تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۲۸۴۲۷۷

پایان عمر پل اول یاسوج، زنگ خطر صدا داد / لزوم نظارت بر بوفه‌ها برای سلامت دانش‌آموزان / تخریب ۷۰ درصد از جاده‌های عشایری گچساران

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
نشست بررسی مشکلات مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد
به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد نشست هم‌اندیشی مدیران بخش‌های بیمه‌ای و درمان و بانک رفاه کارگران و کانون‌های بازنشستگی استان در اداره کل تأمین اجتماعی برگزار شد.
بررسی مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نشست شورای اداری مشترک مدیران بیمه‌ای و درمان و بانک رفاه در این نشست مدیرکل تأمین اجتماعی استان، بازنشستگان را سرمایه‌های اجتماعی و گنجینه‌های خرد و تجربه توصیف کرد و گفت: بازنشستگان، منابع حمایتی بسیار مهمی در جامعه به شمار می‌روند و بهره‌گیری از تجربیات آنان به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند.
عباس نورمحمدی روان‌سازی امور بازنشستگان و ارتقای سطح معیشت آنان را از وظایف سازمان تأمین اجتماعی دانست و اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای طرح متمرکز پرداخت حقوق آنان از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا انجام‌شده است.
وی افزود: کانون‌های بازنشستگی حلقه میان بازنشستگان و سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌آیند و مسئولان این کانون‌ها به‌عنوان مشاوران امین سازمان، با انتقال مسائل و مشکلات بازنشستگان و ارائه دیدگاه‌های سازنده و منطقی، سازمان را در جهت دستیابی به اهداف خود که ارائه خدمات مطلوب به شرکای اجتماعی و جامعه هدف است، یاری می‌کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان افزود: هدف مجموعه بخش‌های اداره کل، مدیریت درمان و بانک رفاه کارگران، ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان و مستمری‌بگیران است و تعامل و هماهنگی میان هر سه مجموعه، دستیابی به این هدف را تسهیل می‌کند.
در این نشست پیام اکبری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان، درمان را از نیازهای اصلی و مستمر بازنشستگان دانست و گفت: هدف ما در بخش درمان این است که بهترین خدمات را بازنشستگان ارائه کنیم.
وی افزود: برخی از خدمات و داروها در تعهد بیمه تأمین اجتماعی نیست و بیماران خاص در این زمینه به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌ها از مشکلات زیادی رنج می‌برند و لذا از بانک رفاه کارگران انتظار داریم تسهیلاتی را در اختیار این نوع بیماران و هم‌چنین بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که از وضعیت مالی برخوردار نیستند قرار دهد.
علی کرمی رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی بویراحمد و دنا تیز در این نشست گفت: کانون‌های بازنشستگی ازنظر مکان استقرار وضعیت چندان مناسبی ندارند و با توجه به هزینه بالای رهن و اجاره انتظار داریم سازمان مبالغی را در اختیار کانون‌ها قرار دهد تا بتوانند محل مناسبی را رهن و اجاره کنند.
وی افزود: بازنشستگان به دلیل مشکلات مالی و درمانی نیاز به تسهیلات مالی دارند و با توجه به اینکه حساب آنان نزد بانک رفاه است، انتظار داریم این بانک همکاری بیشتری درزمینهٔ پرداخت تسهیلات داشته باشد.
 
