کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دو باب کتابخانه عمومی در بافت فرسوده دوگنبدان به بهره برداری می رسد

1 بهمن 1396 ساعت 16:38


دو باب کتابخانه عمومی در بافت فرسوده دوگنبدان تا پایان شش ماهه اول ۹۷ گشایش و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکتابخانه‌های عمومی گچساران  با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نقش موثری در ترویج علم و کاهش آسیبهای اجتماعی دارند و راه اندازی کتابخانه در بافت فرسوده ضروری است، گفت: این طرح در قالب طرح احیای بافت فرسوده قابل اجراست.
کوروش حسنی گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین سایر اقشار جامعه را مهم ترین رسالت نهاد کتابخانه های عمومی خواند و افزود: کتابخانه عمومی به عنوان یکی از ارگان هایی که می تواند در احیای بافت فرسوده دخیل شود آماده اجرای این طرح است.
حسنی عنوان کرد: پس از انقلاب تا سال ۹۳ گچساران دارای ۵ باب کتابخانه عمومی بوده است که در فواصل  سالهای ۹۳ الی ۹۶ پنج باب کتابخانه فعال که ۳باب آن محله ای بوده  در گچساران احداث گردیده و دو باب دیگر در حال ساخت می باشد .
وی تصریح کرد : ساخت یک باب کتابخانه عمومی دو طبقه در محله سادات  توسط غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستانهای گچساران و باشت بعنوان خیر این پروژه با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد .
حسنی ساخت کتابخانه عمومی در محله رادک را از دیگر پروژه های در دست ساخت عنوان کرد و گفت این پروژه از محل عمران و بهسازی تامیین اعتبار شده است .
 
مدیر اداره کتابخانه های عمومی گچساران با بیان اینکه اعتبار احداث این پروژه را بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان می باشد، افزود: این کتابخانه در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.
حسنی خاطر نشان کرد : گسترش کتابخانه های محله ای سبب می شود که فاصله طبقات محروم و متوسط شهر که از امکانات مالی مطلوبی بر خوردار نبوده با استفاده از خدمات این مراکز را که نقش تاثیر گذار ی در ترویج علم و کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی دارد خواهد داشت .
مدیر اداره کتابخانه های عمومی گچساران با اشاره بر اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در فرایند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع، بر لزوم هم افزایی و مشارکت ادارات شهرستان و شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد و از توجه و مشارکت نماینده شهرستان گچساران و باشت در امر کتابخانه سازی  تقدیر و تشکر نمود .
وی ساخت و راه اندازی کتابخانه های محله ای را بر احداث کتابخانه های پر هزینه در راستای اهداف و سیاست های کتابخانه ها مفیدتر برشمرد.
حسنی توجه به کتاب و کتابخوانی را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر فعالیتهای خوب و موثری در حوزه فرهنگ سازی امر کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته است.
وی خدماتی که کتابخانه های محله ای ارائه می دهند را نشست های ادبی  ، شاهنامه خوانی ،نشست های کتابخانه ، قصه خوانی و کلاس های قرآن و نهج البلاغه بوده عنوان کرد و افزود: که این نشست ها تاثیر عمیقی در جذب جوامع کتابخوان دارد.
حسنی در پایان گفت: احداث دوباب کتابخانه ی روستای در ده جلیل خیر آباد و با با کلان  از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان بود.


کد مطلب: 309316

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/309316/دو-باب-کتابخانه-عمومی-بافت-فرسوده-دوگنبدان-بهره-برداری-می-رسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1