کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چالش‌های فناوران و نوآوران به روایت مدیرعامل شرکت فراوران کیان طبیعت:

بازار فروش محصولات، تبلیغات و امکان استفاده از متخصصین دانشگاهی؛ سه چالش عمده شرکت‌های نوآور و فناور در استان کهگیلویه و بویراحمد

15 آذر 1401 ساعت 14:09

در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد که از روز دوشنبه (14 آذر 1401) تا چهارشنبه (16 آذر 1401) به مدت سه روز ادامه دارد، گفت‌وگوهایی با برخی از کارآفرینان، نوآوران و فناوران انجام می‌شود که به مرور منتشر خواهند شد. در این گفت‌وگوها چالش‌ها و مطالبات فناوران، نوآوران و پژوهشگران بررسی می‌شوند.


در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد که از روز دوشنبه (14 آذر 1401) تا چهارشنبه (16 آذر 1401) به مدت سه روز ادامه دارد، گفت‌وگوهایی با برخی از کارآفرینان، نوآوران و فناوران انجام می‌شود که به مرور منتشر خواهند شد. در این گفت‌وگوها چالش‌ها و مطالبات فناوران، نوآوران و پژوهشگران بررسی می‌شوند.
شیوا غرقانی مدیرعامل شرکت فراوران طبیعت کیان که در حوزه تولید انواع محصولات شوینده، لوزام آرایشی و بهداشتی و فراورده‌های گیاهی فعالیت دارد، در گفت‌وگو با کبنانیوز برخی از چالش‌های نوآوران و فناوران کهگیلویه و بویراحمدی را تشریح کرد.
غرقانی اظهار داشت: شرکت فراوران کیان طبیعت یک هلدینگ کوچکِ کشت گیاهان دارویی تا تولید محصولات شوینده، لوازم آرایشی و بهداشتی، تهیه عصاره‌ها و عرقیات و نهایتاً داروهای گیاهی است.
وی یکی از مشکلات شرکت‌های فناور را عدم حضور دانشگاهیان و اساتید دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به قانونی که اخیراً در نظر گرفته شده، عدم استفاده از این افراد که از متخصیصین حوزه اقتصاد دانش‌بنیان هستند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند که در بلندمدت اثرات سوء خود را نشان خواهد داد؛ چرا که برای دستیابی به اهداف صنعت، به چنین افرادی نیازی اساسی وجود دارد.  
غرقانی با تشریح رویه ثبت و راه‌اندازی شرکت فراوران کیان طبیعت، گفت: اوایل سال 1398 کارهای واگذاری زمین شروع شد و در اواخر این سال، توانستیم پروانه بهره‌برداری را دریافت کنیم.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای قابلیت‌ها و منابع طبیعی خدادادی بسیار زیادی است و در این استان می‌توان انواع گیاهان دارویی اعم از گیاهان سردسیری و گرمسیری را کشت و برداشت کرد. البته این موضوع باید همزمان با استفاده از دانش آکادمیک باشد.
غرقانی یکی از مشکلات شرکت‌های فناور و نوآور را در حوزه بازار فروش عنوان کرد و گفت: بخش اعظم کار، ایجاد بازار برای فروش محصولات است.

وی اضافه کرد: ما با رقبای بزرگی از استان‌های صنعتی کشور همچون البرز و قزوین روبه‌رو هستیم؛ در این استان‌ها هم امکانات و زیرساخت‌های بیشتری وجود دارد و هم امکان کار هزینه کمتری نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت فراوران کیان طبیعت ادامه داد: ما از مسئولین استانی توقع ایجاد بازار کار را داریم. در این خصوص، صدا و سیما می‌تواند به معرفی محصولات این شرکت‌ها بپردازد. چرا که بخش زیادی از موفقیت هر شرکت، منوط به معرفی محصولات و بازاریابی اصولی است.
وی گفت: بنابراین ما انتظار داریم مسئولین از ما حمایت‌های بازاریابی به عمل بیاورند و از سوی دیگر، برای انجام تبلیغات، تسهیلاتی در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.
غرقانی تصریح کرد: با تبلیغات اصولی شرکت‌ها می‌توانند نیمی از راه را بروند. چرا که فروش محصولات به مصرف‌کنندگان نیازمند ایجاد اعتماد در بین آنهاست و این امر بدون تبلیغات بسیار زمانبر است.
وی اضافه کرد: به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌ها و کمبود نیروی انسانی در کهگیلویه و بویراحمد، هزینه تولید بسیار بالاتر از سایر استان‌هاست، بنابراین تولیدکنندگان امکان زیادی برای ورود به حوزه تبلیغات ندارند.
غرقانی در خصوص اشتغالزایی شرکت فراوران کیان طبیعت گفت: تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 60 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم که اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد و ما بتوانیم کار خود را گسترش دهیم، چشم‌انداز اشتغالزایی برای افرادی حدود 500 نفر داریم.


کد مطلب: 455319

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/455319/بازار-فروش-محصولات-تبلیغات-امکان-استفاده-متخصصین-دانشگاهی-سه-چالش-عمده-شرکت-های-نوآور-فناور-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1