کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موفقیت‌های چشمگیر انجمن هوافضای استان

1 شهريور 1394 ساعت 7:05


علی محمودی با اشاره به فعالیت‌های انجمن هوا فضای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این انجمن از سال ۸۹ و به منظور ساماندهی و حمایت از مخترعین در حوزه هوافضا و رباتیک راه‌اندازی شد.

رئیس‌کل انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این انجمن هم اکنون  بیش از هزار و۳۰۰ عضو عادی در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و دنا دارد، بیان کرد: در شهرستان بویراحمد نیز در حال عضو‌گیری هستیم و امیدواریم جوانان و نوجوانان بویراحمدی علاقمند به هوافضا و رباتیک به این انجمن بپیوندند.

وی عنوان کرد: از میان اعضای انجمن هوا فضای کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ عضو فعال در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی وجود دارد که تاکنون اختراعات و ابداعات خوبی برجای گذاشته و در مسابقات کشوری حضور درخشانی داشته‌اند.

رئیس‌کل انجمن هوا فضای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انجمن هوا فضای استان در حال حاضر در دو رشته  هوا فضا و رباتیک فعالیت و عضوگیری دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی شاخه‌های ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی و نانو از اصلی‌ترین برنامه‌های انجمن هوافضای استان در سال جاری خواهد بود.

این مخترع جوان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های موثر انجمن هوا فضای استان در مسابقات کشوری یادآور شد: کسب رتبه دوم سومین دوره مسابقات قطب علمی سامانه هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۲ و کسب رتبه نخست مسابقات ملی هوافضای دانشگاه امیر کبیر و کسب رتبه سوم در مسابقات فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از مهمترین دستاوردهای اعضای این انجمن در سال ۹۳ بود.

رئیس کل انجمن هوا فضای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال جاری نیز تیم رباتیک انجمن هوا فضای کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مسابقات اختراعات و رباتیک کشوری توانست علاوه بر کسب شش رتبه قهرمانی کشور به عنوان تیم فنی انجمن هوا فضای کشور شناخته شود.

وی با بیان اینکه استعدادهای ناب و بالقوه فراوانی در زمینه هوا فضا و رباتیک در میان جوانان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهار کرد: متاسفانه به رغم فعالیت‌های موثر دانش‌آموزان و دانشجویان هم استانی در این زمینه مسئولان استانی با این قبیل فعالیت‌ها بیگانه‌اند و هیچ‌گونه حمایت درخوری تاکنون از فعالیت‌های انجمن هوا فضا نداشته‌اند.

رئیس انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان استانی خواست تا توجه بیشتری به فعالیت‌های انجمن هوافضا داشته باشند تا در سایه آن اعضای این انجمن بتوانند اختراعات و خلاقیت‌های خود را هرچه بیشتر بروز دهند.

 


کد مطلب: 121491

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/121491/موفقیت-های-چشمگیر-انجمن-هوافضای-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1