تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۴۴۰۰۴۵
در گفت‌وگوی کبنانیوز با سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

امیری: هر جا رسانه‌ها خوب عمل کرده‌اند، فساد کاهش یافته / 300 کیلومتر فیبر نوری ایجاد کردیم / نقاط کور ارتباطی به کمترین حد ممکن می‌رسد / برون‌رفت از بن‌بست ارتباطی / خدمات فیبر نوری برای اولین بار در مدارس استان

۸
۰
امیری:  هر جا رسانه‌ها خوب عمل کرده‌اند، فساد کاهش یافته / 300 کیلومتر فیبر نوری ایجاد کردیم /  نقاط کور ارتباطی به کمترین حد ممکن می‌رسد /  برون‌رفت از بن‌بست ارتباطی / خدمات فیبر نوری برای اولین بار در مدارس استان
کبنا ؛
«تحریم‌ها یکی از عوامل اصلی در مشکلات ارتباطی و مخابراتی در استان کهگیلویه و بویراحمد است. بعلاوه در برخی مناطق، برخی دستبردها باعث شده است که پوشش ارتباطی صورت نگیرد. اما با وجود چنین خلأهایی، هر کسی نیاز به پهنای باند مناسب داشته باشد مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد که این امکانات را در اختیارش قرار دهد. فیبر نوری خانگی در استان، ارتباط خانگی، بیش از 90 درصد پوشش ارتباطی و تلاش برای به حداقل رساندن نقاط کور در استان کهگیلویه و بویراحمد، بخشی از فعالیت‌هایی است که به گفته‌ی سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد، در این مدت توسط مخابرات انجام گرفته است. در حالی که در 18 سال اخیر، خدمات ارتباطی، ریالی افزایش قیمت نداشته‌اند.» این موارد، بخشی از گفته‌های سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد است.
متن کامل گفت‌وگوی کبنا نیوز با او در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی عمومی و آگاهی‌بخشی به جامعه بیان کرد: بنده علاقه‌ی بسیاری به رسانه‌ها دارم و به نظر من مدیران باید در اتاق‌های شیشه‌ای توسط رسانه‌ها رصد شوند تا مجبور به پاسخگویی شوند.
او در ادامه با اشاره به این‌که رسانه‌ها از مؤلفه‌های اساسیِ حکمرانیِ خوب هستند گفت: تحقیقات نشان داده است که هر جا رسانه‌ها خوب عمل کرده‌اند، میزان فساد کاهش یافته است.
در خصوص عملکرد مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد هادی امیری به بیان گزارش پرداخت. وی اظهار داشت: شرکت مخابرات، یک شرکت خدمات‌رسان به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: چندین شرکت خدمات‌رسانی وجود دارد که مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز شرکت‌های ارتباطی است؛ این شرکت دنبال این است که ارتباط خوبی را برای مردم فراهم کند.
وی گفت: در طول یک سال گذشته که بی‌سابقه بوده است، بیش از 300 کیلومتر فیبر نوری ایجاد کردیم؛ از باشت تا چرام و برخی دیگر از مناطق استان همچون قلعه رئیسی – دیشموک از طریق جاده جدید. آرزوی 40 ساله مردم خوب کاکان نیز برآورده شد؛ فیبر نوری از یاسوج – کاکان که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از یاسوج – سی سخت نیز هم‌اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت: همچنین برای اولین بار فیبر نوری خانگی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام به مشترکین ارائه می‌دهیم.
امیری درباره‌ تلفن‌های ثابت در استان نیز گفت: 160 هزار تلفن ثابت در استان داریم.
وی گفت: 400 ایستگاه تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که کار خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند و در تلاش برای ارتقاء و افزایش این‌ها هستیم که نقاط کور را شناسایی و نسبت به برقراری ارتباط خوب و مطمئن که ان‌شاءالله در دست کار قرار دارد، انجام خواهد شد.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از دورترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد؛ روستاهای گردنه گه، موشمی زیلایی و لیراب دیشموک تا ممبی و کل استان کهگیلویه و بویراحمد را در اختیار داریم که ان شاءالله ارتباط خوب فراهم کنیم.
وی ادامه داد: ارتباط خانگی در کلیه بخش‌ها فعال است و کلیه‌ی بخش‌ها ارتباط خانگی دریافت می‌کنند که این یکی از محصولات مخابرات است.
امیری افزود: 70 مرکز روستایی داریم که به مردم خدمات تلفن خانگی می‌دهند. سازوکار اینترنت خانگی نیز فراهم است که روستائیان می‌توانند مراجعه کنند و درخواست اینترنت خانگی (ADSL) داشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به پدیده‌ی ویروس کرونا، همکاران ما با تلاش شبانه‌روزی توانستند ارتباط خوب و خانگی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم کنند.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حالت عادی که دانش‌آموزان، فرهنگیان و یا بازاریان نیاز آن‌چنانی به اینترنت نداشتند، اما توانستیم با یک برنامه‌ریزی خوب بر این مشکل فائق آئیم و به همین خاطر و در همین تریبون به همکاران زحمت‌کش مخابرات خدا قوت و خسته نباشید می‌گوئیم.

