کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهره برداری از ۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان(+تصاویر)

19 بهمن 1395 ساعت 21:31


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در آئین بهره برداری از این واحدهای مسکونی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح احیا و نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان سال گذشته در این شهر با حمایت‌های خدماتی و اعتبارات بانکی و بلاعوض آغاز شده است.
غلامرضا تاجگردون افزود: برای هر یک از این واحدهای مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۶۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت شده است.
وی بیان کرد: طراحی رایگان، تخریب و خدمات ایجاد فضای سبز و ایجاد طرح‌های فرهنگی و رفاهی از دیگر حمایت‌های پیش بینی شده نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی شهر دوگنبدان در محله‌های کیامرثی، پربالی، سادات، رادک و لبنان و هسته مرکزی شهر تا سه سال آینده با یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
تاجگردون افزود: هم اینک ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر این شهر در حال نوسازی است.
وی با اشاره به وقوع ۲ زلزله سه ریشتری در روز گذشته در شهر دوگنبدان بر لزوم مشارکت بیشتر مردم برای شتاب بخشی به این طرح تأکید کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۲۰ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
تاجگردون با اشاره به حادثه امسال آتش سوزی در مجتمع تجاری پلاسکو تهران بیان کرد: این حوادث درس عبرتی برای ایمن سازی واحدهای مسکونی است.
وی با یادآوری تصویب چندین طرح در بودجه سال آینده برای اقشار کم درآمد مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی و افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی گفت: حمایت از افراد کم‌درآمد موردتوجه دولت و مجلس است.
 

 
 
 
 


کد مطلب: 228388

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/228388/بهره-برداری-۱۰۰-واحد-مسکونی-بافت-فرسوده-دوگنبدان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1