تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۱۰۸۷۹

اگر روزی خشایاری...

۶۲
۰
کبنا ؛میرآرش تقوی
به نام خداوندی که انسان را آزاد آفرید تا با سری بلند و سینه ای فراخ بگوید، آنچه را که حقیقت است.
به نام خداوند شهدا که باخون خود از تاریخ ایران نام طاغوت را شستند تا در سایه حکومت اسلامی کسی از ابراز عقیده نترسد و با بیان آزاد بی‌عدالتی‌ها فریاد شوند
از دیرباز نام کهگیلویه با محرومیت پیوند دیرینه‌ای داشت که گویی این پسوند نامیمون کهگیلویه محروم قرار نبود حذف شود اما با طلوع خورشید عالم افروز انقلاب و استقرار حکومت اسلامی و تلاش فرزندان برومند این دیار در نسل طلایی پس از انقلاب کم کم این پسوند منحوس جای خود را به واژه برازنده بزرگ داد که بسیار خوش طنین و مبارک بر زبانها جاری می‌شد.
«کهگیلویه بزرگ»
آری پس از انقلاب شکوهمند اسلامی همه تلاش‌ها در جهت رفع محرومیت از این دیار بزرگ و مردمان آزاده‌اش بود و اگر منصفانه قضاوت کنیم میزان عملیات عمرانی که با روحیه جهادی در مسیر محرومیت زدایی از کهگیلویه بزرگ طَی سال های پس ازانقلاب اسلامی انجام گرفت در هیچ قالب حکومتی ظرف یکصد سال هم ممکن نبود.
کهگیلویه کم کم از محرومیت نجات می‌یافت و بهبود امکانات بهداشتی و سطح زندگی باعث شکل گیری نسل جوان یکدست و برومندی شدکه اگرهمان شتاب درمحرومیت زدایی وایجاد امکانات اولیه که از ییلاق وقشلاق عشایر چهارشهرستان آفرید حفظ وبه مسیر اشتغال زایی واستفاده از منابع و ظرفیت های کهگیلویه سوق داده می‌شد امروز حال و روز کهگیلویه این نبود که من بنشینم و مغمومانه مرثیه فرصت‌های از دست رفته را بسرایم.
زمانی ما به بیراهه رفتیم و بجای تمرکز بر توسعه اقتصادی به درگیری‌های سیاسی پرداختیم که باعث شد عده ای از بهترین مردان کهگیلویه به حاشیه رانده شوند و کسانی میدان دار شوند که وزن و تخصص رهبری کردن را نداشتند.
زمانی که به خاطر افزایش بهای نفت سیل دلارهای نفتی به‌سوی ایران روان بود بزرگان کهگیلویه بجای جذب اعتبار و امکانات مشغول خودنمایی‌های سیاسی بودند و شد آنچه نباید می‌شد.
امروز هم حال و روز بهتری نداریم.
ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا باز هم کهگیلویه دست پایین را داشته باشد و متاسفانه همسایگان قدرتمند ما از این فرصت کمال استفاده را برده و می برند.
کهگیلویه ضعیف شده اما هنوز هم ایستاده است و بازهم انشاالله به روزهای اوج باز خواهد گشت.
اگر امروز هیچ نشانی از نخبگان کهگیلویه بزرگ در پستهای مدیریتی استان نیست.
اگر سر جمع اعتبارات مثلاً ورزشی چهار شهرستان از یک شهرستان کوچک همسایه کمتر است.
اگر وزرا و مسئولان کشوری گچساران را منتها الیه استان می‌دانند.
اگر وام نوسازی بافت فرسوده کهگیلویه بزرگ ده میلیون تومان از مشابه گچسارانی کمتر است.
اگر پتروشیمی دهدشت یک تابلوی رنگ و رو رفته باقی مانده اما دومین پتروشیمی فلان شهرستان باشتاب به پیش می‌رود.
اگر ایستاده بر جنازه پروژه‌های نیمه کاره کهگیلویه مسئولان با آب تاب از اعتبارات مازاد فلان شهرستان داد سخن می‌دهند.
اگر جوانان ما در استان خود محروم و در سایر نقاط غیربومی هستند.
اگر کهگیلویه ضعیف است! درست! اما این پایان کار نیست.