وی ادامه داد: پهنای باند جهت تمام سازمان‌ها، ادارات، تجار و شهرک‌های صنعتی فراهم است و هر کس هر نیازی داشته باشد، آمادگی داریم که این خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم؛ هر کسی نیاز به پهنای باند مناسب داشته باشد ما آمادگی داریم که در اختیارش قرار دهیم.
امیری در خصوص زیرساخت‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت ضعیفی داشت. اما به یاری استاندار عزیز و دولت آقای حضرت آیت الله رئیسی، فیبر سراسری از یاسوج به دهدشت – از لنده تا لیکک فراهم است و از مقام عالی وزارت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد دست یاری می‌طلبیم که بتوانیم استان کهگیلویه و بویراحمد را از بن‌بست ارتباطی خارج کنیم.
وی اظهار داشت: از دیشموک تا قلعه رئیسی و از باشت تا چرام و کل نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد را پوشش می‌دهیم. مرکز تلفن سی‌سخت را نیز نوسازی کردیم. مرکز تلفن لیکک و بهئی و سایر مراکز همانند گچساران و چرام نیز در دستور کار است که آپدیت شوند. تمام این خدمات در حالی صورت گرفته است که در 18 سال گذشته حتی یک ریال به تعرفه‌های مخابرات اضافه نشده است.
وی در ادامه گفت: 68 مرکز روستاییِ ما ماهانه 580 میلیون برای شرکت مخابرات هزینه دارند، اما همین 68 مرکز  نزدیک به 20 میلیون تومان درآمد دارند. با این وجود، طی 18 سال گذشته، ریالی خدمات مخابراتی را افزایش نداده‌ایم.
امیری افزود: از نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم که به فکر مخابراتِ کشور باشند. چرا که می‌توان از قَبِل این صنعت، چندین هزار نفر اشتغال ایجاد نمود؛ این در حالی است که بیکاری، امنیت کشور را تهدید می‌کند.
وی در خصوص پوشش ارتباطی در استان گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد بالای 90 درصد پوشش تلفن همراه وجود دارد؛ کلیه‌ی جاده‌های اصلی، دهستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای بالای 20 خانوار دارای پوشش هستند. البته برخی نقاط در استان وجود دارد که کور هستند. مثلاً در یاسوج یک مرتبه بلندمرتبه‌سازی می‌کنند و جلوی دکل مخابراتی را می‌گیرند که ما گروه بهینه‌سازی داریم و خیلی سریع مشکل را برطرف می‌کنند؛ ما گروهی داریم که نیاز ایستگاه مخابراتی مناطق مختلف در استان را نظارت کرده و در کمترین زمان ممکن برطرف می‌کنند.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات ارتباطی برخی از مناطق در استان همچون روستای بُردیان که جمعیتی چندهزارنفری دارد افزود: متأسفانه در برخی از مناطق استان کابل‌ها گاهاً مورد سرقت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تشکر ویژه می‌کنم از فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد که در این خصوص قاطعانه عمل کرده و امنیت را برای ما ایجاد کرده است و در اسرع وقت به چنین مشکلاتی رسیدگی می‌کند.
امیری با بیان این‌که تحریم‌ها مشکلات زیادی را در خصوص خدمات ارتباطی ایجاد نموده است، گفت: تأمین تجهیزات در شرایطِ تحریم سخت است و برای سایت‌هایی که مرتب مورد دستبرد قرار می‌گیرند، تأمین تجهیزات با وجود تحریم‌ها، یک مشکل اساسی است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما به کسانی که سرقت را اطلاع می دهند، مژدگانی خوب می‌دهیم.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به این‌که تمام فیبرهای ما در بستر جاده‌های اصلی قرار گرفته است، از تمام سازمان‌های خدمات‌رسان، شرکت‌ها و پیمانکاران  خواهش می‌کنیم هر موقع کاری می‌خواهند انجام دهند، به ما اطلاع دهند که خدای نکرده موجب قطعی فیبر نوری نشوند. ما از آن‌ها تقاضا داریم که بدون هماهنگی با مخابرات، در کنار جاده حفاری نکنند. چرا که هم موجب خسارت فراوانی به مردم می‌شوند و هم به خودشان خسارت مالی زیادی وارد می‌کنند.
وی در خصوص رفع مشکلات ارتباطی مردم افزود: مخابرات از طریق وزارت نظارت می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه 195 مشکلات خود را اعلام کنند و یا با سامانه 9990 می‌توانند صحبت‌ها و مشکلات‌شان را اعلام کنند و کارشناسان خبره نیز آنها را راهنمایی می‌کنند.