یادواره ۷۲ شهید حومه شرقی دهدشت برگزار شد
یادواره ۷۲ شهید حومه شرقی دهدشت در روستای طولیان برگزار شد.
سربلندی، اقتدار، توسعه و آبادانی امروز جمهوری اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری مدیون جان‌فشانی و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.
برگزاری یادواره شهدا یکی از راه‌هایی‌ست که ما می‌توانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل‌های جدید انتقال دهیم، به طوری که برگزاری این گونه یادواره‌ها بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مردم و مسئولان در قبال دستاوردهای شهداست.
دفاع مقدس از نادرترین موضوعاتی است که تمام ملت ما با هر قومیتی که دارند در آن مشارکت داشته اند و در این جنگ نابرابر دو ابر قدرت شرق و غرب برای نخستین بار در کنار هم و روبه‌روی ما ایستادند و آنچه که ما را در دفاع مقدس پیروز کرد و امروز دشمنان از آن می‌ترسند نیروی انسانی با ایمان و با اعتقاد بود.
تبیین شخصیت شهدا، افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت جایگاه شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا جبهه، جبهه فرهنگی است و دشمن امروز با بکارگیری اینترنت و شبکه‌های مجازی به دنبال تضعیف روحیه جهادی و ایثارگری در جامعه ماست.
برگزاری یادواره شهدا، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و بیان ابعاد مختلف زندگی شهدا، مهم‌ترین راه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و همه ما وظیفه داریم که این فرهنگ عاشورایی را در بین جوانان ترویج دهیم و آن را زنده نگه داریم تا این انقلاب حفظ شود.
شامگاه دوشنبه با حضور جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد، فرماندار و مسئولان شورای اداری شهرستان کهگیلویه یادواره ۷۲ شهید حومه شرقی دهدشت در روستای طولیان برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه اظهار داشت: یادواره ۷۲ شهید حومه شرقی دهدشت پانزدهمین یادواره ای است که در امسال برگزار می شود.
سرهنگ سعید برومندزاده افزود: تا پایان امسال ۱۰ یادواره دیگر در قالب یادواره شهدای آبروی محله، پایگاهی و حوزه ای در سطح شهرستان برگزار می شود.
وی گفت: هدف از برگزاری این یادواره شهدا علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی نسل جوان با راه، اهداف و آرمان شهداست.
 
دولت با اختصاص اعتبار ویژه به فکر رفع محرومیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد باشد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای رفع محرومیت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها خواستار تخصیص بودجه ویژه به استان شد.
علی محمد احمدی در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های ختلف هنوز در برخی شاخص‌ها وضعیت مطلوبی ندارد که به طور حتم برطرف کردن مشکلات موجود و کمک به توسعه بیش از پیش نیامند حمایت و نگاه ویژه دولت و بویژه سازمان برنامه و بدجه در اختصاص اعتبار است.
وی با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های استان خواستار توجه ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به استان شد و افزود: انتظار می‌رود در راستای رفع محرومیت و کمک به توسعه این استان اعتبارات هزینه‌ای به صورت خاص در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام به استان تخصیص یابد.
احمدی ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه آب، کشاورزی، انرژی و گردشگری بوده که به طور قطع در صورت جذب سرمایه گذار و تبلیغ و معرفی این مواهب خدادادی زمینه توسعه همه جانبه استان محقق می‌شود.
وی خواستار تقویت بودجه استان، کمک به اجرای و فعال شدن طرح‌های راکد و نیمه تمام، توجه ویژه به مناطق محروم استان و تزریق بودجه به پروژه‌های ملی و کلان استان را خواستار شد و افزود: انتظار می‌رود اعتبار خاصی به پروژه‌های ملی محور پاتاوه - دهدشت، آبرسانی به چند شهر استان، فعال شدن و اجرای پروژه‌های پتروشیمی‌های استان و آبرسانی به دشت‌ها و اراضی کشاورزی در استان تخصیص یابد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی دو روز گذشته با حضور در تهران دیدارهای با رئیس بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد علوی، نشست با معاون امور مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیدار با مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری خارجی ایران در آلمان و یک گروه سرمایه گذاری آلمانی داشته است.
احمدی همچنین از شرکت‌های دانش بنیان حوزه آی سی تی دانشگاه تهران بازدید کرد و وضعیت نمایشگاه‌های استان را در کمیسیون لوایح دولت نیز پیگیری کرد.
وی در این دیدارها بر تقویت زیرساخت‌ها و افزایش سهم سرمایه گذاری در استان تاکید کرده و خواستار حمایت ویژه مسئولان کشوری برای توسعه استان شد.
برنامه عملیاتی سرمایه‌گذاری حوزه ICT در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار اجرایی شدن برنامه عملیاتی سرمایه گذاری حوزه ict در این استان شد.
علی محمد احمدی در نشست با معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات اظهار داشت: با توجه به دستور معاون وزیر هرچه سریعتر برنامه عملیاتی در حوزه گردشگری، توریسم سلامت و محتوا در کهگیلویه و بویراحمد را ارائه و اجرای آن آغاز شود.
وی عنوان کرد: دانشگاه یاسوج، شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم اکنون آمادگی هرگونه همکاری و هماهنگی لازم با شرکت‌های متقاضی سرمایه گذاری در حوزه ict را دارند.
احمدی بر اختصاص سهم ویژه اعتبارات و حجم سرمایه گذاری حوزه ict در این استان برای ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر تاکید کرد و افزود: با استفاده از کابردها در حوزه ict می‌توان دیگر دستگاه‌های اجرائی کهگیلویه و بویراحمد را در بخش‌های مختلف برای مشارکت در این حوزه تشویق و ترغیب کرد.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: سهم اقتصادی کشور در حوزه آی سی تی ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که در برنامه ششم توسعه باید به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.
مرتضی براری با دبیان اینکه سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از این اعتبار در برنامه ششم توسعه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: با این میزان اعتبار می‌توان از طریق کاربردهای ict در استان با روش‌هائی به خلق ثروت، ایجاد اشتغال و توسعه کار دست یافت.
 
