کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جواب یک قطعه «شعر خواندن» چیست؟

10 تير 1396 ساعت 0:56


محمود رجا
در روز عید فطر استاد دانشگاه جوانی شعری می‌خواند. بلافاصله زمین و زمان را بر سرش ریختند. بی‌حرمتش کردند ناسزایش گفتند. تهدیدش کردند. زمین و زمان را متهم کردند. سابقه اجدادی اورا به قول روان‌شناسان ژنوگرام خانوادگیش را ترسیم نمودند.
کاری به محتوای شعر ندارم. بیشتر منظورم سرنوشت این مملکت است.
هر چه بود و هر چه خواند بماند آنچه با او و مملکت شد درد من است.
روایت است روزی رسول خدا (ص) از خیابانی می‌گذشت فرد یهودی مدام او را ناسزا می‌گفت یک روز پیدایش نشد سراغش را گرفت گفتند در بستر بیماری افتاده است. بلافاصله به عیادتش رفت و حال اورا جویا شدند. داستان مالک اش‌تر را تاریخ نقل می‌کند که از کوچه‌ای می‌گذشت بر سر او خاک و خاشاک ریختند به مسجد رفت و برای او دعا کرد.
نه میثم یهودی است نه شکمبه گوسفند ریخت نه ناسزا گفت. جوان انقلابی اشعاری را خواند چه خوب چه بد اما می‌دانم نه ناسزا بود نه فحش شاید بهتر بود جای دیگر روز دیگر با او چه کردیم میثم به درک با کشور چه کردیم. چند روز جامعه را به التهاب کشاندیم شمشیر‌ها را از غلاف بیرون کشیدیم رودروی همدیگر ایستادیم مانند عرب جاهلیت برای هم رجز خواندیم این تذهبو
نه نه همین کنار گوشمان قبله امال ما تحصیلکرده‌های اروپا اولین رئیس جمهور چکسلواکی می‌گوید خوشبختی یعنی چه؟ یعنی اینکه تو این حق را داشته باشی به میدان اصلی شهر بروی و فریاد بزنی چه دولت نالایق و بدی داریم. یکی از نخست وزیران انگلیس در لندن توسط مردم از کله سر تا پا تخم مرغ مالی و گوجه مالی شد شب در تلویریون مصاحبه‌ای کرد که امروز راحت‌ترین روز آرامشم بود چون زبان مردم را فهمیدم.
نه دور نرویم مگر ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی نگفتند که پناه می‌برم به خدا از بستن دهان مخالف.
بابا دهانش را خرد کردید بستن فدای سرتان. خروار‌ها تهمت و ناسزا رویش ریختید بستن دهان بی‌خیال.
نکنید. یادمان باشد این‌ها امتحان است با رئیس جمهور دور قبل چه کردید میمونش خواندید؛ کوتوله‌اش خواندید پناه به خدا مرجع تقلیدتان حرامزاده خواندش نعوذ بالله هیچ کس نفس نکشید.
انصاف بدید کی نجیب‌تر است.
عزیزان آرامش این کشور برای هیچ کس لازم‌تر از دولت نیست دولت در آرامش کارا‌تر است نکند بعضی از دوستان داخل دولت راضی به موفقیت دولت نیستند یا نه می‌خواهید گربه را در حجله بکشید.
نکند می‌خواهید مخالفانتان را ابدادهر خفه کنید نکند....... پناه به خدا از این قوم ناسازگار پناه به خدا از بعضی از دسیسه بازان جنگ روانی پناه به خدا از این بازی‌های نا‌آشنا. پناه به خدا از نیت شوم بعضی‌ها
 


کد مطلب: 257997

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257997/جواب-یک-قطعه-شعر-خواندن-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1