پیدا می‌کند و الان در بازار یاسوج برخی قصابی‌ها «گوشت قرمز» را کیلویی 54 هزار تومان می‌دهند.
وی گفت: متأسفانه مسوولان برای کنترل بازار برنامه‌ریزی ندارند و این مسئله باعث فشار آوردن به اقشار کم درآمد جامعه می‌شود.
«خانم افشاری» نیز افزایش قیمت برنج و گوشت قرمز در بازار یاسوج را همانند یک «شوک» می‌داند و می‌گوید: چرا باید اینگونه باشد که یک خانواده برای تأمین مایحتاج زندگی خود فشارهای زیادی را تحمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1