کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اردشیر پاداش فعال سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

انتقاد از عملکرد قومی و قبیله‌ای نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد / اصل تفکیک قوا حفظ شود / استاندار از شأن وزارت کشور دفاع کند / نماینده 6 دوره‌ای برای مردم کهگیلویه چکار کرده؟

12 تير 1401 ساعت 22:00

پاداش فعال سیاسی اصلاح طلب؛ جانبازان دفاع مقدس و بازنشسته وزارت کشور در خصوص شرایط این روزهای استان بعداز انتصاب سید علی احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد و عملکرد وی توضیحاتی داده که در ادامه آن را می‌خوانید. او گفت: ضمن سلام به استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر احمدزاده؛ اینجانب اردشیرپاداش به عنوان یک نیروی اصلاح طلب و بازنشسته وزارت کشور نمی‌خواستم چیزی قریب به یکسال  که بعداز انتصاب استاندار می‌گذرد مطالبی بیان کنم ولی واقعاً مجبور شدم که به زبان بیارم و از استاندار انتظار می‌رفت که به محض ورود به استان  در انتصاب مدیران مسائل قومی و قبیله‌ای مدنظر گرفته نشود و انتصابات برمبنای قانون و عملکرد نیروها و تخصص آنها در هر فکر سیاسی که باشند با توجه به شناختی که ما از سوابق مدیریتی وی از فرمانداری گچساران تا دانشگاه قم و تعزیرات کشور و قوه قضاییه داشتیم عمل کند.