نوجوان لنده‌ای در مسابقه نقاشی هیکاری ژاپن مقام دوم را کسب کرد
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنده گفت: در بیست وچهارمین دوره از مسابقات بین المللی نقاشی هیکار ژاپن " بهنام دانش" توانست مقام دوم راکسب کند.
راضیه کبوتری اظهار داشت: بهنام دانش که سابقه ۷سال عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارد در بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی انجمن هیکاری ژاپن توانست افتخار آفرینی کند.
وی افزود: در این دوره از این‌ مسابقات ۱۹ هزار و ۲۳۰ اثر از ۸۵ کشور جهان به دبیرخانه مسابقه هیکاری درژاپن ارسال که از میان ۱۰نفر برگزیده "بهنام دانش" از لنده کسب مقام دوم و به نشان نقره دست پیدا کرد.
رئیس کانون پرورش فکری و نوجوانان شهرستان لنده تصریح کرد: موضوعات نقاشی در زمینه‌های محیط زیست، خانواده، کشاورزی و مردم بوده که موضوع نقاشی بهنام دانش "محیط زیست ایران زمین" بوده است.
 
محدودیت تردد روی پل بشار اعمال می‌شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پایان یافتن عمر مفید پل بشار محدودیت‌های ترافیکی لازم بر روی این پل اعمال می‌شود.
پژمان نیک اقبالی در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب وانت بارهای سیار دستفروش در سطح شهر یاسوج اظهار داشت: این وانت بارها بدون وجاهت قانونی به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: برخی از صاحبان این خودروها با استتار و مخدوش کردن پلاک خودروها سعی در فریب نیروهای راهنمایی و رانندگی دارند ولی ماموران باید با گشت بیشتر و دقیق تر با خودروهای متخلف برخورد کنند.
وی خواستار همکاری شهرداری، دستگاه قضا، راهنمایی و رانندگی و حوزه بهداشت برای نظارت بیشتر و برخورد با این وانت بارهای دستفروش در سطح شهر شد.
نیک اقبالی تصریح کرد: تصریح کرد: با توجه به پایان عمر مفید پل اول بشار لازم است که علاوه بر ایمن سازی، شهرداری با کارشناسی مناسب محدودیت تردد با وزن مشخص را با نصب تابلو اعمال کند.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت در حوزه کارت بانک باید دارای مجوز قانونی باشد گفت: ساماندهی چهارراه حسینیه ثارالله یاسوج نیز در دستور کار قرار بگیرد.
نیک اقبالی تاکید کرد: کیوسک‌های مزاحم در سطح شهر شناسایی و جمع‌آوری شود چرا که تنها موجب افزایش بارترافیکی و سد معبر شده‌اند.
کرامت‌الله فرج زاده در این نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دوره تضمین پل اول بشار تمام شده است و تثبیت پل و مقاوم‌سازی سازه و ستون این پل ضروری است.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد با اشاره به مشکلات حوزه شهری مادوان، عنوان کرد: پیاده‌روها در سطح این شهر در تصرف مصالح فروشان هستند و به حقوق شهروندی توجهی نشده است.
وی بیان کرد: کیوسک‌های مزاحم در سطح شهر یاسوج بسیار است که علاوه بر ایجاد سد معبر مشکلاتی در حوزه بافت شهر ایجاد کرده‌اند که ساماندهی آنها نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است.
فرج زاده گفت: با توجه به اینکه روند افزایش جمعیت در شهر یاسوج سیر صعودی دارد و یک شهر مهاجرپذیر است نیازمند توجه بیش از پیش برای ایجاد و اعمال خدمات شهری است و در این خصوص باید قبل از اجرای هر طرحی نسبت به جانمایی درست آن پیش بینی‌های لازم انجام شود.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد به نقش رسانه‌ها در افزایش فرهنگ ترافیکی در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش اصحاب رسانه در انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگ ترافیک بی‌بدیل است.
وی افزود: اهدای اقلام آموزشی و تشویقی کودکان و دانش‌آموزان از قبیل دفتر، برنامه درسی و کتاب نیز جهت تشویق خانواده آنها به اجرای قوانین ترافیکی لازم است.
 
