تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۲۰۱۶۶۷
نامهی سرگشادهی به وزیر راه؛ لطفاً سریعتر چارهای برای کهگیلویه و بویراحمد بیندیشید
۰
کبنا ؛سید محمدامین صداقتکیش
یکی از فعالان سیاسی نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشته است که از منظر خوانندگان گرامی می گذرد؛
متن نامه به شرح زیر است؛
به نام خدا
برادر بزرگوار جناب آقای عباس آخوندی
وزیر محترم راه و شهرسازی
با سلام و تحیات
اینجانب از استان کوچک از باب وسعت و با دریادلانی از باب خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران نامهای خطاب به شما نوشتهام. همان استانی که انقلابیانش قبل از انقلاب شروع به فعالیت کردند و در تعداد شهداء جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی حرف اول را میزنند. همان استانی که ۱۰% آب کشور را داراست. همان استانی که بالاترین سرانه جنگل را در کشور را داراست. همان استانی که به تأیید مطالب خودتان در زمان جهاد سازندگی مردانی دارد که از یک ریال حق بیت المال هم نگذشتند. بله برادر اینجا کهگیلویه و بویراحمد است سرزمین پاسداران و حافظان انقلاب.
نقطه کوچک امید در سال ۹۲ به روزنه و حال به روز تبدیل گردید تا انحصار طلبی و انحرافات عده قلیلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت اصلاحات و اعتدال گام بردارد. کسری بودجه وزارتخانه تجمیعی راه و شهرسازی را بیشتر از سایر وزارتخانهها از بابت دیون و تعهدات نیمه کاره دولت قبل تحت فشار قرار داد و بدون تردید در این وزارتخانه به وزیری جهادگر و از نوع سازندگی نیاز بود که دولت با انتخاب شما سنگ تمام گذاشت و به تبع آن استانها هم میبایست تغییرات در آن صورت میگرفت که کهگیلویه و بویراحمد هم مستثنی نبود و در رکاب تغییر و اعتدال گام برداشت تا مهندس ممتاز جهانگیری سکان مدیریتی را برعهده گرفت و تغییرات را آغاز نمود که با روند نسبی تغییرات در مجموعه معاونین و مقاومتهای وزارتخانه جهت عدم تغییر در حوزههای معاونین استان، ایشان کوتاه نیامد و در حد توان نسیم اعتدال در راه و شهرسازی استان وزید تا آنکه طبق قانون نتوانست نظر بعضی از افراد تأمین نماید و با روحیه همیشگی به خواستههای نامعقول ((نه)) گفت که همین مقاومتها با روشهای خاص و حمایت معاونین حضرتعالی به بازنشستگی تحمیلی ایشان و انتصاب مهندس فدایی ختم گردید که از کم و کیف مخالفتها با انتصاب فدایی بلحاظ عزل جهانگیری هم کامل در اطلاع هستید و از بازگویی آن صرفنظر مینمایم. مهندس فدایی در عمر مدیریتی ۱۸ ماهه خود مابقی عزل و نصبهای حامیان دولت را انجام داد و روی سیاست اصلی وزارتخانه تمرکز نمود تا بتواند استان کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد را در باب اولین زیر ساخت توسعه (راه زمینی، ریلی و هوایی) نجات دهد که این اقدام و فعال نمودن پروژهها در تمام محورهای اصلی و فرعی تحت هیچ شرایطی قابل کتمان نیست و گرچه نقدهایی هم در بعضی حوزهها به ایشان وجود دارد ولی مجموعه مدیریتی راه و شهرسازی در استان با وضعیت مالی پروژههای عمرانی دولت نمره قابل قبولی کسب نمودهاند. سهم خواهی نمایندگان و دخالتهای غیر قانونی در امور دولت را کاملا مستحضرید که روزانه هم نامههای گوناگونی در خصوص این آسیب از اقصی نقاط کشور و خصوصا استان ما برای وزارت راه و شهرسازی ارسال میگردد و در چند روز اخیر متوجه شدهایم مجدد طرح تغییر مدیرکل راه و شهرسازی و انتصاب گزینه غیر بومی انجام گرفته است که علی رغم سکوتم در ۳ سال عمر دولت تدبیر و امید مجبورم مطالبی را خدمتتان معروض نمایم.
۱. در وزارتخانه گرچه تغییراتی در بین معاونین و مدیران ستادی انجام گرفته که به نسبت سایر وزارتخانهها عملکرد مثبتی میباشد لیکن بازماندگان دولت قبل هنوز در تصمیم گیریها بینقش نیستند و جهت تثبیت خود به امیال شخصی نمایندگان مجلس تن میدهند و نمونهاش لابی یعضی معاونین حضرتعالی در این اقدام انتصابی جدید در راه و شهرسازی استان میباشد که انتصاب گزینه غیر بومی مورد نظر وزارتخانه (کارشناس بدون سابقه مدیریتی) با نظر نمایندگان مجلس صورت گرفته و این اقدام در بحث تفکیک قوا که ریاست محترم جمهور روی آن تأکید داشته، کاملا مغایرت دارد و از سویی در این استان تنها ادارهای که در این دولت قصد دارد برای دومین بار عزل و نصب نماید راه و شهرسازی میباشد که علاوه بر هزینه تراشی برای دولت در انتخابات اخیر، ماهیت ساختاری وزارتخانه را در عدم شفافیت در کمیته انتصابات و انتخاب مدیران کارآمد زیر سؤال میبرد.