پاداش فعال سیاسی اصلاح طلب؛ جانبازان دفاع مقدس و بازنشسته وزارت کشور در خصوص شرایط این روزهای استان بعداز انتصاب سید علی احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد و عملکرد وی توضیحاتی داده که در ادامه آن را می‌خوانید. او گفت: ضمن سلام به استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر احمدزاده؛ اینجانب اردشیرپاداش به عنوان یک نیروی اصلاح طلب و بازنشسته وزارت کشور نمی‌خواستم چیزی قریب به یکسال  که بعداز انتصاب استاندار می‌گذرد مطالبی بیان کنم ولی واقعاً مجبور شدم که به زبان بیارم و از استاندار انتظار می‌رفت که به محض ورود به استان  در انتصاب مدیران مسائل قومی و قبیله‌ای مدنظر گرفته نشود و انتصابات برمبنای قانون و عملکرد نیروها و تخصص آنها در هر فکر سیاسی که باشند با توجه به شناختی که ما از سوابق مدیریتی وی از فرمانداری گچساران تا دانشگاه قم و تعزیرات کشور و قوه قضاییه داشتیم عمل کند.
پاداش گفت: فکر می‌کردیم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سلیقه و مدیریت وارد استان شده است. اما متاسفانه در  مدت 10 ماه اخیر که گذشت متوجه شدیم؛ کلیه انتصابات فقط با نظر نمایندگان و دخالت آنها انجام شده است که این از نظر قانونی جایز نیست.
این فعال سیاسی شهرستان چرام و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اصل تفکیک قوا طبق قانون اساسی بیان کرد: ما سه قوه قضاییه؛ مقننه و مجریه داریم که هر قوه شرح وظایفی دارد اما در این چندماه اخیر که از مدیریت استاندار در استان کهگیلویه و بویراحمد گذشته شاهد هستیم که کلیه انتصابات با نظر و دخالت نمایندگان انجام می‌شود.
وی با انتقاد از نماینده‌ای که 6 دوره در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و بی‌توجهه به سایر شهرستان‌های حوزه‌های انتخابیه خود است، گفت: از مردم شریف و نجیب چرام که دارای نیروهای توانمندی هست حتی در بدنه اصولگرایان حامی وی کمترین استفاده در بدنه مدیریتی استان صورت گرفته و این موضوع تأسف بار برای مردم شجاع بهمیی و نیروهای متخصص لنده هم اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه محور این انتصابات قومی فقط از دهدشت؛ راک؛ طولیان و خلیفه‌ای و سرکوه راک می‌گذرد، بیان کرد: شما بررسی کنید چند مدیر از این روستاها و از یک قوم خاص و وابستگان وی که قریب به ۲۲ نفرمنصوب شده است که در گذشته و در رسانه‌ها هم به آن پرداخته شد  کجای قانون گفته انتصابات برمبنای قومیت باشد.
وی ضمن احترام به این اقوام گفت: استاندار و دولت فارغ از این فشارهای نمایندگان می‌بایست اگر دنبال کار جهادی و رفع مشکلات مردم هستند از نیروهای توانمند و متخصص استفاده کنند که بتوانند حق مردم را بگیرند شما نگاه کنید در همین موضوع بحث برگشت اعتبارات یا کمبود اعتبارات و عدم اجرای پروژه‌ها چه جو ناامیدی در استان ایجاد شد..
اردشیرپاداش با اشاره به اینکه بنده ۳۰ سال کار سیاسی کردم و با فرمانداران مختلفی در دولت‌های متفاوت کار کردم و از نزدیک مشکلات کهگیلویه بزرگ را لمس کردم در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و دخالت نماینده مجلس در انتصابات و تأثیر این انتصابات  بیان کرد: نماینده وظیفه‌اش این نیست که کدام شخص را بگذارد و کدام را بردارد بلکه نماینده مجلس کارش قانون گذاری است و شرح وظایف مشخص است شما ملاحظه بفرمایید اگر مسئولی کارایی ندارد وظیفه نظارتی‌اش است که گزارش بدهد به استاندار و وزارتخانه مرتبط که برخورد کند و مشکل را حل کند اما این نمی‌شود که استاندار گوش به فرمان نماینده باشد و هر نوع سلیقه‌ای خواست افراد را معرفی کندو از این مسأله که بگذریم انتصابات حق قانونی شما است اما برمبنای قانون و تخصص و شایسته سالاری و مردمی بودن و انقلابی همانطور که مقام معظم رهبری همه نصایح لازم را به مدیران گوشزد کردند که از افراد جوان؛ پرتوان و نخبه استفاده شود ولی متاسفانه ناظر هستیم و در فضای مجازی می‌بینیم انتصابات شده بر محور یک قوم و قبیله در کهگیلویه بزرگ که این خود در آینده آسیب‌هایی را به بار می‌آورد.
وی بیان کرد: ای کسی که 6 دور نماینده بودی و در 24 سال نمایندگی مجلس عملکردت مشخص است برای چرام و مردم آن که در همه انتخابات خصوصاً در این انتخابات حامی شما بودن  چکارکردی؟ کدام کارخانه مادر و زیربنایی را در این شهرستان ساختی؛ برای دهدشت و بهمیی چکارکردی؟ برای لنده و چاروسا و دیشموک چکار کردی؟6 دور نماینده حرف ساده‌ای نیست 24 سال از عمر جوانان و مردم گذشت و شما و اطرافیانت فقط دنبال 4 تا انتصاب هستی که 4 تا رأی جمع کنی در آینده آیا رأی اینطور جمع می‌شود آیا این ولایت مداری و خدمت به مردم است؟ آیا عملکرد نمایندگان باید اینطور باشد؟ بحران بیکاری و مهاجرت و خودکشی در مناطق و بخش‌های مختلف حوزه انتخابیه دل هر انسانی را می‌آزارد تاکی باید این وضع ادامه داشته باشد؟
پاداش با اشاره به عملکرد دیگر نمایندگان مجلس گفت در گچساران آقای حسینی که از جانبازان انقلاب است و برای ما قابل احترام هستند اما در چندماه اخیر شما نگاه کنید چندتا رییس دفتر عوض کرده مگر با عوض کردن رییس دفتر مشکلات مردم حل می‌شود.
وی افزود: شما جانباز پای جامانده هستید مردم انتظار دارند از شما که انتصابات برمبنای حق مردم باشد و اگر گذشته اشتباه کردند شما چرا این اشتباه را تکرار می‌کنید ممکن است در دولت گذشته آقای روحانی اشتباهاتی صورت گرفته باشد شماها که آمدید کشور را بسازید و مشکلات مردم را حل کنید چرا که این دولت؛ دولت مردمی نامگذاری شده آیا خبراز مردم دارید و سؤال می‌کنید مردم چه مشکلاتی دارند.