نظارت بر فروش بوفه ها از مهمترین برنامه های اصلاح الگوی تغذیه در مدارس است
رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت بر فروش بوفه های مدارس، توزیع مواد غذایی مجاز و جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیرمجاز از مهمترین برنامه های اصلاح الگوی تغذیه در مدارس است .
بشیر آرمان صبح امروز دوشنبه، ۲۴ مهرماه در آئین برنامه صبحانه سالم در دبستان جهادگران یاسوج که همزمان با هفته جهانی غذا برگزار شد، افزود: این برنامه با هدف اصلاح الگوی تغذیه وترویج صبحانه سالم برای کودکان برگزار شد .
وی بیان کرد: در این برنامه کودکان غذای سالم خود را به مدرسه آورده و در یک سفره دسته جمعی و با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش و کارشناسان تغذیه صبحانه را صرف کردند .
رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظارت بر فروش بوفه های مدارس، توزیع مواد غذایی مجاز مانند خشکبار، میوه جات، مغزها و شیرپاستوریزه و جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیرمجاز مانند انواع نوشیدنی های گازدار، کالباس، سوسیس و چیپس از مهمترین برنامه های اصلاح الگوی تغذیه در مدارس است .
فریدون مومنی، مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به اهمیت توجه ویژه به غذا ۱۶اکتبر برابر ۲۴مهر روز جهانی غذا نامگذاری و در این روز برنامه های ویژه ای از سوی معاونت غذا و دارو اجرا می شود .
وی افزود: برپایی نمایشگاه، همایش های پیاده روی، اجرای برنامه صبحانه سالم، معرفی صنایع غذایی برتر از مهمترین برنامه های هفته جهانی غذاست .
ملک زاده، کارشناس تغذیه و استاد دانشگاه نیز در این برنامه گفت:کودکان در حال رشد سریع هستند و عادات غذایی خاص بیشتر آنها را در معرض خطر قرار می دهد و ضرورت دارد به صبحانه بعنوان وعده غذایی سالم بیشتر توجه کنند .
وی اضافه کرد: در صورت مصرف خوب صبحانه امکان دریافت مواد غذایی کامل برای کودکان فراهم می شود .
امسال هفته جهانی غذا با شعار تغییرات آینده مهاجرت، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی است.
 
تکمیل مراحل احداث و راه اندازی واحد نمکزدایی ۱۱۰ هزار بشکه‌ای گچساران
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از تکمیل مراحل احداث و راه اندازی واحد نمکزدایی ۱۱۰ هزار بشکه‌ای گچساران۳ توسط کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت خبر داد.
بیژن عالی پور با بیان این که این واحد جدید نمکزدایی در مردادماه امسال راه اندازی آزمایشی شد، تاکید کرد: ​این کارخانه پس از طی آزمایش‌های فنی و ایمنی هم اکنون وارد مدار عملیات تولید شد.
وی خاطرنشان کرد:​ افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی استحصال شده از میدان گچساران و بالا بردن کیفیت نفت تولیدی از اهداف ساخت این کارخانه است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ​هیتر، دیسالتر، مخازن تحت فشار، کوره های پیش گرمکن نفت غیر مستقیم و ساختمان ها و تاسیسات جانبی را از مهمترین تجهیزات واحد نمکزدایی گچساران۳ برشمرد که تماماً از منابع داخلی تأمین شده اند.
عالی پورهمچنین از مراحل پایانی راه اندازی واحد جدید نمکزدایی هفتکل و نفت سفید خبر داد و اضافه کرد: ​این کارخانه نیز پس از آزمایش های فنی و عملیاتی به زودی راه اندازی خواهد شد.
 
