کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعطیلی موسسات قرآنی در سایه کم‌کاری تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

23 خرداد 1394 ساعت 11:37


ترویج فرهنگ قرآنی همواره از دغدغه‌های علمای بزرگ اسلام بوده است و ترویج این فرهنگ در زندگی افراد جامعه بسیار تاثیرگذار است.
تعطیلی برخی موسسات قرآنی به‌دلیل کمبود اعتبارات
 
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌دلیل کمبود اعتبارات برخی از موسسات قرآنی تعطیل و برخی دیگر در شرف تعطیلی هستند که انتظار می‌رود مسئولان اعتباراتی را برای فعالیت‌های قرآنی در نظر بگیرند.
حسین علی‌نسب امروز در گفت‌وگو با فارس، به برنامه‌های دارالقرآن کریم استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: همانند سال‌های گذشته طرح جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که این طرح امسال در حسنیه ثارالله یاسوج برگزار و به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد پخش می‌شود.
رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کر‌د: آموزش کلی و عمومی قرآن کریم به‌صورت گسترده در خانه‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن و دعوت از قاریان برجسته مصری، بین‌المللی، استانی و کشوری و حفاظ برتر جهانی از دیگر برنامه‌های دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان است.
وی به مشکلات پیش‌روی دارالقرآن کریم این استان اشاره کرد و گفت‌: به‌دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات مالی برخی از موسسات قرآنی تعطیل و برخی دیگر در شرف تعطیلی هستند که انتظار می‌رود مسئولان استان خصوصاً نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتباراتی برای فعالیت‌های قرآنی در نظر بگیرند.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های خوب موجود، در صورت حل مشکلات مالی این آمادگی وجود دارد که برنامه‌های قرآنی مختلفی و متعددی در سطح استان برگزار شود.
علی‌نسب خواستار حضور و مشارکت خیرین قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: خیرین همان‌طور که در مدرسه‌سازی نقش فعالی دارند در فعالیت‌های قرآنی حضور داشته باشند تا برنامه‌‌های قرآنی بیش از گذشته و با کیفیت بهتری در استان اجرا شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، کمبود اعتبارات در سازمان تبلیغات اسلامی به عدم تعامل رئیس این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان بودجه‌ای کشور و استان برمی‌گردد به طوریکه وی نتوانسته از ظرفیت‌های خیرین، مشارکت‌های مردمی و ارتباط با مسئولان کشوری و استانی به کانون‌های مساجد و قرآنی رونق ببخشد که امیدوارم سازمان مرکزی تبلیغات اسلامی اسلامی کشور در این خصوص چاره‌اندیشی کند.
تعطیلی برخی از موسسات قرآنی دلیل این مدعا است.


کد مطلب: 110447

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/110447/تعطیلی-موسسات-قرآنی-سایه-کم-کاری-تبلیغات-اسلامی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1