به فضل خداوند بازهم باد موافق بر بادبان کهگیلویه خواهد وزید و خواهد آمد روزی که چون گذشته از همه جای استان وا یران مردم برای حل مشکلاتشان راهی کهگیلویه شوند،
روی سخنم باهمسایگان امروز قدرتمند کهگیلویه بزرگ است.
اگر روزی خشایاری مزن آتش به تخت رم
که در قنداقه ی آیندگان اسکندری هم هست
خداوند همه ما را هدایت کند که قدم و قلم را جز برای رضای خدا بر نداریم و سایه مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی را بر مرز و بوم ایران زمین مستدام دارد.
ان شاالله
نام شما

آدرس ايميل شما

رهگذر
Iran, Islamic Republic of
درودبرآرش سلام برسناتور
سناتور می آید
رهنما
Iran, Islamic Republic of
آفرین آقای تقوی
تقوي
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم خناسان و رای فروشان بازهم سناتورخواهدآمدوکهگیلویه اوج خواهدگرفت مرحبا میرقلم
سرفاریاب شهر عشق
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم زیبا، واقعا الان اینقدر عدل هاشمی ضعیف کار کرده که بچه های کهگیلویه بزرگ دیگر در بدنه استانداری و پست های اداری هیچ کاربردی ندارن و همه از مدیریت برداشته شدن
كهگلو
Iran, Islamic Republic of
واقعا کهگیلویه دست پایین رادارد خودکرده راتدبیرنیست
چرام آباد
Iran, Islamic Republic of
ما از سناتور انتظار بازگشت عزت کهگیلویه بزرگ را در تمام پستهای کشوری و استانی داریم،واقعا عدل همه رو روسفید کرده.
شهروند
United States
مختصروزیبا
دقیقا طبق اصول خبر سیاسی
موجز وپرازکلیدواژه
کارت درسته میرآرش کارت درسته
لنده شهراولين ها
Iran, Islamic Republic of
لنده بعدازموحدیتیم شد
سعيدي
Iran, Islamic Republic of
موحد تکرار شدنی نیست
علی کشاورز
Iran, Islamic Republic of
حیف از کهگیلویه که جای مردان نیک و تاریخ ساز بوده.... کهگیلویه بعد از موحد. خودشو از دست داد... کاش دوباره بیاد و ای. سیاسی رو برچینه... برگرد مرد پر ابهت تاریخ کهگیلویه.
سید رهام آشنائی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدای عزوجل بنام هستی بخش زندگی من فقط میگم سید بزرگ وفرهیخته ما حاج آقای موحد در هیچ زمینه ای قابل قیاس با نماینده کنونی ونماینده سابق نیست. وتا موحد هست هیچ نام نیکی غیراز نام ایشون در خور کهگیلویه نیست ونخواهد بود حتی اگر نماینده نباشه
جابر
Iran, Islamic Republic of
چی دادیم، چی گرفتیم؟مردم دیارمن تازه فهمیدنداین میدان شیرمیخواهد ما اومد پایین پایین
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اینقدر کهگیلویه دررعرصه سیاسی استان ضعیف شده که فقط مرد سیاست موحد میتونه دوباره آب رفته به جوی را برگرداند
سید
Iran, Islamic Republic of
موحد مردم تمام نشدنی کهگیلویه،تاکور شود هر آنکس که نتوان دید بزرگی این سید را
sarallahrazaveyan.sooq
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شیر مرد رضاتوفیق احسنت دست درد نکنه بازهم حماسه آفریدی باعث افتخاریبرای ایل
آرش
Iran, Islamic Republic of
روزی روزگاری ادارات کل واستانداری قرق کهگیلویه ای هابود ایییییییی سناتورکجایی که مابیکسیم
چرامی
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختمون کهگلوضعیف ترازهروقت دیگری، آخی سی موحد
دهدشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
انشالله ک موحد بیایدواعتبارازدَست رفته کهگیلویه را احیاکند
عليشاه ديدور
Iran, Islamic Republic of
موحد خدا نگهدارش باش
علي خدري
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقته مردم ازکهگیلویه ناامیدشدند
احمدي
Iran, Islamic Republic of
نماینده کهگیلویه هیچوقت اینقدرضعیف نبودعدل درقواره نمایندگی نیست
شفیق
Iran, Islamic Republic of
حیف قلم که در در راه .ره داده شود!!!!!