۲. فرزندان شایسته بومی استان کهگیلویه و بویراحمد در نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید سه استاندار توانمند و اجرایی را سهمیه دارند و در هر گوشهای از ایران اسلامی جایگاهی برایشان در نظر گرفته شود، خوش میدرخشند و نامشان برای همیشه خواهد ماند. حال چه اتفاقی افتاده که وزارت راه و شهرسازی نتوانسته از بین اینهمه نیروی متخصص، متعهد، کارآمد، علمی، اجرایی و همسو با دولت در اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر مجموعههای اداری استان گزینهای برای سرپرستی تا زمان توافقات نهایی جهت انتخاب مدیرکل برگزیند؟ لازم است بدانید در این استان مهندسانی هستند که از دست بالاترین مقام اجرایی کشور تندیس مهندس نمونه را در دولتهای با ثبات گرفتهاند.
۳. استان ما کمتر از ۱% جمعیت کشور میباشد و این تصمیم گیریهای تحمیلی جایگاه نماینده عالی دولت را در استان زیر سؤال میبرد. هر تغییری تبعاتی دارد و آیا به این فکر نمودهاید که شیرینی استقبال مردم استان از رئیس جمهور در ماه گذشته نباید تلخ گردد؟ گرچه انتظار بود خودتان برای تجدید خاطرات استان کهگیلویه و بویراحمد در این سفر همراه هیئت محترم دولت باشید و همین مطالبه هم برآورده نشد. لذا امید دارم:
ضمن تجدید نظر در بحث اقدام صورت گرفته و جهت جلب رضایت کارکنان راه و شهرسازی و جلوگیری از تکرار مشکلاتی که در زمان معارفه مهندس فدایی صورت گرفت و به پاس آرامش کنونی استان برای حفظ رویه دولت در اعتدالگری بکوشید تا این نارضایتیها در انتخابات آتی به واکنشهای منفی سرانجام نگردد.
با احترام
سید محمد امین صداقت کیش فعال سیاسی حامی دولت
هشتم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج
رو نوشت:
دفتر جناب آقای دکتر حسین فریدون حسب اطلاع موضوع بصورت پیامکی
دفتر جناب آقای دکتر سید موسی خادمی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
یکی از فعالان سیاسی نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشته است که از منظر خوانندگان گرامی می گذرد؛
متن نامه به شرح زیر است؛
به نام خدا
برادر بزرگوار جناب آقای عباس آخوندی
وزیر محترم راه و شهرسازی
با سلام و تحیات
اینجانب از استان کوچک از باب وسعت و با دریادلانی از باب خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران نامهای خطاب به شما نوشتهام. همان استانی که انقلابیانش قبل از انقلاب شروع به فعالیت کردند و در تعداد شهداء جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی حرف اول را میزنند. همان استانی که ۱۰% آب کشور را داراست. همان استانی که بالاترین سرانه جنگل را در کشور را داراست. همان استانی که به تأیید مطالب خودتان در زمان جهاد سازندگی مردانی دارد که از یک ریال حق بیت المال هم نگذشتند. بله برادر اینجا کهگیلویه و بویراحمد است سرزمین پاسداران و حافظان انقلاب.
