کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی پرتال کودک در کهگیلویه و بویراحمد / سوق و چرام فاقد مرکز فرهنگی و هنری / مظلومیت فرهنگ در سایه بی‌توجهی مسوولان امر

24 مرداد 1396 ساعت 19:35



مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه فرهنگ این استان در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر ، مظلوم و مغفول مانده است.


به گزارش کبنا، عیسی گرجی‌زاده امروز (سه‌شنبه ۲۴ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر فرهنگ در این استان یا اعتبار و طرح و برنامه ندارد و یا پشتیبانی جدی نمی‌شوند.
وی ابراز کرد: رسانه‌ها بارزترین مدافع حقوق مدنی و اجتماعی جامعه بوده که باید بدون ملاحضات سیاسی، فشارهای اداری و قومی از حقوق اجتماعی مردم دفاع کنند و هر جا حقی ضایع شد قاطعانه وارد عمل شوند.
گرجی‌زاده با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها متولی پرورش فکر، استعداد و خلاقیت افراد ۶ تا ۱۷ سال است، عنوان کرد: بسیاری از نخبگان حوزه فرهنگ و هنر برخاسته از کانون پرورش فکری هستند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه «شعار ندهید» شعار مجموعه کانون پرورش فکری این استان است ادامه داد: این نهاد در قالب جشنواره‌های مختلف از جمله قصه گویی، شعرخوانی، عروسک سازی، انیمیشن، داستان سرایی و بازی‌های بومی و محلی فعالیت می‌کند.
گرجی‌زاده افزود: در گذشته ۵ کتابخانه سیار روستایی در شهرهای دهدشت، گچساران، سی سخت و دو مورد در یاسوج فعال بوده که در مهرماه امسال این تعداد با افتتاح دو مورد در بخش‌های مارگون و پاتاوه به ۷ کتابخانه می‌رسد.
وی از احداث و تجهیز ساختمان کتابخانه گچساران و دهدشت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نچندان دور کتابخانه سیار روستایی شهرستان بهمئی نیز ساخته می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای نخستین بار پرتال کودک با هدف ارائه محتوای مناسب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی شد.



گرجی‌زاده به شاخه‌های فعالیت کانون پرورش فکری در مراکز مختلف استان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سه شاخه فرهنگی، هنری و ادبی در قالب جشنواره، قصه‌گویی، شعرخوانی، سفالگری، کتابخوانی، داستان‌نویسی بازی‌های بومی و محلی فعالیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تعداد مراکز موجود در استان را ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری بیان کرد و یادآور شد: ۱۱ مرکز از این تعداد ثابت، پنج مرکز سیار و دو مرکز پستی هستند.

وی کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف توسط کانون پرورشی استان را نشانه فعالیت موثر کانون پرورش فکری استان دانست و گفت: هفته گذشته این اداره کل به عنوان دستگاه برتر استان در جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب و معرفی شد.

این مسوول ساخت و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان را از اقدامات مهم مسوولان کانون پرورش فکری عنوان کرد و بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی شهرستان‌های استان بجز سوق و چرام مرکز فرهنگی و هنری داریم.

گرجی‌زاده با بیان اینکه دو شهر سوق و چرام فاقد مرکز فرهنگی و هنری هستند بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده زمین محل احداث این مراکز در چرام و سوق به ترتیب با متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مشخص شده و بزودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود به گونه‌ای که امسال برای مرکز سوق ۵۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم.

گرجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، کتابخانه سیار روستایی، سینمای کودک، کانون زبان و کتابخانه سیار شهری در استان را از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان علاوه بر فعالیت‌های مختلفی مانند شرکت در مسابقات و جشنواره‌های متعدد عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی «پرتال کودک» در استان را از اقدامات مهم و مورد توجه بیان کرد و گفت: این پرتال با هدف ارائه محتوای مناسب و مورد نیاز کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.koodak24.ir راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همه محصولات فرهنگی و خدمات هنری و ادبی کانون در این رسانه مجازی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: امکان ارائه محتوا و خدمات سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در این رسانه وجود دارد.

این مسوول، تصریح کرد: کتاب، قصه، شعر، کاردستی، بازی، سرگرمی، بازی‌های محلی و سنتی، رسانه، اسباب‌بازی، اخبار و مقاله از بخش‌های مختلفی هستند که کودکان و نوجوانان، والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک می‌توانند از مجموعه ارائه شده استفاده کرده و بهره‌مند شوند.





کد مطلب: 267237

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/267237/راه-اندازی-پرتال-کودک-کهگیلویه-بویراحمد-سوق-چرام-فاقد-مرکز-فرهنگی-هنری-مظلومیت-فرهنگ-سایه-بی-توجهی-مسوولان-امر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1