این فعال سیاسی و جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه من به عنوان یک اصلاح طلب رهبری را قبول دارم و خط قرمزم مقام معظم رهبری است بیان کرد: دولتی رفته و دولت دیگری آمده است و این طبیعی است اما با توجه به شرایط حساس کنونی کشور که تمامی دشمنان شرایط سختی را برای ما درست کردند باید افرادی به کار گرفته باشند که مردمیدان باشند و عملکرد آنها قابل قبول و فراتر از شرایط موجود باشد و در فکر مردم باشند نباید دنبال نماینده بدوند و فقط دلخوش به این باشند که کنار وی عکس بگیرند بلکه باید از فضای انتخابات خارج شوند و در فکر این مردم باشند.
پاداش با اشاره به اینکه ما در همان زمان دولت روحانی هم به مدیران ضعیف و عملکرد آنها نقد داشتیم و بعضی از آنها هنوز در این دولت به دلایلی ماندگار شدند تاکید کرد: چرا آقای حاجی زاده معاون عمرانی و برخه مدیر آبفای استان که عملکردشان مشخص هست هنوز دراین دولت مانده آند اینها اصلاح طلب هستند و با ما کار کرده آند و کاملاً آنهارا می‌شناسیم آیا اینها از طریق نماینده مجلس سفارش شده آند مگر قحط الرجال است.
معاون عمرانی باید از بهترین و متخصص‌ترین نیروها باشد شما سوابق و تحصیلات آنها را بررسی کنید آیا برخه در شهرداری دهدشت عملکرد موفقی داشت پیشنهاد می‌دهم  که عملکرد وی را از شورای شهر وقت سؤال کنید آقای احمدزاده شاید این نیروها دلسوز نباشند و دل به کار ندهند از نیروهای باانگیزه و متخصص حامی دولت استفاده کنید تا بیش از این دخالت نمایندگان در ابقا این‌ها دیده نشود چرا که عملکرد ضعیف آنها به پای شما نوشته می‌شود.
پاداش با اشاره به نامه‌ی غلامرضا تاجگردون به استاندار در خصوص مسائل بودجه‌ای و آفت بلوط‌های استان بویژه باشت بیان کرد: از روزی که اعتبار نامه آقای تاجگردون و آرای مردم نادیده گرفته شد پروژه‌های مهم مانند جاده باباکلان؛ تونل دیل و اکثر پروژه‌هایی که قبلاً فعال بود تعطیل شدند.
وی با اشاره به اینکه تمام بلوط‌های باشت و عنا درحال از بین رفتن است و اینکه چرا نمایندگان استان نمی‌توانند 20 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور بگیرند بیان کرد: شما با آقای تاجگردون که هم اکنون نماینده مجلس نیست هماهنگی و همفکری کنید یقین دارم نه 20 میلیارد بلکه 40 میلیارد از برنامه و بودجه می‌تواند برای نجات بلوط‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بگیرد.
پاداش با اشاره به اینکه من نمی‌خواهم از تاجگردون دفاع کنم و نه با وی ارتباط دارن بله به آقای تاجگردون رأی دادم ولی انتظار هیچ کارشخصی از وی ندارم و نه اینکه نیرو برام گذاشته و درخواستی هم ندارم و نداشتم و به هیچ نماینده‌ای از اول انقلاب یک نماینده مجلس در بیاید بگوید برای پاداش نیرو گذاشته سرکار اگر گذاشتم خودم گذاشتم  با صلابت و عملکرد خود نیرو گذاشتم.
وی تاکید کرد: اگر بچه‌هایم سرکار رفتن یا در آزمون شرکت کردند و درس خواندن یا با پیگیری و پشتکار خودم شاغل شدند و اینکه به عملکرد نمایندگان نقد دارم موضوع کلی مردم و جامعه است.
وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که کشور در این شرایط تحریم سربلند باشد و پیروز میدان باشیم بیان کرد: ما تا رهبری را داریم و زیرچتر رهبری هستیم هیچ مشکلی برای جمهوری اسلامی بوحود نمی‌آید.
پاداش خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از شما خواهش می‌کنم به عنوان نماینده عالی دولت در استان که انسان باتجربه‌ای هستید این مسائل را مدنظر قرار دهید.
نماینده اعتبار و احترامش به جای خودش و با 3 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی تعامل داشته باشید جهت رفع محرومیت زدایی و توسعه استان اشکال ندارد ولی اینکه نماینده همه کاره باشد و در همه امور دخالت کند شأن و جایگاه وزارت کشور و قوه مجریه خدشه دار می‌شود..
وقتی 3 نماینده نتوانند 20 میلیارد اعتبار بگیرند و بلوط‌ها در حال از بین رفتن است انتظار داریم این مسائل و مشکلات از طریق فضای مجازی به سمع و نظر مقام معظم رهبری؛ روسای قوای سه گانه رسانده شود.
مسئله اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد این نیست که نمایندگان مجلس فقط دنبال عوض کردن نیرو باشند، البته انتصابات آنها هم مورد اعتراض واقع شده است، بذارید استاندار محترم با همفکری مشاوران خود نیروها و مدیران متخصص و دلسوز را انتخاب کنند و به وی نیرو تحمیل نکنند به جای چانه زنی در وزارتخانه‌ها برای انتصاب نیروها دنبال گرفتن حق استان و اعتبارات ملی با کمک استاندار برای این مردم باشید.
این فعال سیاسی با تقدیر از خبرنگاران استان که با کمترین و حتی بدون مزد با هزینه شخصی فعالیت می‌کنند و مشکلات و معضلات استان را پیگیری و اطلاع رسانی می‌کنند بیان کرد: خبرنگاران کسانی هستند که می‌توانند مسائل را تحلیل و بررسی کنند و چشمان بینای جامعه هستند و این عزیزان چه موافق و چه مخالف هر کجا لازم بود عملکرد مدیران را نقد کنند و مسئولان هم از نقد ناراحت نشوند.
وی در پایان با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و سرافرازی مردم مقاوم و نجیب ایران اسلامی از نقش علما و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در استان کهگیلویه و بویراحمد، بویژه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در پیشبرد امور مردم، بیان کرد: توسعه همه‌جانبه استان که ظرفیت‌های بسیار خوبی  به لحاظ طبیعی و نیروی‌های  انسانی توانمند نیازمند وحدت و همدلی و همگرایی همه سلایق است.


کد مطلب: 449847

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/449847/انتقاد-عملکرد-قومی-قبیله-ای-نمایندگان-کهگیلویه-بویراحمد-اصل-تفکیک-قوا-حفظ-شود-استاندار-شأن-وزارت-کشور-دفاع-کند-نماینده-6-دوره-ای-مردم-چکار-کرده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1