سخنان کلیشه‌ای و عامیانه و در عین حال . که خدمات نظام را به نام نمایندگان مصادره میکنند، شایستۀ توجه و پاسخگویی نیستند و نیازی هم به پاسخگویی نیست، چون این قبیل اظهارات، بیش از هر چیزی سطح درک گویندۀ آن را آشکار و تبلیغ کرده و او را ضایع میکنند. علاوه بر این، . که بعد از ۲۰ سال حضور در مجلس، در هیچ جریانی به هیچ کاری گماشته نمی شوند، یعنی اینکه چنین افرادی از حد اقل استعداد و نخبگ. تلاش برای تحمیل. بر جامعه، نه تنها یعنی تلاش برای به عقب بردن جامعه! بلکه اینگونه تلاشها بیشتر از آن سخنان کلیشه‌ای سطح درک افراد را برملا میکند که در دهۀ چهارم انقلاب،برخی در چه . به سر می برند!
دوستان! حتی اگر فرض کنید که امثال موحد برای مقطعی می توانستند مفید باشند، آنهم برای عده‌ای، ولی مجموع تحولات کشور و از جمله حوادث اخیر امروز فریاد می‌زنند که چنین نسخه‌هایی دیگر جواب نمیدهند! بلکه وضع موجود کشور نتیجۀ ضعف بینش و شخصیت و کارکرد چند دهۀ چنین نمایندگانی در کشور است! بنا براین، بیایید اولا با چنین نوشته ها و اقداماتی عِرض خود را نبرید و ثانیاً برای همان "رضای خدا" و ادامۀ همان "سایۀ مقام معظم رهبری" که انشاالله صادقانه عنوانش میکنید، صدای تحولات کشور را بشنوید و به آینده بیندیشید و در پی افرادی توانا و روزآمد باشید.
دوستان! اگر بدون توجه به نیازهای اساسی نظام و کشور، فقط به فکر این باشید که با فرستادن برخی به مجلس، بار شخصی خودتون را به منزل برسانید و به نقش.چنین نمایندگانی در پیدایش وضع موجود کشور توجه نکنید، بدون تردید، در نهایت خودتان ضرر میکنید! زیرا اگر کشور آسیب ببیند و موج ناکارآمدی چنین نمایندگانی، در امواج شدیدتر نارضایتی جامعه در آینده خود را نشان بدهد، آنوقت خواهید فهمید که ایجاد صف طویل ارباب رجوع و انجام کارهای شخصی و عمدتا .م و یا بی فایده و سرِکاری، نه تنها درمان نبودند بلکه بیماری بودند!! ولی آنوقت دیگر دیر شده است و کار از کار میگذرد و بدون تردید شما در پیشگاه خداوند مسئولید، به خصوص اگر ادعای سیادت هم داشته باشید!
دوستان! تشنگان ثروت و قدرت، هیچگاه به این سخن پیامبر اسلام که: اگر شخصی ببیند که افرادی شایسته تر از او هستند و مسئولیتی را بپذیرد، آن مسئولیت بر او حرام است، توجه ندارند. بلکه آنان همیشه نسبت به همۀ افراد و متخصصان و صاحبنظران جامعه خود را اصلحححح میدانند و همواره احساس تکلییییف میکنند!!!! این احساس تکلیف هم به این خاطر است که این افراد معمولاً خودشان نمیخواهند ولی معدودی به نام "مردم" ولشان نمیکنند! اما آنها برای دنیای خودشان دست به این تشبثات میزنند، ولی آیا ما باید دین و آخرت خودمان را به خاطر تعصبات قومی فدای دنیای این .د کنیم!!؟؟ فردای قیامت در برابر شهدایی که برای کارآمدی نظام اسلامی جان خود را تقدیم کردند چه جوابی خواهیم داشت؟
آقای کمایی شما انسان متعهدی هستید، از انتشار این کامنت ضرر نمیکنید. انشاالله مأجور هم هستید.