وی ادامه داد: در تمام شهرها و بخش‌ها این شرایط فراهم است که اینترنت خانگی به مردم بدهیم؛ برای تلفن ثابت هم این آمادگی را نیز داریم. چرا که اینترنت خانگی، هم ارزان‌تر و هم پاک‌تر است. همچنین به کلیه‌ی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تلفن، اینترنت و مودم مجانی داده‌ایم و برای اولین بار در استان نیز به مدرسه‌ی فرزانگان در یاسوج فیبر نوری داده‌ایم.

امیری با اشاره به این‌که خدمات‌رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دولت گران تمام می‌شود افزود: به دلیل کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد، در نقاطی برای 10 کیلومتر،  4 سایت مخابراتی داریم؛ از قلعه دختر تا سادات مشهدی 4 سایت داریم. چرا که مناطق کوهستانی، نیاز به ایستگاه‌های بیشتری برای پوشش‌دهی دارند. سعی ما نیز این است نقاط کور در استان کهگیلویه و بویراحمد را به کمترین حد آن برسانیم.
نقاطی که مشکل دارند مثل شهرک میلاد، ابوذرها، مادوان، ساحلی و ... شناسایی شده‌اند و ان شاء الله در آینده‌ی نزدیک، سایت جدید راه‌اندازی می‌کنیم. این سایت‌ها را همگی به فول‌تکنولوژی ارتقا داده‌ایم. این نقاط کور که شناسایی شدند، ما نسبت به سایت جدید اقدام می‌کنیم. در محدوده‌ی شهر یاسوج و همچنین شهر گچساران و دهدشت تلاش‌مان بر این است با احداث سایت‌ها جدیدی که در دستور مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، نقاط کور به حداقل برسد. بخش بزرگی از روستاهای استان ما هم که پوشش ندارند در دستور کار قرار دارند.
وی افزود: با وجود مدیر عامل مخابرات ایران، مقام عالی وزارت، و با همت آقای استاندار که به او تبریک و خسته نباشید می‌گویم، انشاالله بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم. آن چیزی که الأن ضروری است و از مقام عالی وزارت، مدیر عامل مخابرات ایران و آقای استاندار استمداد می‌طلبم فیبر سراسری یاسوج، چیتاب، مارگون، لوداب، دهدشت، لنده، لیکک است. انشاالله کمک کنیم این مسیر را اجرایی شود تا بتوانیم یک زیرساخت ارتباطی بسیار قوی در استان ایجاد کنیم.
وی در پایان با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در خدمات‌رسی ناکافی اظهار کرد: ما از مردم خوب استان کهگیلویه و بویراحمد که نتوانستیم تا حالا خدمات خوبی در اختیارشان قرار دهیم از طریق همین رسانه عذرخواهی می‌کنم. تقصیر هم از ما نبود؛ تقصیر از تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که بر ما تحمیل شد. ان شاءالله در تلاشیم با امید خدا و کمک آقای استاندار بتوانیم نقاط عدم پوشش و کور را به حداقل برسانیم. ما واقعاً از مردم عذر خواهی می‌کنیم که نتوانسته‌ایم ارتباطات خوبی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دفتر ارتباطی سید مهدی روشنفکر
جناب آقای امیری
سلام علیکم
دفتر ارتباطی نماینده محترم مردم شریف بویراحمد ، دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی از خدمات فیبر نوری بهره مند نمی باشد.
دفتر ارتباطی سید مهدی روشنفکر
جناب آقای امیری
سلام علیکم
دفتر ارتباطی نماینده محترم مردم شریف بویراحمد ، دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی از خدمات فیبر نوری بهره مند نمی باشد.
اهالی کوچه اول علامه شهر گجساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ۸ ماه است تلفن کوچه اول علامه طباطبایی گچساران قطع است لطفا رفع مشکل نمایید
Romania
اقای مدیرعامل چرا اینترنت مرکز استان باید سرعت لاک پشتی داشته باشد ولی پول نت ۵Gگرفته شود؟؟
اگه مشکل از شماست رفعش کن و اگه در توان ات نیست از اون مرکب و مسند بیا پایین تا کسی ک میتونه جایگزین شه.
ریاست طلبی چ داره ک ۲ دستی صندلی رو چسبیدید و رهاش نمیکنید؟
ان شاالله تغییرات مدیریتی ب مخابراتم طی روزهای اخیر خواهد رسید.
علی
Iran, Islamic Republic of
کدوم اینترنت ،یکی از استانهای که بیشترین مشکل اینترنت دارد ما هستیم
حمید
Iran, Islamic Republic of
دست و پا نزن .
دستان
Romania
اقای امیری اینترنت بهرامبیگی که شامل ۹روستا کنار هم هستند کدوم اینترنتش هست؟ اصلا آنتن داره؟
اشنا
Iran, Islamic Republic of
اقای امیری لظفا مدارس بجز مدرسه ای که/مشغوله را نام ببرید که فیبر دارند.خواهشا مردم را فریب ندهید.
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1