تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۰۱۴۱
در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت

حدود 500 بیمار صعب العلاج در باشت/ بیش از هزار خانواده نیازمند و بی‌سرپرست در انتظار کمک

۱
۰
حدود 500 بیمار صعب العلاج در باشت/ بیش از هزار خانواده نیازمند و بی‌سرپرست در انتظار کمک
کبنا ؛در این جلسه که با محوریت و موضوع برنامه ریزی جهت اجرای برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد، سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت، دبیر جلسه فرهنگ عمومی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین تبریک به فرماندار شهرستان به جهت کسب دستگاه برتر استانی در ایام نوروز، گفت: 6 مصوبه در جلسه اول شورای فرهنگ عمومی تصویب شد و در این نشست به نحوه عملکرد آن پرداخته می‌شود.
وی همچنین با تبریک به مهدی عسکری به جهت انتخاب به عنوان رییس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت، برای وی آرزوی موفقیت در مسند جدید کرد.
محمودی استفاده از پیام رسان داخلی توسط مدیران دستگاه‌ها، جلسه ستاد نظارت بر قیمت هاف جلسه با کارپردازان ادارات جهت خرید لوزام و مایحتاج ادارات از محصولات داخلی را از مهم‌ترین مصوبات عنوان کرد.
وی ابراز داشت: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان باشت نیز همانند سایر داستگاه ها و نهادها در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی تدارک دیده است.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت نیز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین انتخاب فرمانداری شهرستان باشت به عنوان دستگاه برتر استان حسینی را فردی لایق به جهت متنانت، منطق و پشتکار در ارائه انجام وظایف دانست.
امام جمعه باشت در ادامه با برشمردن برکات ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: ماه رمضان ماهی است که ارتباط با خدا مستحکم تر شده و انسان احاسا آرامش و نزدیکی به خداوند دارد.
عبودی بر اجرایر برنامه‌های متناسب با این ماه تأکید کرد و افزود: برخی برنامه‌ها مانند غبارروبی مساجد با کمک هیئت امنای مساجد و همچنین تقسیم مبلغین انجام شده است و نیاز است تا برخی از دهیاران روستاها و شوراهای روستا با تعامل بیشتر نسبت به اسکان مبلغین همکاری نمایند.
وی با بیان اینکه در بحث هزینه‌های جانبی و اسکان مبلغین نیازمند همکاری هستیم، تصریح کرد: لازم است فرمانداری با تشکیل جلسه با دهیاران و شوراهای برخی از روستاها این نکته را متذکر شود.
امام جمعه باشت جزء خوانی قرآن در برخی مساجد را از برنامه‌های متداول در ایام ماه مبارک رمضان برشمرد و اضافه کرد: لازم است برای ترغیب جوانان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی مساجد تمام دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
عبودی برقراری و تأمین امنیت در ایام لیالی قدر را از دیگر ضروریات دانست و گفت: لازم است ات نیروی انتظامی با برنامه ریزی در زمینه تأمین امنیت این ایام، آرامش خاطر خانواده‌ها را فراهم آورد.
وی به برگزاری برنامه سبک زندگی اسلامی از ساعت 7 الی 8 بعدازظهر در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در بحث تشویق و استقبال از این برنامه نیز نیازمند همکاری ادارات هستیم.
امام جمعه باشت کمک به فقرا را از اعمال پسندیده در این ایام برشمرد و ابراز داشت: برخی از مصوبات توسط فرمانداری به ادارات ارسال شده است و همه ادارات با سرکشی روزانه از خانواده فقرا می‌توانند در این برنامه معنوی شرکت نمایند.
وی برگزاری جشن عمومی در قالب برپایی سفره افطار با محوریت کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و ادامه داد: توزیع سبد کالا در خانه‌ها و کمک به فقرا با وسایل اضافی در خانه می‌تواند به این برنامه کمک کند.
عبودی خواستار برگزاری دعای افتتاح در گلزار شهدا با همکاری جوانان مساجد و هیئت‌های مساجد شد.
امام جمعه باشت در مورد مصوبات جلسه قبل این شورا نیز ابراز داشت: در موضوع جلسه با کارپردازان ادارات باید هر چه سریع‌تر جلسه ای برگزار شود و همچنین باید گروهی تحت عنوان گروه مدیرن ادارات در پیام رسان‌های داخلی ایجاد شود.
حجت الاسلام عبودی بر نظارت بر قیمت‌ها در بازار تأکید کرد و گفت: مردم از این وضعیت گلایمندند و باید شورای تنظیم قیمت‌ها در فرمانداری تشکیل شود.
حبیب الله باقرپور، رئیس کمیته امداد شهرستان باشت نیز در این نشست ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای کمک به محرومان و اثبات نیکنامی دانست.
وی ادامه داد: در شهرستان باشت قریب به 150 خانوده تحت حمایت وجود دارد و حدود 900 خانواده یتیم بی سرپرست در این شهرستان هستند.
باقرپور تعداد بیماران صعب العلاج را 500 نفر اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر این آمار 500 کودک یتیم در شهرستان هستند که نیازمند کمک هستند.
وی با برشمردن حسن‌های سرکشی از نیازمندان ابراز داشت: سرکشی مسئولین از محرومان موجب دلگرمی نیازمندان و همچنین آشنایی جامع‌تر مسئولان نسبت به مشکلات معیشتی نیازمندان خواهد شد.
رییس کمیته امداد شهرستان باشت ابراز امیدواری کرد در طرح سرکشی از نیازمندان و با اعلام برنامه زمان بندی شده بتوان روزانه بین 5 تا 8 خانوار دیدار کرد.
سید مسعود حسینی، فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست کسب عنوان فرمانداری برتر استان را نتیجه تلاش و همکاری کلیه ادارات و حمایت‌های امام جمعه محترم شهر باشت دانست و از تلاش آن‌ها به جهت کسب این افتخار تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین با تبریک به مهدی عسکری انتصاب وی را به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت تبریک و ابراز امیدواری کرد وی بتواند در جهت شکوفایی ورزش باشت گام‌های مثبتی بردارد.
حسینی در ادامه در مورد شناسایی روستاهایی که مبلغین به آنجا اعزام می‌شوند نیز گفت: دهیاری برخی از روستاها از نظر مالی وضعیت بودجه ای مناسبی ندارند.
وی مصوبات شورا را خوب ارزیابی کرد و خواستار نهادینه شدن این مصوبات شد.
حسینی سرکشی از ایتام و نیازمندان را امری ضروری دانست و خواستار ارسال مصوبات جهت اجرا به ادارات و نهادها شد.
وی بار دیگر بر استفاده از کالای باکیفیت داخلی تأکید کرد و نظارت بر بازار را نیز از ضرورت‌ها دانست.
فرماندار شهرستان باشت توضیح داد: تلاش می‌شود در ایام ماه مبارک رمضان با دعوت از بازرسان به شهرستان یک روز در هفته بر قیمت‌ها بازار نظارت شود.
حسینی تشکیل اتاق اصناف در شهرستان باشت را یک معضل دانست و گفت: تلاش می‌شود تا اتاق اصناف بودن وابستگی به سایر شهرستان‌ها در باشت راه اندازی شود.
مهدی عسکری رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت نیز در این نشست با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد با توکل بر خداوند و همکاری و تعامل با ادارات بتواند گام‌های مؤثری در جهت توسعه ورزش این شهرستان بردارد.
 

==============
خبر از فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کمک به ایتام و نیازمندان علی‌الخصوص بیماران امر خدا پسندانهای است که دست یاری همه ی عزیزان را میطلبد خدا خیرتان دهد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1