فاطمه حسینی
Iran, Islamic Republic of
درست زمانی که زیر بنای توسعه درشهر ستان فراهم شده بود واعتبارونفوذموحد می‌توانست باعث رونقی چشمگیر شودمنافع شخصی عده ای باعث شد موحداز کهگیلویه برود خدا ازشون نگذره
سید
Iran, Islamic Republic of
اگر روزها ماهها و حتی سالها فکر کنیم جمله ای که زحمات بی دریغ وطاقت فرسای این خادم بی منت را وصف کنه پیدا نمیکنم وحتی قلم از نوشتن عاجز وکاغذ ناتوان خواهد بود . موحد کسی بوده وهست خواهد بودکه مشکلات مردم را با پوست واستخوان خود عجین کرده کما اینکه با خوشیهای مردم خوشحال و با نارحتی مردم افسرده وناراحت هست خوشهای مردم خوشهای خود ش است ومنزلش محل امن وآسایش مردم . کجا بگردیم جمله ای را پیدا کنیم در وصف او. او سیاستمداری است که مثل و مانندی ندارد و همچنین مثل او کسی نخواهد آمد. با چه جمله ای می توان وصف این گوهر گرانبهای تمام نشدنی واین اعجوبیه سیاست را ستود و با چه کلامی وچه گویشی. به خداوندی خدا هر چه به این ذهن ناقص خود فشار آوردم نتوانستم چیزی به رشته تحریر درآورم فقط میتوانم بگویم موحد= مردم خدایا تورا به جد اطهر فاطمه زهرا حافظ و نگهدارش باشد انشاله
عقیل باستان
Iran, Islamic Republic of
همانطور کا از نظرات همشهریان پیداست کلیه نسل ها و آحاد جامعه اختلاف بین سطوح مدیریتی در چند مدیر گذشته را کاملا احساس و درک کرده اند متاسفانه پر سر و صدا ترین تبلیغات که تبلیغات گذشته بود کمترین رضایت و توسعه را در بر داشته و بیکاری و پسرفت در شهرستان به اندازی انفجار خود رسیده است
صدرا
Iran, Islamic Republic of
موحدهنوزهم داره وظایف نماینده راانجام میده
عقيل
Iran, Islamic Republic of
درودبرمیرقلم آرش
فاطيما
Romania
تاجگردون باحمایت ازضعیفترین کاندیدا زمینه. مهیاکرد
ديپلمه
Iran, Islamic Republic of
راستی جریان دیپلم نماینده چطورشدمیرآرش
شفیق
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه های کبنا. شما دیگه چرا!!؟؟ کامنت دیروز من به جایی بر نمیخوره و در راستای مصالح کشور و استان و آرمانهای نظام است. با این چیزا مشکل دارید یا....
سحري
Iran, Islamic Republic of
موحد می آیدوعزت کهگیلویه برمیگردد
سادات محمودي
Iran, Islamic Republic of
رفتن موحد درست زمانی که زمینه وبیس توسعه فراهم شده بود اصلاکاردرستی نبود اگرنمیرفت قطعا کارخانه سیمان وپتروشیمی سرنوشت بهتری داشتند
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
محنایی هم ازاستانداری کنارگذاشته شدازدولتی نماینده پرتلاش ما آخرین کهگیلویه ای بایک کهگیلویه ای بایک باشتی دیگر جایگزین شد
معتمدي
Iran, Islamic Republic of
من یکی از ظلمی که به موحدکردم پشیمانم
صدوقي
Iran, Islamic Republic of
نخبگان وتحصیلکردگانی که درشورانتخابات برطبل طایفه گرایی میکوفتندبایدهم نادیده گرفته شوند بیراحمدبحوش باش وثلاث غیرتت کو راکی فریادمیزد؟همین نخبگان
Iran, Islamic Republic of
باموافق خواهدوزیداین هم میگذرد
ٌعارفي
Iran, Islamic Republic of
خدانگذره از کسی که وعده دروغ بده
ٌعارفي
Iran, Islamic Republic of
پشیمانی دگرسودی ندارد
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
در آرش حقیقت نویس زنده باد
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
اوضاع امروز ما دستپخت اصلاحطلبان عزیزه که همه چیزتوبساطشون پیدامیشه جزاصلاح
يوسف دمساز
Iran, Islamic Republic of
ماضعیف شدیم چون برخلاف تجربیاتبشربه عقب میرویم ودرقرن بیست ویک دچارطایفه گرایی شدیم
ولي
Iran, Islamic Republic of
استاندار. گچساران راسرمیزنه اماانگار دهدشت جزئی ازاستان نیست. چون وزیر
اینجا خاتم الأنبیاء نیست حاج.