۲۰۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد با تانکر آبرسانی می شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت که ۲۰۰ روستا از مجموع یک هزار و ۶۷۶روستای دارای سکنه این استان هم اینک با تانکر سیار آبرسانی می شود.
فیض الله پاسره اظهار داشت : این ۲۰۰روستا فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و تنها ۶روستا آن بالای ۲۰ خانوارجمعیت دارند.
از مجموع یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد ۷۲۰ روستا بالای ۲۰ و مابقی زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
وی تاکید کرد که در حال حاضر ۱۰۰طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان با افزون بر یک هزار و ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی ابراز داشت: ۱۸مورد از این تعداد طرح آبرسانی با بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب مجتمع های آبرسانی درحال راه اندازی است که محل تامین اعتبار آنها از صندوق توسعه ملی است.
پیشرفت فیزیکی این مجتمع های آبرسانی بین ۲۰ تا بالای ۹۰درصد اعلام شده است .
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی تا هفته دولت سال ۹۷ ، بخش عمده مشکل کمبود آب آشامیدنی سالم در مناطق روستایی استان برطرف می شود.
یک هزار و ۴۲۰ روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.
پاسره تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۷۰ کیلومتر خط انتقال،۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در سطح روستاهای این استان انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۲۰ مخزن ذخیره آب با چهار هزار و ۹۰۰ متر مکعب در روستاهای این استان احداث و راه اندازی شده است.
 
۷۰درصدازجاده‌های عشایری گچساران براثر بارندگی تابستانه تخریب شد
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۷۰درصد از راه‌های عشایری این شهرستان در۸۷ منطقه قشلاقی بر اثر بارندگی تابستانه تخریب شد و هم اکنون امور عشایر در حال بازگشایی این راههاست.
قربان کرمی افزود: ۹۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که ۶۳۰ کیلومتر از این راهها بر اثر بارندگی تابستانه تخریب شد.
وی میزان خسارت وارده بر اثر بارندگی تابستانه به راههای عشایری گچساران را بیش از یک میلیارد ریال ذکرکرد.
کرمی ادامه داد: در حال حاضر سه دستگاه لودر و گریدر کار بازگشایی راه های ۸۷ منطقه عشایری گچساران را برعهده دارد.
رئیس امور عشایر گچساران در ادامه افزود: افزون بر ۳۵ دهنه چشمه در مناطق عشایری این شهرستان وجود دارد که ۸۵ درصد آنها بدلیل خشکسالی خشک شده است.
کرمی با بیان اینکه آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر گچساران با ۶ تانکر سیار تامین می شود ،افزود: ۵۴۰ منبع بتنی ذخیره آب در مناطق عشایری این شهرستان احداث شده است.
کرمی گفت: ۴۰۰کیلومتر ایل راه در سه مسیر کوچ عشایر این شهرستان وجود دارد که ۱۰۰ کیلومتر آن دارای موانع است.
وی تصریح کرد: این ایل راه ها بوسیله منابع طبیعی به مردم واگذار شده و به همین دلیل عشایر زمان کوچ با مشکلات تردد مواجه می شوند.
مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استانهای فارس ،کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.
این قشر مولد سالانه دو هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، شش هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می کنند.
عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترکهای قشقایی و دره شوری هستند.
 
حادثه رانندگی در محور باشت - گچساران یک کشته برجای گذاشت
بخشدار بوستان از توابع باشت گفت: تصادف ۲ دستگاه خودرو پژو در جاده شلال دان در محور شهرستان گچساران - باشت یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
علی کرم شجاعی افزود: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴ امروز در ۸ کیلومتری شهر باشت رخ داد.
وی بیان کرد: مصدوم این حادثه پس از انجام عملیات امداد و نجات به بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان انتقال داده شد.
شجاعی تصریح کرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
محور گچساران - باشت به دلیل عبور از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب ایران یکی از پرترددترین جاده‌های کشور به‌ویژه در تعطیلات نوروزی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1