کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجحاف دانشگاه یاسوج در حق جوان بویراحمدی/چه کسی پاسخگو است؟

17 مرداد 1394 ساعت 10:45


گاهی انتشار یک مطلب سخت است و شاید بعد از انتشار آن به شما بگویند تشویش اذهان عمومی کردی و باید پاسخگو باشی، اما شنیدن حرف‌های فردی که دچار دیو بدذات بی‌عدالتی شده آدم را نگران می‌کند و هر فردی دوست دارد که به کمک او بیاید.
دیروز وقتی که از یک سفر خبری برگشته بودم و «لپ تاپ» خود را برای انتشار خبری روشن کردم، تلفنم زنگ خورد و آن طرف خط تلفن، صدای نامفهومی به گوشم خورد، «شهاب» که به خوبی نمی‌توانست صحبت کند، متقاعدم کرد که او را ببینم، سریع لباس پوشیدم، آمدم بیرون و «شهاب» را روبروی «کفش ملی» یاسوج دیدم، جوانی متولد هزار و سیصد و شصت و شش که دچار سکته و سمت راست او فلج شده بود و خوب نمی‌توانست حرف بزند، حرف‌های او را شنیدم.
«شهاب شکیب‌پور»، متولد ۱۳۶۶ و اهل بویراحمد هستم. سال‌های زیادی را در کانون‌های فرهنگی، بسیج، هیئت‌های مذهبی فعالیت کردم و در سال ۱۳۸۵ هیئت مذهبی منتظران ظهور را تأسیس کردم و مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر پایگاه مقاومت بسیج، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای ساران، مسئول کانون فرهنگی و مذهبی روستا، سرگروه حلقه‌های شجره طیبه صالحین پایگاه‌ها را سابقه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خودم دارم. او گفت: رئیس هیئت فوتبال شهرستان‌های بویراحمد و دنا را کارنامه ورزشی و پنج سال سابقه خدمت در واحد فناوری و اطلاعات دانشگاه یاسوج را در کارنامه اداری خود دارم.
این جوان بویراحمدی که با لحنی اندوهگین صحبت می‌کرد، گفت: با آزمون وارد دانشگاه یاسوج شدم و در اواخر ریاست «الف. الف» گفتند باید در فضای سبز دانشگاه یاسوج مشغول شوی، همزمان آقای «الف» فردی را به نام «الف» را به عنوان مدیر عمومی دانشگاه از نزدیکان و لیدرهای نماینده مجلس منصوب کرده بود، نهایت به دلیل فقط سیاسی و آن اینکه من طرفدار «ستار هدایت‌خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا» بودم، مرا اخراج کردند.
«شهاب شکیب‌پور»، اظهار کرد: به دلیل اخراج از کار یک ماه بعد به بیماری اعصاب مبتلا و در سن ۲۸ سالگی سکته کردم و از ناحیه دست و پا فلج و لکنت زبان گرفتم.
او گفت: سال‌ها از طریق مراحل قانونی پیگیر حقم بودم و در نهایت اداره‌کار استان کهگیلویه و بویراحمد برای من بازگشت به کار زد ولی مسئولان وقت دانشگاه یاسوج نپذیرفتند.
به گزارش کبنانیوز و به گفته این فرد اخراج شده از کار، یکی از مسئولان دانشگاه یاسوج گفته بود به «شکیب‌پور» بگوید «تا دستی به ریشش بکشد، شاید بتوانم برایش کاری انجام بدهم». «شکیب‌پور» که به شدت از این سخن «مسئول ارشد دانشگاه» ناراحت شده بود، افزود: خانواده من در حال پاشیدن از هم است، نه توان کار کردن دارم و نه مسئولی به داد من می‌رسد.
این جوان بویراحمدی تاکید کرد: ضمن رفتن راه‌های قانونی حتی به خانه‌های اقوام و خود مسئولان دانشگاه یاسوج رفتم ولی جواب مثبتی نشیدم.
به گزارش کبنانیوز، «شهاب شکیب‌پور» امروز صبح در استانداری کهگیلویه و بویراحمد حاضر و هم‌اکنون در جلوی درب ورودی استانداری تحصن کرده است. وی گفت: این حرکت حقیر صرفاً جهت مطالبه حقم می‌باشد و هیچ‌گونه دلیل سیاسی و یا داشتن عناد با نظام و ولایت مطلقه فقیه نیست و همانگونه که سابقه حقیر نیز نشان می‌دهد، حاضرم قطره قطره خونم را نثار ولایت و راهش نمایم.
وی اضافه کرد: هرگونه سوء استفاده یا برداشت غلط از این موضوع را محکوم می‌نمایم.
این جوان بویراحمدی افزود: اگر معتقد به اسلام و شرع آن نبودم دست به اقدام غیراسلامی می‌زدم.
به گزارش کبنانیوز، این در حالی است که دانشگاه یاسوج اخیراً نیروهای زیادی را به کار گرفته است که در صورت لازم اسامی آنها را منتشر خواهیم کرد.
به گفته «شهاب شکیب‌پور»؛ فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه‌ای با دانشگاه یاسوج مکاتبه کرده و قول داده که ظرف ۱۰ روز این موضوع را حل و فصل کند.
در آینده نزدیک مدارک و گزارش‌های بیشتری در این خصوص منتشر می‌کنیم. امادگی انتشار پاسخ مسئولان دانشگاه یاسوج را داریم.
ادامه دارد


کد مطلب: 118737

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/118737/اجحاف-دانشگاه-یاسوج-حق-جوان-بویراحمدی-کسی-پاسخگو

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1