کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دهبانی: یاسوج میزبان جشنواره فرهنگ رضوی از هفتم تا ۱۰ مرداد

4 مرداد 1396 ساعت 10:58


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، رضا دهبانی‌پور در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: هرساله در دهه مبارک کرامت برنامه‌های متنوعی برای برای پاسداشت این ایام برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در بحث آئین‌های نمایشی و تئاتر، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌های آئین‌های نمایشی و تئاتر، میزبان ششمین دوره جشنواره فرهنگ رضوی خواهد بود.
دهبانی تصریح کرد: این جشنواره شنبه هفتم مرداد تا ۱۰ مردادماه با حضور مسئولان و مدیران کشوری و استانی برگزار می‌شود.
دهبانی‌پور افزود: ۳۲ اثر از ۱۲ استان سراسر کشور برای این جشنواره ارسال شده است که هشت اثر به نام مبارک امام رضا(ع) برگزیده شد.
وی اظهار کرد: استان‌های اصفهان، مرکزی و هرمزگان در شبیه خوانی حضور دارند و چهار اثر دیگر در آیین‌های نمایشی نیز بر روی صحن می‌روند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فقط آیین‌های نمایشی برگزار می‌شد، گفت: امسال چهار آیین شبیه خوانی داریم و آیین‌های نمایشی از استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
دهبانی پور اظهار داشت: این گروه ها هرشب ۱۶ اجرا خواهند داشت و در محل های پارک ساحلی، پارک ولایت و سالن تئاتر روباز اداره کل ارشاد نمایش‌ها اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری در استان، گفت : با رایزنی‌های انجام شده با وزارت ارشاد مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به این کانون‌ها ختصاص یافت.


کد مطلب: 262520

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/262520/دهبانی-یاسوج-میزبان-جشنواره-فرهنگ-رضوی-هفتم-۱۰-مرداد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1