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
طرحی نوبایدمیرآرش موحددیگ پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست
آرش
Iran, Islamic Republic of
من از این آرش تقوی خوشم میاد فقط نمیدونم دنبال چیه؟موحد زمانی همه کاره بوداماازاین حمایت نکرد
جوان
Iran, Islamic Republic of
قطعا حضور موحد در میدان عمران و آبادانی میتواند کهگیلویه را که امروز راکد مانده،دوباره بستری محیا سازد را برای اشتغال و عمرانی
جومونگ
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اقای تقوی عزیز و این تحلیل زیباتون
مسعود
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اقای تقوی عزیز و این تحلیل زیباتون
خان دایی
Iran, Islamic Republic of
گل فرمودی
سعادت پيشه
Iran, Islamic Republic of
کاری میکنم. وآرزوی بکنی
عدل
Iran, Islamic Republic of
دست بردار میرآرش
Iran, Islamic Republic of
درود بر میر ارش حقایق را بیان کردی
خان دایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم میر آرش
میر آرش
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قلم شیوای میر آرش که مثل همیشه به بیان حقایق پرداخت
چرام
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما اقای تقوی که شیوا و رسا مطلب رو بیان نمودی
بهميي
Iran, Islamic Republic of
میرآرش فردندبرومندایل بهمیی است وهیچکس نمیتواندمزاحمش بشود
خان دایی
Iran, Islamic Republic of
مسیر توسعه با وجود موحد سرعت بیشتری خواهد گرفت
سید
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه اتفاقی افتاده ببین به چه حال روزی افتادیم احسنت بر میر آرش
نواب
Iran, Islamic Republic of
دنیای امروز دنیای تهدیدوقلدری نیست گویادوستان متوجه تغییرجایگاهشون نیستندوقتی .ه شخصا یک فعال سیاسی رابه برخوردفیزیکی تهدیدمیکند آیامیتوان. انتظارداشت ازطریق این اشخاص به توسعه برسیم؟
آبی استقلالی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای تقوی،تحلیل خیلی خیلی زیبایی بود،ایشالا موحد می آید و کهگلویه عزتشو به دست میاره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
به امید حضور مجدد سناتور
عليزاده
Iran, Islamic Republic of
آرش بیدی نیست به بادتهدیدبلرزه
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدای خوبیها ....
سلام برهمه دوستان چه کسانی که کامنت گذاشتند وچه کسی که این متن تبلیغی و کاملا سیاسی را نگاشته است
اگر بخواهیم تاریخ کهگیلویه بزرگ را در این چهاردهه انقلاب ورق بزنیم پر است از فراز و نشیب های فراوان اما در ابعاد سیاسی که نگاه میکنیم به گذشته حال وروز خوشی نداریم چرا اینقدر حافظه ها ضعیف شده است کهگیلویه بزرگ در هیچ بعدی به بلوغ نرسید آیا بلوغ با دوسال عدل هاشمی باید رخ میداد یا ۲۰ سال جناب سید محمد موحد، عزیزان من میدانم چده در گذشته که چنین دوقطبی هایی بوجود می آمده بین ..موحد،،تاجگردون ویا موحد منطقیان همش بازیهای تکراری سیاسی بود و سیاسیون مثل امثال نگارنده این متن که فکر میکنند آنها فقط میتوانند راهبر وجلودار مردم باشند وبا تبلیغات وجنگ روانی در ادوار مختلف و با شیوه های گوناگون حریفان سیاسی خود را از صحنه خارج نموده و به قول خودشان دنبال توسعه کهگیلویه هم هستن وحالا نوبت عدل هاشمی هس که کارهای زیرساختی را در مدت زمان دوسال شروع کرده انصافا ایشان همفکر دولت نبوده چطور میشود همفکر نباشی و اینهمه کار عمرانی را شروع نمایی فقط باید گفت که با درایت و کاردانی که در عدل هاشمی در این زمینه وجود دارد چنین کارهایی میسر میشود دوستان به گذشته برگشتن زهر مهلکیست که کهگیلویه را میمیراند ...یاحق
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1