نقطه کوچک امید در سال ۹۲ به روزنه و حال به روز تبدیل گردید تا انحصار طلبی و انحرافات عده قلیلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت اصلاحات و اعتدال گام بردارد. کسری بودجه وزارتخانه تجمیعی راه و شهرسازی را بیشتر از سایر وزارتخانهها از بابت دیون و تعهدات نیمه کاره دولت قبل تحت فشار قرار داد و بدون تردید در این وزارتخانه به وزیری جهادگر و از نوع سازندگی نیاز بود که دولت با انتخاب شما سنگ تمام گذاشت و به تبع آن استانها هم میبایست تغییرات در آن صورت میگرفت که کهگیلویه و بویراحمد هم مستثنی نبود و در رکاب تغییر و اعتدال گام برداشت تا مهندس ممتاز جهانگیری سکان مدیریتی را برعهده گرفت و تغییرات را آغاز نمود که با روند نسبی تغییرات در مجموعه معاونین و مقاومتهای وزارتخانه جهت عدم تغییر در حوزههای معاونین استان، ایشان کوتاه نیامد و در حد توان نسیم اعتدال در راه و شهرسازی استان وزید تا آنکه طبق قانون نتوانست نظر بعضی از افراد تأمین نماید و با روحیه همیشگی به خواستههای نامعقول ((نه)) گفت که همین مقاومتها با روشهای خاص و حمایت معاونین حضرتعالی به بازنشستگی تحمیلی ایشان و انتصاب مهندس فدایی ختم گردید که از کم و کیف مخالفتها با انتصاب فدایی بلحاظ عزل جهانگیری هم کامل در اطلاع هستید و از بازگویی آن صرفنظر مینمایم. مهندس فدایی در عمر مدیریتی ۱۸ ماهه خود مابقی عزل و نصبهای حامیان دولت را انجام داد و روی سیاست اصلی وزارتخانه تمرکز نمود تا بتواند استان کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد را در باب اولین زیر ساخت توسعه (راه زمینی، ریلی و هوایی) نجات دهد که این اقدام و فعال نمودن پروژهها در تمام محورهای اصلی و فرعی تحت هیچ شرایطی قابل کتمان نیست و گرچه نقدهایی هم در بعضی حوزهها به ایشان وجود دارد ولی مجموعه مدیریتی راه و شهرسازی در استان با وضعیت مالی پروژههای عمرانی دولت نمره قابل قبولی کسب نمودهاند. سهم خواهی نمایندگان و دخالتهای غیر قانونی در امور دولت را کاملا مستحضرید که روزانه هم نامههای گوناگونی در خصوص این آسیب از اقصی نقاط کشور و خصوصا استان ما برای وزارت راه و شهرسازی ارسال میگردد و در چند روز اخیر متوجه شدهایم مجدد طرح تغییر مدیرکل راه و شهرسازی و انتصاب گزینه غیر بومی انجام گرفته است که علی رغم سکوتم در ۳ سال عمر دولت تدبیر و امید مجبورم مطالبی را خدمتتان معروض نمایم.
۱. در وزارتخانه گرچه تغییراتی در بین معاونین و مدیران ستادی انجام گرفته که به نسبت سایر وزارتخانهها عملکرد مثبتی میباشد لیکن بازماندگان دولت قبل هنوز در تصمیم گیریها بینقش نیستند و جهت تثبیت خود به امیال شخصی نمایندگان مجلس تن میدهند و نمونهاش لابی یعضی معاونین حضرتعالی در این اقدام انتصابی جدید در راه و شهرسازی استان میباشد که انتصاب گزینه غیر بومی مورد نظر وزارتخانه (کارشناس بدون سابقه مدیریتی) با نظر نمایندگان مجلس صورت گرفته و این اقدام در بحث تفکیک قوا که ریاست محترم جمهور روی آن تأکید داشته، کاملا مغایرت دارد و از سویی در این استان تنها ادارهای که در این دولت قصد دارد برای دومین بار عزل و نصب نماید راه و شهرسازی میباشد که علاوه بر هزینه تراشی برای دولت در انتخابات اخیر، ماهیت ساختاری وزارتخانه را در عدم شفافیت در کمیته انتصابات و انتخاب مدیران کارآمد زیر سؤال میبرد.
۲. فرزندان شایسته بومی استان کهگیلویه و بویراحمد در نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید سه استاندار توانمند و اجرایی را سهمیه دارند و در هر گوشهای از ایران اسلامی جایگاهی برایشان در نظر گرفته شود، خوش میدرخشند و نامشان برای همیشه خواهد ماند. حال چه اتفاقی افتاده که وزارت راه و شهرسازی نتوانسته از بین اینهمه نیروی متخصص، متعهد، کارآمد، علمی، اجرایی و همسو با دولت در اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر مجموعههای اداری استان گزینهای برای سرپرستی تا زمان توافقات نهایی جهت انتخاب مدیرکل برگزیند؟ لازم است بدانید در این استان مهندسانی هستند که از دست بالاترین مقام اجرایی کشور تندیس مهندس نمونه را در دولتهای با ثبات گرفتهاند.
۳. استان ما کمتر از ۱% جمعیت کشور میباشد و این تصمیم گیریهای تحمیلی جایگاه نماینده عالی دولت را در استان زیر سؤال میبرد. هر تغییری تبعاتی دارد و آیا به این فکر نمودهاید که شیرینی استقبال مردم استان از رئیس جمهور در ماه گذشته نباید تلخ گردد؟ گرچه انتظار بود خودتان برای تجدید خاطرات استان کهگیلویه و بویراحمد در این سفر همراه هیئت محترم دولت باشید و همین مطالبه هم برآورده نشد. لذا امید دارم:
ضمن تجدید نظر در بحث اقدام صورت گرفته و جهت جلب رضایت کارکنان راه و شهرسازی و جلوگیری از تکرار مشکلاتی که در زمان معارفه مهندس فدایی صورت گرفت و به پاس آرامش کنونی استان برای حفظ رویه دولت در اعتدالگری بکوشید تا این نارضایتیها در انتخابات آتی به واکنشهای منفی سرانجام نگردد.
با احترام
سید محمد امین صداقت کیش فعال سیاسی حامی دولت
هشتم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج
رو نوشت:
دفتر جناب آقای دکتر حسین فریدون حسب اطلاع موضوع بصورت پیامکی
دفتر جناب آقای دکتر سید موسی خادمی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد