کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جناب استاندار؛ دانشگاه‌های مادر استان (دانشگاه دولتی و آزاد یاسوج) را از سیطره یک طایفه خاص آزاد کنید/ نگذارید این شائبه ایجاد شود که دولت تدبیر و امید مروج طایفه‌گرایی دانشگاهی است!/ این شماره دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج (۱)

14 بهمن 1396 ساعت 11:46


غلامعباس امیدوار
جناب استاندار محترم و بزرگوار؛ ازآنجایی‌که حضرت‌عالی با تبار و سلسله مدیران استانی پیش از خود آشنا نیستید، لازم است که این شبکه‌های فامیلی و طایفه‌ای برای حضرت‌عالی و همچنین برای عموم مردم تشریح شود تا به ریشه‌های احتمالی فساد اداری و علل آن رهنمون شوید و برای خشکاندن آن‌ها اقدام نمایید. البته حتی دانستن صرف این مطالب برای جامعه یک حق طبیعی و قانونی است و در انتها انتظار، قضاوت و داوری مردم در خصوص اقدام شما برای اصلاح این امور می‌ماند. به‌هرحال اگر شما سکوت نمایید به‌منزله تأیید، تثبیت و استمرار وضعیت موجود خواهد بود که به‌پای دولت تدبیر و امید نوشته خواهد شد و یقیناً تحصیل‌کردگان آینده این دیار، دولت تدبیر و امید را مدافع طایفه‌گرایی خواهند دانست؛ اگر نسبت به این امر سکوت کنید!
ازاین‌رو انتظار می‌رود باحوصله مطالب این عنوان را در شماره‌های متعدد و مستمر دنبال نمایید تا به بخشی از شبکه طایفه‌ای حاکم بر مراکز آموزش عالی استان واقف شوید و برای علاج دردهای آن چاره‌ای بیندیشید. این مطلب در چند شماره به تشریح وضعیت موجود دانشگاه‌های یاسوج و بایسته‌های ضروری آن برای کلیه استان می‌پردازد تا به‌خوبی روشنگر واقعیات عرصه آموزش و پژوهش دانشگاه‌های مادر استان (در حوزه دولتی و آزاد) باشد.
تا قبل از دولت تدبیر و امید و تغییر وضعیت مدیریتی استان، دانشگاه‌های استان با برچسب سیاسی شناخته می‌شدند که از ابتدای دولت تدبیر و با «نه» به وضعیت موجود، مردم به تغییر و تحول در حوزه‌های گوناگون و ازجمله عرصه دانشگاهی امیدوار بودند که ناگهان طایفه‌گرایی دانشگاهی در عرصه علم و پژوهش جایگزین آن شد که یقیناً سیاست دولت این‌گونه نبوده و تحقیقاً این اتفاق حاکی از فشار نمایندگان بوده است. قابل‌ذکر است؛ اگرچه سیاسی شدن مسائل اداری، آموزشی و پژوهشی و ... مذموم است، ولی طایفه‌ای و فامیلی شدن به‌شدت مذموم‌تر خواهد بود. از این منظر، سیاسی شدن دانشگاه‌ها از طایفه‌ای شدن آن‌ها موجه‌تر می‌نماید.
بنابراین لازم است که کارنامه ریاست، معاونین و سایر پست‌های مدیریتی (رؤسا و معاونین دانشکده‌ها، مدیران گروه‌ها و سایر مسئولیت‌های اداری، مالی، آموزشی و رفاهی) و نسبت‌های سببی و نسبی آن‌ها در دانشگاه‌های آزاد اسلامی یاسوج و ... از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید در استان و همچنین وضعیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه‌ها به‌تدریج مرور شوند.
در این شماره، نخست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بازخوانی خواهد شد؛
نخستین تغییر در ماه‌های ابتدایی استقرار دولت تدبیر و امید در استان، ریاست دانشگاه دولتی یاسوج (دکتر رمضانی) بود که با پیگیری یکی از نمایندگان به یک طایفه رسید. در فاصله‌ای کوتاه ریاست دانشگاه پیام نور استان نیز به یکی از وابستگان این طایفه (دکتر نجیب‌زاده) رسید و اما در خصوص ریاست دانشگاه آزاد یاسوج، تلاش‌ها برای تصاحب ریاست آن توسط کاندیدای مطرح‌شده از همین طایفه (دکتر زاده باقری) نتیجه نداد و پس از تأخیر، نهایتاً آقای دکتر بوستانی (از استان فارس) به ریاست این دانشگاه رسید که کاندیدای مطرح‌شده برای ریاست (دکتر زاده باقری)، اضطراراً به سمت قائم‌مقام وی منصوب شد؛ یعنی هنگامی‌که به هر دلیل نتوانستند وی را به کرسی ریاست بنشانند، معاونت این دانشگاه برای این طایفه محفوظ ماند. (کاش حداقل اجازه می‌دادند به‌جای یک شخص غیربومی (دکتر بوستانی)، ریاست این دانشگاه به یکی از بچه‌های سایر مناطق و طوایف استان می‌رسید). قابل‌توجه است که در اصل، انتصاب دکتر زاده باقری به معاونت دانشگاه برای ذخیره‌سازی و برنامه‌ریزی جهت تصدی ریاست دانشگاه آزاد یاسوج بعد از دکتر بوستانی مدنظر بود که ...
ادامه دارد...
پی‌نوشت‌ها:
نکاتی که در این مرقومه عرض می‌شوند دقیق و متقن هستند و استاندار محترم می‌تواند برای صحت سنجی آن‌ها، افراد آشنا به تبارشناسی و ... را در استانداری مأمور رسیدگی به آن‌ها نماید.
در شماره‌های آتی به تشریح عکس چندنفری مربوط به این نوشتار خواهیم پرداخت و نسبت و جایگاه این افراد را به استاندار محترم و مردم عزیز گوشزد خواهیم کرد.
همزمان هر شماره از این مطلب به دفتر استاندار، دفتر نماینده ولی‌فقیه، رئیس‌کل دادگستری استان و ... تحویل داده خواهد شد.
 


کد مطلب: 312471

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/312471/جناب-استاندار-دانشگاه-های-مادر-استان-دانشگاه-دولتی-آزاد-یاسوج-سیطره-یک-طایفه-خاص-کنید-نگذارید-این-شائبه-ایجاد-شود-دولت-تدبیر-امید-مروج-طایفه-گرایی-دانشگاهی-شماره-اسلامی-۱

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1