کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟

1 مرداد 1394 ساعت 6:03


گردش نیروها یکی از پارامترهای اساسی دموکراسی می باشد ولی گاهی برخی افراد و مدیران با استفاده از رانت های دولتی و بذل و بخشش به بالا دستها و پایین دست ها به ماندگاری خود کمک می کنند و این امر سبب روزمرگی و در عین حال دلسردی مردم نسبت  به  ان دستگاه می گردد. در حالی که در نظام جمهوری GHAZ (2)اسلامی ایران بر خدمت خالصاته تاکید شده است مدیرانی هستند که نهاد خدمت و کار را به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه می کنند و برای بقا دست به هر کار و عملی می زنند. گاهی هدایا و کادو های از جمله عسل به مدیران بالا دست می دهند گاهی مهمانی های پر زرق و برق می گیرند به گونه ای که چندی قبل در چشمه بلقیس چرام در یک ضیافت کوچک که با حضور یکی از مسئولان شرکت گاز کشور انجام گرفته بود مبلغ بسیار زیادی هزینه گردید.
و کسی هم در این میان پاسخگو نمی باشد. البته این تنها موردی نیست که مسئولان مربوطه خود را در قبال مردم پاسخگو نمی دانند بلکه در مواردی دیگر از جمله استخدامی  های شرکت گاز  که در سال ۱۳۹۰ سایت محلی اسامی و ارتباطات نسبی و سببی آن را با مدیران ارشد شرکت فاش کرده بود ( با سرچ در اینترنت این خبر هم چنان قابل مشاهده است) و هم چنین استخدامی های این شرکت در شهرستان کهگیلویه و یا نحوه اجرای و واگذاری پروژه های این شرکت نیز سوالاتی وجود دارد. و جالب این که وقتی این مسائل مطرح می‌گردد برخی ها به عوض جواب دادن موضوع را سیاسی می کنند و می گویند  شرکت گاز یک دستگاه فنی است و از نگاه سیاسی در ان باید پرهیز کرد در حالی که متاسفانه سیاست و سیاست زدگی در تار و پود سیستم اداری در کشور و بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد نفوذ کرده است  و هیچ دستگاهی از این امر مبرا نیست.
البته این جواب دادن و توجیهات سلیقه‌ای است یعنی افراد برای فرار از پاسخگویی و یا ممانعت از ورود دیگران به ساختارشان بهترین جواب را در این می دانند که بگویند این دستگاه سیاسی نیست و فنی است. در حالی که اگر به عملکرد دستگاه و نوع کار ان و نحوه انتصاب مدیر و معاونان ان دقت شود کاملا روشن می شود که همه اتفاقات محصول سیاسی کاری بوده اند.
سیاسی زدگی و سیاسی کاری در دولت قبل به اوج خود رسید و سیاست را به تمام دستگاه نفوذ دادند و حتی با کارشناسان ادارات به صورت سیاسی و حذفی برخورد کردند در وزارت نفت بیش از حد ظرفیت نیورهای وابسته به خود را به بدنه وزارت نفت تحمیل کردند و فساد مالی و اداری را به اوج رساندند تا ان که در نهایت یک دکل نفتی مفقود شد.

GHAZ (1)
به نظر می‌رسد اصلاح ویرانه‌های به جا مانده از آن دولت سال‌ها طول بکشد که در این راه توجه به نیروهای کارشناسی یک ضرورت است امری که البته  تاکنون خوب مدیریت نشده است و در کهگیلویه و بویراحمد که انگار ابدا دولتی  تغییر کرده باشد و بویژه مدیریت شرکت گاز استان تاکنون تغییری ایجاد نشده است. مدیر فعلی این شرکت که قطعا به صورت سیاسی انتصاب شدند کماکان بر مسند مدیریت هستند و در عین حال هیچ همکاری و همراهی با مطالبات مردم ندارند.
شرکت گاز بواسطه بودجه کلان و البته مستقل از بودجه مصوب استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر خوب توانسته است وعده های نمایندگان در برخی  روستاهای خاص را تحقق ببخشد و کار گاز رسانی به مناطق نیروهای صاحب نفوذ را در اسرع وقت به سرانجام برساند. ولی با این وجود شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در اکثر شاخص‌ها در سطح کشور در رتبه آخر قرار دارد.
مدیر این دستگاه سال هاست در این منصب مشغول به کار می باشند که در این میان دو سوال وجود دارد یک اگر ایشان مدیر توانمندی هستند پس چرا در طول این سالها ارتقا نگرفته اند و اگر ضعیفند پس علت ماندگاری شان چیست ایا کسی پیگیر نیست و یا انکه حامیانی دارد که مانع از نزدیک شدن به ایشان می شوند موردی که مشابه ان برای شرکت گاز شهرستان کهگیلویه نیز مصداق دارد و انجا هم سال هاست فردی بر صندلی تکیه زده است و از جایش جم نمی خورد. و احتمالا مدیریت مادام العمری را برای خود تعریف کرده اند.
نکته دیگر مطالبه بخش وسیعی از فعالان شهرستان در پیگری تغییر در مدیریت شرکت گاز شهرستان کهگیلویه میباشد که گفته می شود اقای صیدالی با امروز و فردا کردن در حال خریدن وقت هستند و احتمالا زمانی اقدام خواهند کرد که عمر دولت یازدهم تمام شده باشد.


کد مطلب: 116019

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/116019/شرکت-گاز-کهگیلویه-بویراحمد-می-گذرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1